Πετάξτε στη δουλειά με το δικό σας... jetpack

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πετάξτε στη δουλειά με το δικό σας... jetpack

O Peter Coker πέρασε τα πρώτα χρόνια της καριέρας του ως πιλότος, οδηγώντας μαχητικά αεροσκάφη της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας της Βρετανίας. Σήμερα βέβαια ο 60χρονος είναι πολύ κοντά στο να μετατρέψει την επιστημονική φαντασία σε πραγματικότητα, βγάζοντας στην αγορά το γνωστό Jetpack, το οποίο ο ίδιος χαρακτηρίζει ως την πρώτη συσκευή παγκοσμίως κατάλληλη για ατομικές πτήσεις.

Τον επόμενο μήνα η αυστραλέζικη εισηγμένη Martin Jetpack θα ξεκινήσει την κατασκευή του αεροσκάφους P-14, ενός φορητού σκάφους από ανθρακόνημα, βενζινοκίνητο που θα μπορεί να φτάσει τα 3.000 πόδια και να πιάσει τα 74 χιλιόμετρα την ώρα. «Είμαστε πλέον στην αρχή του ταξιδιού» ανέφερε ο κ Coker, ο διευθύνων σύμβουλος της Martin Jetpack. «Θα ξεκινήσουμε τις παραδόσεις στους πελάτες μέχρι το τέλος του έτους».

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Άμυνας του Ντουμπάι καθώς και μια αμερικανική εταιρεία, η Avwatch, έχουν υπογράψει μνημόνια συμφωνίας με την Martin Jetpack, τα οποία ελπίζουν να μετεξελιχθούν σε παραγγελίες. Το αισιόδοξο σχέδιο προβλέπει να αξιοποιήσουν τα σκάφη για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως η πυροσβεστική, η αστυνομία και η υπηρεσία ασφάλειας των συνόρων.

Ήταν σχεδόν 35 χρόνια πριν, όταν ο Glenn Martin, ιδρυτής του Martin Jetpack, άρχισε να εργάζεται πάνω στο όνειρό του: να βελτιώσει την συσκευή Bell Rocket Belt – η οποία ενέπνευσε πολλούς, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ταινία James Bond Thunderball.

«Το πρόβλημα με τη ζώνη πύραυλου Bell ήταν ότι για να πετάξει κανείς θα έπρεπε να ζυγίζει λιγότερο από 65 κιλά, βάρος που είχα όταν ήμουν 12 χρονών», αναφέρει ο κ Martin καθώς και ότι «το καύσιμο ήταν ασταθές και επικίνδυνο και σου εξασφάλιζε πτήση διάρκειας 26 δευτερολέπτων. Εγώ ήθελα κάτι να με κάνει να πετάω για μισή ώρα ζυγίζοντας 120 κιλά».

Μέχρι πρόσφατα τα αεροσκάφη της Martin Jetpack χρησιμοποιούσαν μια μηχανή βενζίνης V4, ικανή να τροφοδοτήσει δύο αγωγούς οι οποίοι μπορούσαν να κρατήσουν έναν άνθρωπο στον αέρα έως και 45 λεπτά. Τα νέα όμως μοντέλα Ρ14 και Ρ15 θα ενσωματώνουν ένα πιο ισχυρό περιστροφικό κινητήρα ενώ κάθε θα περιέχει κι ένα βαλλιστικό αλεξίπτωτο ως χαρακτηριστικό ασφαλείας.

«Γιατί να χρησιμοποιήσετε ένα jetpack; Κατ 'αρχάς στον αέρα δεν υπάρχουν συγκεκριμένες διαδρομές, όπερ σημαίνει ότι μπορούμε να πάμε σε δυσπρόσιτους χώρους, είτε πρόκειται για την κορυφή ενός κτηρίου είτε ανάμεσα σε διάφορα κτήρια» διευκρινίζει ο κ. Coker. «Είναι επίσης πολύ εύκολο να πετάξει κανείς με αυτό και συνάμα πολύ ασφαλές. Επίσης, δεν είναι απλά φθηνότερο από τη μεταφορά με ελικόπτερο αλλά σίγουρα και πιο διασκεδατικό».

Η Martin Jetpack έχει παρουσιάζει ραγδαία αύξηση υπό την διοίκηση του κ. Coker, πρώην στέλεχος της Lockheed Martin, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα το 2013. Έκτοτε η εταιρεία έχει προσθέσει περισσότερους από 70 υπαλλήλους στο εργατικό της δυναμικό κι είναι πλέον εισηγμένη στο Αυστραλιανό Χρηματιστήριο Αξιών. Η επέκταση της υποστηρίζεται από την Kuang-Chi Science, μια κινεζική εισηγμένη με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Όπως ανακοινώθηκε η τελευταία επένδυσε 21 εκατ. δολάρια στην αρχική δημόσια εγγραφή της Martin Jetpack, τον Φεβρουάριο του 2015 και επιπλέον 23 εκατ. δολάρια το Φεβρουάριο του 2016, επένδυση που της χαρίζει το 52% των μετοχών της εταιρείας καθώς και πρόσβαση στην τεχνολογία της.

Οι Martin Jetpack και Kuang-Chi σχηματίζουν πλέον μια κοινή επιχείρηση για την πώληση jetpacks στην Κίνα ενώ σχεδιάζουν και την δημιουργία ενός εργοστασίου στην ηπειρωτική χώρα το οποίο θα παράγει έως και 1.000 jetpacks το χρόνο.

Όμως η προσήλωση της νέας διοίκησης της Martin Jetpack περισσότερο στην αγορά των δημόσιων υπηρεσιών ασφαλείας και λιγότερο στην χρήση του jetpack για προσωπική χρήση, είχε ως αποτέλεσμα τη ρήξη της εταιρείας με τον εμπνευστή της. Αποτέλεσμα ήταν ο κ.Martin να παραιτηθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο τον Ιούνιο τονίζοντας ότι η εταιρεία έχει πλέον διαφορετικό όραμα από το δικό του. «Συχνά η εμπορική πραγματικότητα ξεπερνά τα όνειρα ενός επιχειρηματία εξήγησε ο νυν διευθύνων σύμβουλο και υπογράμμισε πως η εταιρεία δεν σκοπεύει να στοχεύσει τις πωλήσεις της αποκλειστικά σε πλούσιους και διάσημους.

«Πολλοί άνθρωποι εξέφρασαν ενδιαφέρον αφότου το jetpack παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Μονακό τον περασμένο μήνα. Συζητήθηκε μάλιστα και το πώς θα μπορούσαν τα jetpacks να προστεθούν στα γιοτ» συμπλήρωσε ο κ Coker. «Εγώ σκοπεύω να κάνω το καλύτερο δυνατό για τους μετόχους της εταιρείας και την ίδια στιγμή να μην προδώσω το όνειρο του Glenn Martin» κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider