ΤΑΙΠΕΔ: Αγώνας δρόμου για να κλείσουν τα ανοιχτά μέτωπα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΤΑΙΠΕΔ: Αγώνας δρόμου για να κλείσουν τα ανοιχτά μέτωπα

Στον ελληνικό Βορρά μετατίθεται η προσοχή του ΤΑΙΠΕΔ καθώς μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco, ακολουθούν η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, τα ανοιχτά μέτωπα που έχει το Ταμείο και τα οποία θα πρέπει να κλείσουν μέχρι το τέλος του έτους είναι τα εξής:

Εγνατία Οδός

Αναμένεται το επόμενο διάστημα η επιλογή συμβούλων (χρηματοοικονομικός, νομικός, τεχνικός) με στόχο η προκήρυξη του διαγωνισμού για την μακροχρόνια (35ετής) παραχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών Κάθετων Αξόνων να γίνει μέσα στο Σεπτέμβριο.

ΟΛΘ

Στα τέλη Οκτωβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% του ΟΛΘ είχαν περάσει οκτώ όμιλοι: η APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, η γερμανική επενδυτική εταιρεία Deutsche Invest, η Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η ιαπωνική Mitsui, η βρετανική P&O Steam Navigation Company του ομίλου της Dubai Ports, το σχήμα των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 (η υφιστάμενη λήγει το 2026, η επέκταση αφορά σε 20 χρόνια). Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του έτους. Η μέθοδος και ο χρόνος της πώλησης του 30% των μετοχών θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο στάδιο.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Έγινε αποδεκτή η οικονομική προσφορά της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., ύψους 45 εκατ. ευρώ. Σύντομα ο φάκελος θα μετατεθεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμάται ότι η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί εντός του έτους.

ΕΕΣΣΤΥ

Προσεχώς θα επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς ο προηγούμενος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.

Το Ελληνικό, η Αφάντου και τα… αρχαία

Στο μεταξύ όμως, τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν να αντιμετωπίσουν τα αναχώματα που δημιουργούν άλλες κρατικές υπηρεσίες σχετικά με αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Αφάντου στη Ρόδο και το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού που φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με το υπουργείο Πολιτισμού που θέλει να χαρακτηρίσει χώρους ως αρχαιολογικούς μέσα στις προς ιδιωτικοποίηση περιοχές.

Από την μεριά του Ταμείου υπάρχει αισιοδοξία ότι τα προβλήματα θα ξεπεραστούν. Ειδικά για την Αφάντου στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι το θέμα έχει ουσιαστικά λυθεί. Για το Ελληνικό όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο πρόεδρος του Ταμείου κ. Στέργιος Πιτσιόρλας ο θόρυβος που δημιουργήθηκε είναι «υπερβολικός». «Υπάρχει μια πρόταση η οποία θα εξεταστεί από το Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων, μετά από γνωμοδότηση όλων των αρμοδίων φορέων και νομίζω ότι δε δικαιολογείται όλη αυτή η φασαρία».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider