Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι πληρώνουν, ποιοι γλυτώνουν

Θανάσης Κουκάκης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι πληρώνουν, ποιοι γλυτώνουν

Τα οχήματα μεγάλου κυβισμού που κυκλοφόρησαν πριν το 2003 θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι των εξεταζόμενων αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς για αυτά προωθείται μείωση του φόρου. Αντιθέτως οχήματα με υψηλές εκπομπές ρύπων που κυκλοφόρησαν μετά το 2006 αναμένεται να επιβαρυνθούν με υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

Το έργο της ειδικής επιτροπής του υπουργείου Οικονομικών που έχει αναλάβει να αναμορφώσει τα τέλη κυκλοφορία βρίσκεται στη τελική ευθεία. Η εντολή που είχε δώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και ειδικά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης είναι τα τέλη να γίνουν ακόμη πιο δίκαια και αναλογικά, ώστε να μην συρρέουν κατά χιλιάδες οι ιδιοκτήτες ΙΧ στις εφορίες για να καταθέτουν πινακίδες.

Στη βάση αυτή η επιτροπή συνέταξε προτάσεις που λαμβάνουν υπόψη για την τελική διαμόρφωση των τελών την ηλικία, τις εκπομπές ρύπων, την εμπορική αξία και τον κυβισμό. Άποψη για το θέμα έχει και το υπουργείο Μεταφορών με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις να προκύπτουν τεχνικά θέματα που δημιουργούν εμπλοκές και οδηγούν σε αναθεωρήσεις θέσεων.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών το πάζλ των τελών κυκλοφορίας διαμορφώνεται ως εξής:

1) Θα επέλθει μείωση του ορίου απαλλαγής, ώστε να εξαιρούνται των τελών κυκλοφορίας οχήματα με εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα 85 g/km, από 90 g/km σήμερα.

2) Οχήματα με χαμηλούς ρύπους αναμένεται να επιβαρυνθούν λιγότερο σε σύγκριση με πέρυσι.

3) Οχήματα με υψηλές εκπομπές ρύπων ηλικίας έως 10 ετών αναμένεται να επιβαρυνθούν με υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

4) Οχήματα ηλικίας άνω των 13 ετών και πάνω από 1.900 κυβικά εκατοστά αναμένεται να ελαφρυνθούν.

Αν και έχουν κυκλοφορήσει διάφορα σενάρια για τις επιβαρύνσεις ανά κυβικά εκατοστά ή ανά εκπομπές ρύπων αυτά δεν επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο υποστηρίζει πως το τελικό αποτέλεσμα θα είναι «ισορροπημένο».

«Μπορούμε να υποθέσουμε με σχετική ασφάλεια πως Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.738 κυβικά εκατοστά και με εκπομπές ρύπων πάνω από 160 γραμμάρια θα έχουν κάποιες επιβαρύνσεις», δήλωσε στο insider.gr στέλεχος με γνώση των διεργασιών, προσθέτοντας πως τα πάντα είναι ρευστά και πως απομένουν 10 ημέρες για να αποκρυσταλλωθούν τα σενάρια.

Να σημειωθεί πως ο εισπρακτικός στόχος των 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας δεν μεταβάλλεται. Ωστόσο, για να εισπραχθούν τα χρήματα αυτά αναμένεται να βεβαιωθεί φόρος αισθητά μεγαλύτερος, ο οποίος συνολικά θα αγγίζει τα 1,35 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider