Εντός του 2017 οι πρώτες ρυθμίσεις του εξωδικαστικού

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εντός του 2017 οι πρώτες ρυθμίσεις του εξωδικαστικού

Με τις πρώτες αναδιαρθρώσεις επιχειρηματικών χρεών να εκτιμάται ότι θα έχουν πραγματοποιηθεί εντός του 2017 βγαίνει την ερχόμενη εβδομάδα στον αέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης των οφειλών των επιχειρήσεων. Η διαδικασία η οποία θα γίνεται στο σύνολο της ηλεκτρονικά, αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον περίπου 400.000 επιχειρήσεων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές τόσο προς τράπεζες όσο και προς το δημόσιο και τα ασφαλίσιμα ταμεία και θα θελήσουν να αξιοποιήσουν τις διευκολύνσεις που παρέχονται ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτης Κουρμούσης στην διάρκεια της παρουσίασης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας με τον τρόπο αυτό αυτοματοποιούνται όλες οι διαδικασίες που απαιτεί ο σχετικός νόμος για την ρύθμιση των επιχειρηματικών οφειλών, μειώνεται η γραφειοκρατία ενώ θα αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα των στρατηγικά κακοπληρωτών.

Με την πλατφόρμα έχει ήδη διασυνδεθεί το υπουργείο Εργασίας το οποίο και θα παρέχει απευθείας στοιχεία για τους οφειλέτες που θα προχωρούν στην υποβολή αίτησης ενώ στις έχουν προγραμματιστεί δυο μεγάλες αναβαθμίσεις του συστήματος όπου σε δυο βάσεις στις αρχές Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου αντίστοιχα θα γίνει η διασύνδεση με τις τράπεζες και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ώστε και από εκεί να γίνεται απευθείας η χορήγηση στοιχείων στην πλατφόρμα. Ωστόσο από τις 3 Αυγούστου οπότε και κάνει πρεμιέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού όποιος ενδιαφερόμενος θέλει να υποβάλει αίτηση θα καταχωρεί ο ίδιος τα αναγκαία στοιχεία που δεν θα παρέχει το σύστημα.

Η διαδικασία περιλαμβάνει επτά στάδια όπου τα 4 πρώτα αφορούν την υποβολή της αίτησης ενώ τα επόμενα την ανάληψη της υπόθεσης από συντονιστή , τον έλεγχο, τις διαπραγματεύσεις έως και την τελική ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Όπως τόνισε ο κ Κουρμούσης την επόμενη εβδομάδα έχουν προγραμματιστεί τρία σεμινάρια επιμόρφωσης αναφορικά με την χρήση της πλατφόρμας για λογιστές, φοροτεχνικούς και στελέχη επιχειρήσεων που θα θέλουν να κάνουν χρήση των εφαρμογών ενώ θα λειτουργεί και help desk στο οποίο οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να απευθύνονται για τυχόν απορίες.

Σημαντικό στοιχείο για την διαφανή λειτουργία της διαδικασίας είναι ότι ο κάθε ενδιαφερόμενος οφειλέτης υποχρεούται να δίνει εξουσιοδότηση για άρση του απορρήτου ώστε οι πιστωτές του να είναι σε θέση να ελέγχουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό αν τα περιουσιακά στοιχεία που δηλώνει και γενικότερα τα οικονομικά του στοιχεία είναι ακριβή. Επίσης με την κατάθεση της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο όλοι οι εμπλεκόμενοι πιστωτές που θα έχουν δηλωθεί θα λαμβάνουν σχετικό mail μέσω του taxis ώστε να συμμετάσχουν στην διαδικασία.

Στις περιπτώσεις μικρών επιχειρήσεων με χρέη έως και 2 εκατομμύρια ευρώ ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης της αναδιάρθρωσης είναι δυο - τρεις μήνες ενώ σε απλές περιπτώσεις μπορεί να είναι και ένας μηνάς. Οι μικροί πιστωτές όπως και οι εργαζόμενοι θα εξαιρούνται από πιθανό κούρεμα της οφειλής.

Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα επιλυθούν προβλήματα σε σχέση με καταγραφή οφειλών προς τρίτους και εργαζόμενους ενώ η αντοχή του συστήματος και η παρεχόμενη ασφάλεια είναι ανάλογη του taxis δηλαδή μέχρι και 200.000 ταυτόχρονους επισκέπτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider