Παίρνει τις διαφημίσεις από τις διαφημιστικές η P&G

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παίρνει τις διαφημίσεις από τις διαφημιστικές η P&G

Αποφασισμένη να ανακτήσει τον έλεγχο του μάρκετινγκ των προϊόντων της είναι η Procter & Gamble, η εταιρεία με τις υψηλότερες διαφημιστικές δαπάνες παγκοσμίως που αγγίζουν το «μυθικό» ποσό των 10,7 δισ. δολαρίων.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού λιανικής, Μαρκ Πρίτσαρντ, οι διαφημιστικές καμπάνιες θα παράγονται πλέον εσωτερικά, από πόρους της εταιρείας, προκειμένου να εξοικονομηθούν περισσότερα από 2 δισ. δολάρια που καρπώνονται μέχρι σήμερα οι εκάστοτε διαφημιστικές εταιρείες.

Την τελευταία τριετία, η P&G έχει ήδη βάλει «ψαλίδι» 750 εκατ. δολαρίων στις διαφημιστικές της δαπάνες και σκοπεύει να εξοικονομήσει επιπλέον 1,2 δισ. δολάρια έως το 2021 επιφέροντας βαρύ πλήγμα σε διαφημιστικούς κολοσσούς όπως οι Publicis και WPP. «Παλαιότερα συνεργαζόμασταν με 6.000 διαφημιστικές ανά τον κόσμο και πλέον τα έχουμε μειώσει στα 2.500. Σκεφτόμαστε να τις περιορίσουμε ακόμη κατά 50%», δηλώνει στους FT ο Πρίτσαρντ.

Οι διαφημιστικές θα πρέπει να αποφασίσουν πώς θα προχωρήσουν στο εξής, διαμηνύει, ο CEO της P&G και προκαλεί ισχυρούς τριγμούς στον βρετανικό διαφημιστικό κλάδο, και όχι μόνο. «Θα πάρουμε τον έλεγχο των διαφημίσεων, των δεδομένων και των αναλυτικών μας στοιχείων», δηλώνει ο ίδιος.

Τους τελευταίους 12 μήνες, οι μετοχές των μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών έχουν καταγράψει ζημιές, με πρωταγωνιστή τη WPP. Ο κλάδος δέχεται επίθεση πανταχόθεν, αφού πολλοί ισχυροί παίκτες του λιανεμπορίου διεθνώς συνεργάζονται πλέον απευθείας με πλατφόρμες και social media όπως το Facebook και η Google, καθώς και με συμβουλευτικές υπηρεσίες όπως η Deloitte και η Capgemini.

Η στροφή αυτή δεν είναι τυχαία, αφού οι «ακτιβιστές» επενδυτές διεκδικούν δραστική μείωση των δαπανών στο μάρκετινγκ, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη Unilever και τη Nestlé. Την ίδια ώρα, νέα ψηφιακά όπλα προστίθενται στον διαφημιστικό χάρτη, τα οποία μεταφέρουν το μήνυμα μιας εταιρείας σε μόλις… 1,7 δευτερόλεπτα, όπως σημείωσε ο Πρίτσαρντ στο συνέδριο ISBA.

«Βομβαρδίζουμε τους καταναλωτές με διαφημίσεις, ενώ πολλοί μάλιστα από αυτούς δεν θέλουν καν να τις βλέπουν. Κυνηγώντας το ιερό δισκοπότηρο της ψηφιακής εποχής, έχουμε εκχωρήσει σημαντικό έλεγχο [της διαφημιστικής μας πολιτικής] επιδιώκοντας να επωφεληθούμε από τα bid data και τους αλγόριθμους. Ήρθε η στιγμή να πάρουμε τη μοίρα μας ξανά στα χέρια μας», κατέληξε ο Πρίτσαρντ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider