Οι πόλεις που είναι πλασμένες για γυναίκες επιχειρηματίες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι πόλεις που είναι πλασμένες για γυναίκες επιχειρηματίες

Μετά από χρόνιους αγώνες για την ισότητα των δύο φύλων, ο φεμινισμός φαντάζει για πολλούς νικητής μιας αδυσώπητης μάχης. Μέχρι ποιον όμως βαθμό ισχύει κάτι τέτοιο ειδικά στον κόσμο του επιχειρείν;. Όπως αποδεικνύεται, τα γυναικεία στελέχη έχουν λόγο να προτιμούν να σταδιοδρομήσουν σε συγκεκριμένες πόλεις, αφού υπάρχουν κάποιες που αποδεικνύονται ακατάλληλες ή και εχθρικές για την ανέλιξή τους.

Σύμφωνα με τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Dell, ιδανικότερη πόλη για το γυναικείο επιχειρείν αποδεικνύεται η Νέα Υόρκη, η οποία κατάφερε να βγάλει εκτός συναγωνισμού άλλες 24 πόλεις παγκοσμίως κατακτώντας την κορυφή της λίστας με τις ιδανικότερες πόλεις για τα γυναικεία διευθυντικά στελέχη.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2016, αξιολόγησε την πρόσβαση στα κεφάλαια, την τεχνολογία, το εργατικό δυναμικό, τον πολιτισμό και τις αγορές σε 50 πόλεις από όλο τον κόσμο. Το Σαν Φρανσίσκο, το Λονδίνο, η Στοκχόλμη και η Σιγκαπούρη συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Βέβαια παρότι η Νέα Υόρκη κατέκτησε την πρώτη θέση στο Δείκτη Γυναικών Επιχειρηματιών της Dell, το ποσοστό καταλληλότητας της ήταν μόλις και μετά βίας 58,6%, λίγο παραπάνω δηλαδή από το μισό, στις πέντε κατηγορίες που προαναφέρθηκαν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας θα έλεγε κανείς πως αυτός ο κόσμος δεν είναι έτοιμος ακόμα να υποδεχτεί το γυναικείο φύλλο στις επιχειρήσεις ή όπως αναφέρει ο Jim Diffley, διευθυντής της HIS, ομάδα συμβούλων που συνεργάστηκε με την Dell για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης «επιδέχεται μεγάλων βελτιώσεων».

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η Νέα Υόρκη κατέλαβε την πρώτη θέση όσον αφορά στην πρόσβαση σε κεφάλαια και στις αγορές, ήρθε 17η στην κατηγορία της τεχνολογίας, η οποία μετρά το πώς και πόσο οι γυναίκες επιχειρηματίες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τις έξυπνες συσκευές για τις συναλλαγές τους.

Σύμφωνα με τον Diffley, οι κυριότεροι παράγοντες που αποτρέπουν τις γυναίκες της Νέας Υόρκης να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις συναλλαγές τους είναι το κόστος. «Αποδεικνύεται ότι το κόστος της τεχνολογίας είναι χαμηλότερο στις ασιατικές και στις ευρωπαϊκές πόλεις από ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες, παράγοντας που θεωρείται σημαντικά αποτρεπτικός», συμπληρώνει.

Μάλιστα, όπως αποσαφηνίζει ο Diffley, για τα αποτελέσματα των πέντε προαναφερθέντων κατηγοριών χρησιμοποιήθηκαν και πρόσθετοι δείκτες.

«Για παράδειγμα, για την πρόσβαση σε κεφάλαια, κοιτάξαμε τον αριθμό των επιχειρήσεων που οι ιδρυτές τους ήταν γυναίκες καθώς και τα ποσοστά της χρηματοδότησης που λάμβαναν επιχειρήσεις που στις ανώτερες θέσεις του οργανογράμματός του υπήρχαν γυναίκες» συμπληρώνει ο Diffley.

Η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει αντίστοιχες μελέτες και στο παρελθόν για να εντοπίσει τις ιδανικές χώρες για το γυναικείο επιχειρείν. Όμως πρώτη φορά αποφάσισε να ασχοληθεί με πόλεις.

«Ο αντίκτυπος της τοπικής πολιτικής μπορεί να παίζει καθοριστικό ρόλο και να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού – αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Νέα Υόρκη επικράτησε των άλλων πόλεων» δηλώνει από πλευράς της η Elizabeth Gore, στέλεχος της Dell. «Οι πολιτειακές αρχές αποδεικνύονται πιο ευέλικτες κι έχουν την δυνατότητα να εφαρμόσουν ταχύτερα κάποιες αλλαγές ώστε να βοηθήσουν τις κοινότητες που εξυπηρετούν».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider