6 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνεις αν θες να δουλέψεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
6 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνεις αν θες να δουλέψεις

Το να υποβάλλετε αίτηση για μια θέση εργασίας μπορεί να αποδειχτεί επίπονη υπόθεση, ειδικά αν η θέση αυτή αφορά στην Ελλάδα. Βέβαια οι υποψήφιοι εργαζόμενοι πολλές φορές δεν διευκολύνουν την κατάσταση αφού όπως μαρτυρούν οι ειδικοί πέφτουν σε συνήθη ατοπήματα.

Πέντε διευθυντές προσλήψεων καταθέτουν την άποψή τους για τα εργασιακά και συνοψίζουν έξι λάθη που συνήθως κάνουν, ενώ δεν θα έπρεπε, οι υποψήφιοι εργαζόμενοι. Εάν λοιπόν θέλετε διακαώς μια θέση εργασίας σίγουρα δεν πρέπει να κάνετε τα εξής:

Ποτέ χωρίς ραντεβού

«Πολλοί θα είναι εκείνοι που θα σας συμβουλέψουν να δράσετε δυναμικά μέχρι και να επισκεφτείτε κατ’ιδίαν τον μελλοντικό σας εργοδότη» αναφέρει η Jennifer Kim, πρώην διαφημίστρια και νυν επικεφαλής τoυ τμήματος ανθρώπινου δυναμικού της Lever. Μάλιστα θυμάται κι ένα συγκεκριμένο περιστατικό όταν ενας υποψήφιος ήρθε στο γραφείο της απρόσκλητος για να της μιλήσει.

Σύμφωνα με την Kim αυτό είναι παράδειγμα προς αποφυγήν. Στην ουσία δεν θα πρέπει να εμφανίζεστε αιφνιδιαστικά για οποιοδήποτε λόγο. «Κανείς δεν πρόκειται να εκτιμήσει το γεγονός ότι τον διακόπτετε από το πρόγραμμά του, και πρέπει να βγει να σας γνωρίσει και να μιλήσει μαζί σας καθυστερώντας τα υπόλοιπα ραντεβού του» αναφέρει.

Όχι δώρα

Μπορεί να ακούγεται σαν καλή ιδέα το να στείλετε το «κατιτίς» σας στον διευθυντή προσλήψεων για να γλυκάνετε την αίτησή σας. Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι. «Θα προδιαθέσει αρνητικά τους περισσότερους διευθυντές προσλήψεων, ακόμα κι αν δεν επιλέξετε κάτι ακριβό, για να μην εκληφθεί ως προσπάθεια χρηματισμού», δηλώνει κατηγορηματικά η Michelle Broderick, υπεύθυνη μάρκετινγκ της Simple, την αμερικανική startup που δραστηριοποιείται στον τραπεζικό τομέα. Το πιο αστείο περιστατικό που θυμάται από τέτοιου είδους δώρα είναι όταν ένας υποψήφιος της έστειλε ένα απόκομμα περιοδικού που απεικόνιζε έναν σούπερ ήρωα έχοντας τοποθετήσει με κολλάζ το δικό της πρόσωπο. Όπως ήταν αναμενόμενο η δουλειά δόθηκε αλλού.

Αλλά και ακόμη λιγότερο παράξενα δώρα όπως λουλούδια ή γλυκά μπορεί να κάνουν τους διευθυντές προσλήψεων να αισθανθούν άβολα. «Δεν είναι τα δώρα το κατάλληλο τέχνασμα για να πάρετε μια δουλειά, το ταλέντα θα είναι αυτό που θα υπερισχύσει σε κάθε περίπτωση».

Μην αντιγράφετε στη συστατική επιστολή

Οι περισσότεροι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως δεν είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσουν για την σύνταξη της συστατικής τους επιστολής ένα πρότυπο που κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο. Κι αν δεν το γνωρίζουν καλό θα ήταν να το μάθουν. Πολλοί διευθυντές προσλήψεων αναφέρουν πως αυτό συμβαίνει όλη την ώρα. Ακόμα χειρότερα, οι υποψήφιοι δεν μπαίνουν στον κόπο να ελέγξουν ολόκληρες τις επιστολές. Αποτέλεσμα αυτού είναι να αναφέρεται σε αυτές άλλος τίτλος θέσης ή λάθος εταιρεία. «Είναι σαν να ακούω “ο ανταγωνιστής σας έχει κάνει καταπληκτικά πράγματα”» αναφέρει ο Κιμ. «Καταλαβαίνω ότι κατά την αναζήτηση εργασίας έχετε πολλά βιογραφικά σημειώματα και συνοδευτικές επιστολές να στείλετε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνω την συστατική επιστολή του ανταγωνιστή μου. Επιπλέον μαρτυρά πως δεν μπορείτε να διεκπεραιώσετε μια δουλειά με συνέπεια και υπευθυνότητα. Η θέση είναι χαμένη από χέρι».

Στείλτε μόνο το βιογραφικό σας





Κατά την αίτησή σας θα πρέπει να στέλνετε ή να πηγαίνετε μόνο το βιογραφικό σας – άντε αν ψάχνετε δουλειά σε δημιουργικό πεδίο κι ένα Portfolio αλλά τίποτε περισσότερο. Ο Matt Jagoda, ο οποίος ηγείται των προσλήψεων στο site φωτογραφιών Shutterstock, τονίζει πως οτιδήποτε άλλο θα θεωρηθεί υπερβολή και θα ωθήσει τους διευθυντές προσλήψεων να αμφισβητήσουν την απόφαση του αιτούντος.



«Κάποτε, για παράδειγμα, κάποιος έφερε όλα τα ευχαριστήρια σημειώματα που είχε πάρει κατά την αποχώρησή του από την προηγούμενη δουλειά. Μια άλλη φορά, κάποιος έφερε ένα γιγαντιαίο ντοσιέ με χίλια δυο πράγματα μέσα. Ήταν σαν να μου δίνει ένα κάρο σημειώσεις για να μελετήσω, σαν να αμφισβητεί την δουλειά μου. Όχι ευχαριστώ ανέφερε ο Jagoda.

Μην είστε απότομος ή προσβάλλετε τον υπεύθυνο υποδοχής

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν τα λεγόμενα «ποιοτικά τεστ χαρακτήρα» ώστε να εντοπίσουν τον σωστό υποψήφιο που ταιριάζει στην εταιρεία.

Για παράδειγμα, παρατηρούν αν κάποιος πετάει στα σκουπίδια το πλαστικό ποτήρι με το οποίο ήπιε νερό, αποχωρώντας από την εταιρεία, μετά από μια συνέντευξη. Στη Lever, οι διευθυντές προσλήψεων ρωτούν σχεδόν πάντα πως ο υποψήφιος μίλησε στην ή στον ρεσεψιονίστ.

«Ποτέ δεν ξέρεις, ποιοι είναι εκείνοι που έχουν επιρροή στο τμήμα των προσλήψεων, ή τις λεπτομέρειες που κάθε εταιρεία έχει αποφασίσει να λάβει υπόψη της» αναφέρει ο Κιμ. «Εκπαιδεύουμε όλες τις ρεσεψιονίστ μας. Αν κάποιος είναι αγενής προς αυτές, θέλουμε να το γνωρίζουμε. Δεν θέλουμε να προσλάβουμε όποιον δεν αντιμετωπίζει τον καθένα από εμάς επαγγελματικά».

Όχι φωτογραφίες

Αν και το συγκεκριμένο ζήτημα βρίσκεται υπό συζήτηση και προκαλεί διχογνωμία στους ειδικούς τον τελευταίο καιρό, ο υπεύθυνος προσλήψεων της Shutterstock καταθέτει την δική του προσέγγιση για το αν θα πρέπει να περιλαμβάνεται ή όχι φωτογραφία. «Η φωτογραφία δεν είναι κάτι που θα λάβω σοβαρά υπόψη μου για να προσλάβω ή όχι κάποιον» αναφέρει και δεν θα έπρεπε να είναι, προσθέτει. Η εμφάνιση του κάθε υποψηφίου δεν έχει καμία σχέση με τις ικανότητές του εκτός αν η εν λόγω εργασία είναι μοντέλο. Επισυνάπτοντας μια φωτογραφία τονίζουμε τις προκαταλήψεις κατά τη διαδικασία πρόσληψης.



Επιπλέον και δυστυχώς, οι άνθρωποι τείνουν να κάνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα στέλνοντας ακατάλληλες φωτογραφίες. «Πολλές από αυτές μοιάζουν με φωτογραφίες του Facebook που τράβηξαν το βράδυ της Παρασκευής που βγήκαν με τον/την κολλητό/ή τους για “ξύδια”. Σίγουρα δεν πρόκειται να συγκινήσει κανέναν!».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider