PwC: Επενδύσεις 12,5 δισ. στις μεταφορές στην Ελλάδα ως το 2020

Viber Whatsapp Μοιράσου το
PwC: Επενδύσεις 12,5 δισ. στις μεταφορές στην Ελλάδα ως το 2020

Επενδύσεις στις μεταφορές έως το 2020 που μπορεί να φτάσουν και τα 12,5 δισ. ευρώ προβλέπει για την Ελλάδα η PwC, όπως προκύπτει από τα ευρήματα παγκόσμιας μελέτης της.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει, οι αστικές μετακινήσεις με τραίνα, η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου και η διασυνδεσιμότητά του, καθώς και τα αεροδρόμια και λιμάνια, αποτελούν το 80% των σχεδιασμένων επενδύσεων.

Ο Κώστας Μητρόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος της PwC Ελλάδος σχολίασε: «Οι επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών σ’ όλο τον κόσμο αυξάνουν ταχύτατα μετά από μια επταετή υστέρηση. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές επενδύσεις σε επίπεδο σχεδιασμού οι οποίες θα απαιτήσουν 12,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2020 για να ολοκληρωθούν. Οι υψηλοί οικονομικοί πολλαπλασιαστές τους καθώς και το γεγονός ότι επενδύσεις σε δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια, αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν της χώρας, καθιστούν την υλοποίησή τους πρωταρχικής σημασίας για την ανάκαμψη».

Σύμφωνα με την ανάλυση που έδωσε στη δημοσιότητα η PwC, οι επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών εκτιμάται ότι θα αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 5% παγκοσμίως μεταξύ 2014 και 2025.

Η ανάλυση της δαπάνης για υποδομές μεταφορών για το 2025, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Oxford Economics όσον αφορά το κομμάτι της έρευνας, παρέχει μια εκτίμηση του τρέχοντος μεγέθους των επενδύσεων σε υποδομές και εξετάζει τις προοπτικές μελλοντικών επενδύσεων από τώρα έως το 2025.

Η Υποσαχάρια Αφρική εκτιμάται ότι θα έχει τον ταχύτερο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ο οποίος αναμένεται να ξεπεράσει το 11%, ενώ η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού παραμένει με διαφορά η μεγαλύτερη αγορά υποδομών μεταφορών, με τις επενδύσεις του κλάδου να αυξάνονται από 557 δις δολάρια σε περίπου 900 δις δολάρια κατά την περίοδο στην οποία αναφέρεται η έρευνα. Ωστόσο, όσον αφορά τα επίπεδα των επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών στη Δυτική Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να ανακάμψουν λόγω της συνεχιζόμενης δημοσιονομικής λιτότητας - το 2022 αναμένεται να επανέλθουν στα επίπεδα του 2008.

Όσον αφορά τις επενδύσεις σε λιμάνια, η μέγιστη μέση ετήσια αύξηση που προβλέπεται ότι θα σημειωθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου υπό εξέταση είναι 5,8% (λόγω π.χ. μεγάλων επενδύσεων στην Ινδονησία), ενώ οι επενδύσεις σε αεροδρόμια αναμένεται να επιβραδυνθούν σημειώνοντας ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,6%.

Η οδοποιία πιθανότητα θα εξακολουθήσει να αποτελεί τον τομέα με τις μεγαλύτερες επενδύσεις, ιδιαίτερα για τις αναπτυσσόμενες αγορές. Αυτό εν μέρει οφείλεται στην αύξηση της ευημερίας που με τη σειρά της έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των επιβατικών αυτοκινήτων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Οι σιδηρόδρομοι, αντιθέτως, αναμένεται να σημειώσουν σχετικά σημαντική ανάπτυξη στις ανεπτυγμένες οικονομίες με ώριμες αγορές μεταφορών, όπως είναι η Δυτική Ευρώπη στην οποία όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν δημόσιες συγκοινωνίες — και ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία στις οποίες τα δίκτυα υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω.

Ο Julian Smith, partner της PwC στον τομέα των Capital Projects & Infrastructure, σχολίασε σχετικά: «Από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, οι δαπάνες για υποδομές έχουν περιοριστεί λόγω της γενικότερης συμπίεσης των κρατικών δαπανών, ενώ το μακροχρόνιο κενό υποδομών εξακολουθεί να υπάρχει. Σε ορισμένες χώρες, όπως είναι η Ινδονησία και η Ινδία, η έλλειψη επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών έχει σταθεί εμπόδιο στην ανάπτυξη. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημάδια αλλαγής σε αυτές τις χώρες.

Σε ορισμένες ανεπτυγμένες χώρες, η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε αύξηση των επενδύσεων σε δρόμους και άλλα έργα υποδομής ώστε να δοθεί ώθηση στην οικονομία και την απασχόληση. Πολλά έργα υποδομής σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν εμπόδια από τα κόμματα αντιπολίτευσης, τεχνικές δυσκολίες και άλλα απρόοπτα θέματα. Ο καλύτερος σχεδιασμός μπορεί να αποτρέψει ενδεχόμενες διεκδικήσεις και διαμάχες κατά το κατασκευαστικό στάδιο, ενώ η βελτίωση των διαδικασιών σχεδιασμού, προετοιμασίας και έγκρισης του έργου θα συμβάλει στην επιτάχυνση της κατασκευής των έργων. Όμως, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις πολλών αναπτυσσόμενων αγορών είναι ότι δεν έχουν εμπειρία στην προετοιμασία έργων υποδομών.

Οι προβλέψεις μας παρουσιάζουν τη θετική εικόνα μιας αναπτυσσόμενης αγοράς υποδομών μεταφορών, όμως είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι τα χρήματα αυτά επενδύονται προσεκτικά και σοφά, δημιουργώντας αξία για τους χρηματοδότες, τους χρήστες, τους φορολογούμενους και τους επενδυτές».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider