Πώς θα γίνει η Ελλάδα κέντρο logistics

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς θα γίνει η Ελλάδα κέντρο logistics

Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την ανάπτυξη των μεταφορών έως το 2037 καταρτίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο η Ελλάδα να γίνει κέντρο logistics στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Αυτό τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας κατά την διάρκεια του ΑναπτυξιακούΦόρουμ «Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές».

Πέρα από την ανάπτυξη των υποδομών στα λιμάνια και στον σιδηρόδρομο σημαντικό ρόλο θα παίξει η ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, σημείωσε ο ίδιος.

«Εξαιρετικής σημασίας είναι η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία, που θα συνδέσει τους κάθετους άξονες και θα μπορέσει να αποτελέσει μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων σε όλα τα Βαλκάνια», σημείωσε ο κ. Βούρδας. Ένα ακόμη σημαντικό έργο είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολης, που θα επιτρέψει την μεταφορά εμπορευμάτων από την Μαύρη Θαλάσσα παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.

Πως θα χρηματοδοτηθούν οι υποδομές

Για να χρηματοδοτηθούν αυτές οι επενδύσεις υποδομών θα πρέπει να εφαρμοστούν καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία αξιοποιώντας τους κοινοτικούς πόρους, τόνισε ακόμη ο κ. Βούρδας. Για το συγκεκριμένο θέμα ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων -ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής ανέφερε ότι θαδιατεθούν μέσω του Ταμείου Υποδομών κονδύλια 600 εκατ. τα οποία μαζί με την τραπεζική χρηματοδότηση θα φθάσουν τα 900 εκατ. ευρώ. Τα κονδύλια αυτά θα προέλθουν από την ΕΕ και συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ, το Πακέτο Γιουνκέρ και το ειδικό πρόγραμμα χρηματοδότησης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF).

«Οι πόροι για την χρηματοδότηση υπάρχουν. Το σύστημα γρήγορης ωρίμανσης των έργων είναι αυτό που λείπει», τόνισε ο κ. Κορκολής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider