Σε κακή κατάσταση οι υποδομές στην Ευρώπη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε κακή κατάσταση οι υποδομές στην Ευρώπη

Συναγερμός έχει σημάνει στην επιστημονική κοινότητα σε όλη την Ευρώπη, σχετικά με την κατάσταση των υποδομών στη γηραιά ήπειρο, μετά την δολοφονική κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα, με τους ειδικούς να προειδοποιούν για την κατάσταση των γεφυρών.

Στη Γαλλία, ο υπουργός Μεταφορών, προειδοποίησε ότι το οδικό δίκτυο της χώρας, είναι «σε κρίσιμη κατάσταση» μετά από μια πρόσφατη κρατική έρευνα, που ανέδειξε πως το 1/3 των γεφυρών της χώρας, χρειάζονται επισκευές ενώ 841 ακόμα αποτελούν δυνητικό κίνδυνο.

Στην Ιταλία, περίπου 300 γέφυρες έχουν πολύ σοβαρές ζημιές. Μεταξύ αυτών, βρίσκεται και μια στη Σικελία, σχεδιασμένη από τον Ρικάρντο Μοράντι, ο οποίος σχεδίασε και τη μοιραία γέφυρα της Γένοβας και η οποία έκλεισε από τις τοπικές αρχές το 2017, εξαιτίας δομικών προβλημάτων. Οι μετοχές της εταιρείας Autostrade per l' Italia, της εταιρείας στην οποία ανήκε τόσο η γέφυρα όσο και ο δρόμος που περνούσε από πάνω της, έπεσαν δραματικά στο χρηματιστήριο του Μιλάνο, μετά από τη δήλωση της ιταλικής κυβέρνησης, πως προτίθεται να ανακαλέσει την παραχώρηση στην εταιρεία.

Η Ελίζαμπεθ Μπορν, υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας, δήλωσε πως θα παρουσιάσει τον επόμενο μήνα ένα νόμο για τις υποδομές της χώρας. Η κυβέρνηση προτείνει μάλιστα ένα σχέδιο κόστους 1 δισ. ευρώ για την ασφάλεια του οδικού δικτύου αλλά και για άμεσες επισκευές.

«Όλες οι γέφυρες θα ελέγχονται ετησίως, ενώ θα πραγματοποιηθούν πιο λεπτομερείς επιθεωρήσεις, κάθε τρία χρόνια» σημείωσε η Γαλλίδα υπουργός. «Δεν έχουν υπάρξει σχετικές σοβαρές επενδύσεις. Περίπου 50% της επιφάνειας των δρόμων, χρειάζεται ανανέωση και περίπου 1 στις 10 γέφυρες είναι σε κακή κατάσταση».

Ο Κριστιάν Τριντόν, πρόεδρος της Strres, η οποία εκπροσωπεί τις γαλλικές εταιρείες που επισκευάζουν υποδομές, δήλωσε πως φοβάται πως το πρόβλημα στη Γαλλία, είναι πολύ μεγαλύτερο απ' όσο έδειξε η έρευνα, καθώς καλύπτει μόνο «τις γέφυρες για τις οποίες γνωρίζουμε, που επιθεωρούνται και αξιολογούνται συχνά».

Ενώ πρόσθεσε: «Υπάρχουν πολλοί δήμαρχοι μικρών κοινοτήτων που έχουν μια ή δυο γέφυρες και κανείς δεν πάει να τις δει και να τις επισκευάσει».

Στην Ιταλία, οι γέφυρες έξω από το Μιλάνο, βρίσκονται υπό παρακολούθηση, τόσο για τη φθορά λόγω χρόνου όσο και για τα προβλήματα που σχετίζονται με τα ιδιαίτερα βαριά οχήματα που περνούν από εκεί.

Στη Γερμανία, μια έκθεση του περασμένου χρόνου, από το Ίδρυμα Ερευνών Ομοσπονδιακών Αυτοκινητοδρόμων, έδειξε πως ενώ το 12,4% των γεφυρών της Γερμανίας, βρίσκεται σε κακή κατάσταση, μόλις 12,5% θεωρούνταν καλές. Αρκετές από τις γέφυρες έχουν χτιστεί μεταξύ 1960 και 1970 και δεν σχεδιάστηκαν με βάση την κίνηση του σήμερα.

Η ίδια έκθεση, έδειχνε πως οι υποδομές της Ανατολικής Γερμανίας ήταν σε καλύτερη κατάσταση, καθώς μεγάλα κομμάτια τους αντικαταστάθηκαν βάσει προγραμμάτων του μεταξύ '90 και '00 στα πλαίσια της ενοποίησης των Γερμανιών. Αντίθετα, οι γέφυρες στη δυτική Γερμανία, ήταν σαφώς παλαιότερες, ενώ δέχονται μεγαλύτερα βάρη λόγω της κίνησης. Τα βαριά οχήματα, απαγορεύονται ήδη σε μεγάλο αριθμό γεφυρών, μεταξύ των οποίων και εκείνη του Λεβερκούζεν, βόρεια της Κολωνίας. Η γέφυρα έχει κλείσει για τα φορτηγά, από το 2012 όταν ανακαλύφθηκαν μεγάλες ρωγμές. Η αντικατάστασή της, προβλέπεται να έχει γίνει μέχρι το 2024. Μια πρώην αξιωματούχους στον τομέα των μεταφορών, περιγράφει τη συγκεκριμένη γέφυρα ως «μνημείο της θανάσιμης κατάστασης των γερμανικών υποδομών».

Την ώρα που το γερμανικό οδικό δίκτυο, είναι σε καλύτερη κατάσταση από το μέσο ευρωπαϊκό, η χώρα συχνά γίνεται αντικείμενο κριτικής λόγω της υποχρηματοδότησης των περιφερειακών υποδομών. Ο Ρίτσαρντ Ντίτριχ, αρχιτέκτονας και σχεδιαστής γεφυρών, μιλώντας σε εφημερίδα του Αμβούργου, σημείωνε πως οι γερμανικές γέφυρες «σαπίζουν επικίνδυνα. Το ρίσκα μιας κατάρρευσης δεν μπορεί πλέον να αποκλειστεί».

Στην Ολλανδία, η εταιρεία TNL που ασχολείται με τις μεταφορές, τόνιζε πως ανησυχεί σχετικά με την κατάσταση των οδογεφυρών που συντηρούνται από τοπικές και κοινοτικές αρχές, όμως σημείωνε πως όσες βρίσκονται στη δικαιοδοσία της κεντρικής διοίκησης, είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Ολλανδική εφημερίδα, πρόσφατα μιλούσε για 14 γέφυρες συγκεκριμένης επαρχίας της χώρας, που βρίσκονται σε «μη αποδεκτή κατάσταση». Η εταιρεία TNL, σημείωνε σχετικά πως τούνελ και γέφυρες σε αυτοκινητοδρόμους σε όλη την Ευρώπη, που κατασκευάστηκαν την περίοδο μεταξύ '60 και '70 φτάνουν προς το τέλος της ζωής τους.
Οι περισσότερες εκ των υποδομών της Ιταλίας, χτίστηκαν μεταξύ '50 και '60. Σύμφωνα λοιπόν με το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, πολλές από αυτές είναι πλέον επικίνδυνες εξαιτίας, της ηλικίας τους. Το Εθνικό Συμβούλιο «δείχνει» ως αιτία της κατάστασης τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, όπως το οπλισμένο ή το προκατασκευασμένο σκυρόδεμα, το οποίο σύμφωνα με τους ειδικούς έχει διάρκεια ζωής 50 με 60 χρόνια. «Χρησιμοποιήθηκαν υλικά, τα οποία φθείρονται γρήγορα, όπως εκείνα στη γέφυρα Morandi» δήλωσε ο Αντόνιο Μπρέντσιτς καθηγητής του Πανεπιστημίου της Γένοβας. Ο ίδιος προειδοποίησε για τους κινδύνους της γέφυρας αυτής, πριν δυο χρόνια. «Ειδικοί μηχανικοί τις προηγούμενες δεκαετίας, πίστευαν πως το οπλισμένο σκυρόδεμα, θα επέτρεπε τη δημιουργία μικρών Κολοσαίων, που θα διαρκούσαν για πάντα. Όμως αποδείχθηκε πως δεν είναι έτσι. Υπάρχουν κτίσματα εκείνης της εποχής, που πλέον πρέπει να κατεδαφιστούν».

ΠΗΓΗ: guardian.com

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider