Απόφαση «ξεμπλοκάρει» το θεσμό του διαχειριστή αφερεγγυότητας

Θανάσης Κουκάκης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Απόφαση «ξεμπλοκάρει» το θεσμό του διαχειριστή αφερεγγυότητας

Απόφαση με την οποία ολοκληρώνει το νομοθετικό πλαίσιο για το διαχειριστή αφερεγγυότητας, ο οποίος ασκεί τις αρμοδιότητες του συνδίκου, του μεσολαβητή, του ειδικού εντολοδόχου και του ειδικού εκκαθαριστή, οι οποίες προβλέπονται στον Πτωχευτικό Κώδικα, εξέδωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής.

Η έννοια του διαχειριστή αφερεγγυότητας είχε θεσπισθεί με τον νόμο 4336/2015 με έναρξη ισχύος αρχικά την 1/1/2016. Ωστόσο δόθηκαν διαδοχικές παρατάσεις, καθώς έπρεπε να εκδοθούν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις. Η τελευταία εξ αυτών δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και αφορά στην Επιτροπή Διαχείρισης Αφερεγγυότητας που λειτουργεί στο υπουργείο Δικαιοσύνης με αρμοδιότητες τη χορήγηση της άδειας διαχειριστή αφερεγγυότητας, την ανανέωση και την ανάκλησή της, καθώς και τη μέριμνα και την τήρηση του μητρώου διαχειριστών αφερεγγυότητας.

Η απόφαση για τον «Κανονισμός λειτουργίας της Επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας», προβλέπει τα εξής:

«Άρθρο 1

Συνεδριάσεις Επιτροπής Απαρτία Πλειοψηφία

1. Η Επιτροπή Διαχείρισης Αφερεγγυότητας συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της, τακτικά μία φορά κάθε μήνα, και εκτάκτως, ύστερα από πρόταση του Προέδρου ή του 1/3 των μελών της, καθώς και κάθε φορά που ανακύπτει ζήτημα αρμοδιότητάς της, όπως αυτό ορίζεται στις κείμενες διατάξεις.

2. Η πρόσκληση για συνεδρίαση της Επιτροπής γίνεται εγγράφως με επιστολή, τηλεομοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή τηλεφωνική υπηρεσία σύντομου μηνύματος ή τηλεφωνικώς, υπό τους όρους του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Σε κάθε συνεδρίαση η γραμματεία μεριμνά για τη σύνταξη της ημερήσιας διάταξης και των πρακτικών των συνεδριάσεων, στα οποία καταγράφονται και οι απόψεις της μειοψηφίας.

3. Η Επιτροπή συνεδριάζει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Τα μέλη είναι δυνατόν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων (τηλεδιάσκεψη). Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής είναι μυστικές. Οι αναπληρωτές του Προέδρου και των τακτικών μελών μετέχουν στις συνεδριάσεις της Επιτροπής, αναπληρώνοντας τα αντίστοιχα τακτικά μέλη, όταν αυτά απουσιάζουν ή κωλύονται. Με απόφαση του Προέδρου μπορούν να ανατίθενται ειδικά καθήκοντα στους αναπληρωτές για θέματα της ημερήσιας διάταξης.

4. Απαιτούμενη απαρτία για τη λήψη των αποφάσεων της Επιτροπής συνιστά η παρουσία τουλάχιστον τριών μελών της.

5. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Στα πρακτικά καταχωρίζονται οι γνώμες των μελών που μειοψήφησαν καθώς και τα ονόματα αυτών.

6. Οι αποφάσεις της Επιτροπής λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Αν δεν καθίσταται δυνατός ο σχηματισμός της πλειοψηφίας αυτής, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ωσότου σχηματιστεί απόλυτη πλειοψηφία με την υποχρεωτική προσχώρηση, κάθε φορά, εκείνου ή εκείνων που διατυπώνουν την ασθενέστερη γνώμη, σε μια από τις επικρατέστερες. Σε κάθε περίπτωση, αν υπάρξει ισοψηφία, υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίδει λευκή ψήφο καταγράφεται στα πρακτικά χωρίς να επηρεάζει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.

Άρθρο 2

Αρμοδιότητες Προέδρου Επιτροπής

1. Ο Πρόεδρος συντονίζει και κατευθύνει το έργο της Επιτροπής και έχει την ευθύνη της λειτουργίας της, όπως ορίζεται στο π.δ. 133/2016, αναθέτοντας επιμέρους αρμοδιότητες στα μέλη της.

2. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, ιδίως:

α) Εκπροσωπεί την Επιτροπή ενώπιον τρίτων.

β) Συγκαλεί τις συνεδριάσεις της, στις οποίες και προεδρεύει.

γ) Καθορίζει την ημερήσια διάταξη και τη γνωστοποιεί στα μέλη της Επιτροπής, δια της γραμματείας, σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν τη συνεδρίαση. Τα μέλη πριν την έναρξη της συνεδρίασης μπορούν να υποβάλλουν γραπτώς στον Πρόεδρο θέματα, προκειμένου να περιληφθούν στην ημερήσια διάταξη. Κατ' εξαίρεση, θέματα που τίθενται από τα μέλη της Επιτροπής κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, μπορούν να συζητηθούν εκτός ημερησίας διάταξης, εφόσον είναι παρόντα όλα τα τακτικά μέλη και συμφωνούν προς τούτο.

δ) Μεριμνά για την έκδοση της προκήρυξης των εξετάσεων για την απόκτηση της άδειας διαχειριστή αφερεγγυότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 133/2016, καθώς και για την ανάρτηση της προκήρυξης στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

ε) Μεριμνά για την τήρηση της διαδικασίας εξέτασης των καταγγελιών και της άσκησης πειθαρχικής δίωξης, ύστερα από κλήση του καταγγελλόμενου σε προηγούμενη ακρόαση ενώπιον της Επιτροπής. Μεριμνά, περαιτέρω, για την τήρηση της διαδικασίας γνωστοποίησης, στις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές, τυχόν αξιόποινων πράξεων που προέκυψαν από τη διαδικασία ενώπιον των Πειθαρχικών Συμβουλίων, καθώς και για την εκτέλεση των αποφάσεων των τελευταίων.

στ) Εποπτεύει τη διαδικασία πιστοποίησης των φορέων επιμόρφωσης των διαχειριστών αφερεγγυότητας, μετά από αξιολόγηση των αιτήσεων και των δικαιολογητικών που υποβάλλονται στην Επιτροπή.

ζ) Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του Κανονισμού Λειτουργίας της Επιτροπής. η) Αναθέτει στο αρμόδιο Τμήμα Ποιότητας, Αποδοτικότητας και Διοικητικής Οργάνωσης της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τη διεκπεραίωση όλων των ενεργειών που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό, οι οποίες απαιτούν γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη.

Άρθρο 3

Έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος διαχειριστή αφερεγγυότητας

Η άδεια άσκησης επαγγέλματος διαχειριστή αφερεγγυότητας εκδίδεται και χορηγείται με απόφαση της Επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας, σύμφωνα με απόφαση της Επιτροπής Εξετάσεων. Η ως άνω άδεια υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας.

Άρθρο 4

Τήρηση μητρώου διαχειριστών αφερεγγυότητας

1. Η Επιτροπή Διαχείρισης Αφερεγγυότητας εποπτεύει την οργάνωση του μητρώου διαχειριστών αφερεγγυότητας το οποίο τηρείται στο Τμήμα Ποιότητας, Αποδοτικότητας και Διοικητικής Οργάνωσης της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Το μητρώο τηρείται και σε ηλεκτρονικό αρχείο στον διαδικτυακό χώρο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

2. Όσοι έχουν λάβει άδεια άσκησης επαγγέλματος διαχειριστή εγγράφονται στο μητρώο που τηρείται και σε ηλεκτρονικό αρχείο στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Άρθρο 5

Τήρηση βιβλίων και αρχείων

Η γραμματεία της Επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας τηρεί τα αναγκαία βιβλία και αρχεία σε ηλεκτρονική μορφή, ιδίως: α. Τηρεί πρωτόκολλο, στο οποίο καταγράφει όλα τα εισερχόμενα και εξερχόμενα έγγραφα. Το πρωτόκολλο μπορεί να τηρείται και ηλεκτρονικά για ορισμένες κατηγορίες εγγράφων. β. Τηρεί, κατά τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, Βιβλίο Αποφάσεων και Πρακτικών της Επιτροπής. γ. Αποστέλλει, κατά τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, την Ημερήσια Διάταξη στα μέλη της Επιτροπής. δ. Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής τηρεί Πρακτικά. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Γραμματέα, τα Πρακτικά τηρούνται από το νεότερο σε επαγγελματική εμπειρία μέλος. Τα Πρακτικά υπογράφονται από τον Πρόεδρο, τα παρόντα μέλη και τον γραμματέα της Επιτροπής. ε. Τηρεί το μητρώο διαχειριστών αφερεγγυότητας.

Άρθρο 6

Υποβολή ετήσιας έκθεσης περί πεπραγμένων

Η Επιτροπή Διαχείρισης Αφερεγγυότητας υποχρεούται στο τέλος κάθε έτους να υποβάλει στον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκθεση πεπραγμένων.

Άρθρο 7

Τελικές διατάξεις

1. Για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται με ειδικότερες διατάξεις στον παρόντα Κανονισμό, εφαρμόζονται επικουρικά οι διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, όπως ισχύει. 2. Η ισχύς του παρόντος Κανονισμού αρχίζει από τη δημοσίευσή του».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider