Τι κάνουν οκτώ ευρωπαϊκές πόλεις κατά της κλιματικής αλλαγής

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι κάνουν οκτώ ευρωπαϊκές πόλεις κατά της κλιματικής αλλαγής

Με διόδια διέλευσης στο κέντρο της πόλης, πεζοδρομήσεις, απαγόρευση των ρυπογόνων οχημάτων και πολλές άλλες μεθόδους οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προσπαθούν να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή. Ας δούμε τι κάνουν επτά μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες» και πιο φιλικές προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Στην Κοπεγχάγη βασιλεύει το ποδήλατο

Ο στόχος μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2025 αποτελεί βασική δέσμευση για την Κοπεγχάγη. Για το λόγο αυτό σκοπεύει να προωθήσει ενέργειες ώστε το 50% των μετακινήσεων μέχρι το 2025 να γίνονται με ποδήλατο. Για το λόγο αυτό, η δανέζικη πρωτεύουσα έχει προβλέψει επενδύσεις ύψους 134 εκατ. ευρώ για διάστημα δέκα ετών.

Διόδια στο κέντρο του Λονδίνου

Στο Λονδίνο, τα ρυπογόνα αυτοκίνητα έχουν πρόσβαση στο κέντρο της πόλης, αρκεί να πληρώσουν 11,50 λίρες (12,90 ευρώ) σε διόδια, τα οποία θεσμοθετήθηκαν το 2003 και λειτουργούν μεταξύ 7 το πρωί και 6 το απόγευμα από Δευτέρα έως Παρασκευή. Η βρετανική πρωτεύουσα έχει αναπτύξει ειδικές πίστες για ποδηλάτες ενώ η χώρα θα απαγορεύσει την κυκλοφορία οχημάτων ντίζελ το 2040.

Το Όσλο «επιτίθεται» στα parking

H νορβηγική πρωτεύουσα είχε ανακοινώσει το 2015 ότι θα απαγόρευε τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης μέχρι το 2019. Η απαγόρευση αυτή συνοδεύεται από ένα πλάνο πράσινων επενδύσεων στις δημόσιες συγκοινωνίες και αντικατάστασης 56 χιλιομέτρων οδικού δικτύου με ποδηλατοδρόμους. Η αρχή για αυτό το πλάνο έγινε τον Ιούνιο όπου το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να αποθαρρύνει τους οδηγούς αυτοκινήτων καταργώντας τις θέσεις parking.

Γιγαντιαία πεζοδρόμια στις Βρυξέλλες

Τεράστιες εκτάσεις στο κέντρο της πόλης διαμορφώνουν τους πιο μεγάλους πεζοδρόμους της Ευρώπης στο κέντρο των Βρυξελλών. Από τον Ιούνιο του 2015 από την πλατεία De Brouckèreμέχρι την πλατεία Fontainas υπάρχει μια πεζοδρομημένη έκταση η οποία περιλαμβάνει και τους γύρω δρόμους. Παράλληλα, το Φεβρουάριο του 2016 στην πόλη απαγορεύτηκε η κυκλοφορία οχημάτων ντίζελ άνω των 10 ετών.

Πράσινο δίκτυο στο Αμβούργο

Η γερμανική πόλη θέλει να δώσει ώθηση στο περπάτημα και την ποδηλασία τα οποία υπάρχει βούληση να καθιερωθούν ως βασικά μέσα μετακίνησης. Μέσα στα επόμενα 20 χρόνια σταδιακά το Αμβούργο θα μειώσει την κυκλοφορία των οχημάτων εμποδίζοντας την πρόσβαση σε συγκεκριμένες ζώνες. Ο σχεδιασμός για ένα «πράσινο δίκτυο» θα καλύπτει το 40% της πόλης από τώρα μέχρι το 2035 και θα συμπεριλαμβάνει πάρκα, γήπεδα παιχνιδιών, σπορ κλπ.

To Βερολίνο τα βάζει με τους ρύπους

Το 2008 η γερμανική πρωτεύουσα θεσμοθέτησε μια ζώνη χαμηλών ρύπων στο κέντρο η οποία αφορά περίπου το 1/3 των κατοίκων. Όλα τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στα κριτήρια αυτά θα απαγορεύονται. Στην πόλη δρομολογείται η κατασκευή μεγάλων και εξελιγμένων ποδηλατοδρόμων.

Η Μαδρίτη ανοίγει δρόμο για τους πεζούς της Gran Via

Η δήμαρχος της Μαδρίτης, Manuela Carmena, υποσχέθηκε στο τέλος του 2016 μερική πεζοδρόμηση της διάσημης Gran Via μέχρι το Μάιο του 2019. Η κεντρική αυτή λεωφόρος δεν θα είναι προσβάσιμη στους ποδηλάτες, στα λεωφορεία και τα ταξί. Αυτή η απόφαση αποτελεί μέρος ενός πλάνου να απαγορευθούν τα αυτοκίνητα στο κέντρο.

Μια ακριβή κάρτα διαμονής για όσους κατοικούν στο Άμστερνταμ

Από τώρα μέχρι το 2030 δεν θα επιτρέπεται σε κανένα αυτοκίνητο να εκλύει ρύπους κινούμενο στην ολλανδική πρωτεύουσα. Ήδη έχουν απαγορευτεί τα αυτοκίνητα ντίζελ ενώ για να μπορεί κάποιος να παρκάρει στο κέντρο θα πρέπει να διαθέτει κάρτα διαμονής η οποία θα μπορούσε να κοστίζει 600 ευρώ το χρόνο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider