Απελευθερώνεται η χρήση των οχημάτων χωρίς οδηγό

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Απελευθερώνεται η χρήση των οχημάτων χωρίς οδηγό

Με πρωτοβουλία της Οικονοµικής Επιτροπής για την Ευρώπη των Ηνωµένων Εθνών αναθεωρείται η Σύμβαση της Βιέννης για την οδική κυκλοφορία (1968) και πλέον θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των αυτοοδηγούμενων οχημάτων με την προϋπόθεση ότι θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τα οχήματα (όπου θα μπορούν να ελέγχονται και να απενεργοποιούνται σύμφωνα με τους κανονισμούς).

Σε δεύτερη φάση ο κανονισμός του ΟΗΕ θα συμπεριλάβει συγκεκριμένους κανόνες όπου θα υπάρχουν προβλέψεις ασφαλείας, προϋποθέσεις ακινητοποίησης των οχημάτων, προϋποθέσεις αλλαγής πορείας, τρόποι στάθμευσης κλπ.

Η αγορά ζεσταίνει τις μηχανές

Αυτοκινητοβιομηχανίες και επιχειρήσεις από το χώρος της τεχνολογίας αναλαμβάνουν δράση για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Η Google δίνει λύση σε άτομα με κινητικά προβλήματα με τα αυτοοδηγούμενα οχήματα. Ακόμη, η Ford Motor σχεδιάζει αντίστοιχα μοντέλα ενώ στην Ιαπωνία η Toyota Motor κάνει τον δικό της αγώνα για να εισάγει τα αυτόνομα οχήματα στην αγορά. Ένας από τους λόγους είναι ότι οι μεγαλύτεροι οδηγοί προκαλούν δυσανάλογα πολλά ατυχήματα και τραυματίζονται. Η εταιρεία δαπανά 1 δις. δολάρια για την τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία ρομποτικής για να περιορίσει τα λάθη των οδηγών και να μειώσει τα ατυχήματ

Ακόμη, τις δοκιμές οχημάτων χωρίς οδηγό σε αυτοκινητόδρομους ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει η Βρετανία για πρώτη φορά το 2017, με στόχο να επιτρέψει τα αυτόνομα αυτοκίνητα να βγουν κανονικά στους δρόμους έως το 2020.

To πρώτο αυτοοδηγούμενο όχημα στην Ελλάδα

Οι δήμοι είναι πολλές φορές από τους πρώτους που πειραματίζονται με τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να ανακαλύψουν τρόπους εξοικονόμησης πόρων και ενέργειας.

Το πρώτο αυτοοδηγούμενο όχημα στην Ελλάδα είναι το «διάσημο» λεωφορείο στα Τρίκαλα και κυκλοφορεί ήδη στην πόλη μέσω του προγράμματος CityMobil 2.

Το λεωφορείο κινείται αυτόνομα, δίπλα σε οχήματα και πεζούς. Πραγματοποιεί οκτώ στάσεις και διανύει απόσταση 2,4 χιλιομέτρων. Χρησιμοποιεί μπαταρίες, οι οποίες τροφοδοτούν ηλεκτρικό κινητήρα και διαθέτει gps και λέιζερ. Ακολουθεί συγκεκριμένη διαδρομή χωρίς να ξεφεύγει καθόλου από την διαδρομή που έχει χαραχθεί.

Το λέιζερ ασφαλείας που διαθέτει εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο και ακινητοποιείται την ίδια στιγμή ενώ στο κέντρο έλεγχου, τεχνικοί παρακολουθούν την πορεία του και καταγράφουν όποια προβλήματα εμφανιστούν.

Στο πρόγραμμα CityMobil 2 συμμετέχουν άλλες τέσσερις πόλεις - Μιλάνο (Ιταλία), Λεόν (Ισπανία), Λα Ροσέλ (Γαλλία) και Βαντάα (Φινλανδία) και η πιλοτική εφαρμογή στοχεύει στη σταδιακή εξοικείωση των πολιτών με τη νέα τεχνολογία αλλά και την ένταξη των νέων οχημάτων στις μεγάλες πόλεις σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.Τα οχήματα παραχωρούνται από τους δύο κατασκευαστές εταίρους του προγράμματος (εταιρείες Robosoft και Induct).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider