«Χαμηλές πτήσεις» για τη Ryanair

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Χαμηλές πτήσεις» για τη Ryanair

Λιγότερους επιβάτες και αυξημένα έξοδα βλέπει η Ryanair για το επόμενο έτος, μετά την κρίση και τις 20.000 ακυρώσεις πτήσεων με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη η εταιρεία.

Συγκεκριμένα η εταιρεία ανέφερε πως τα ετήσια έξοδα θα αυξηθούν κατά 100 εκατ. ευρώ παρότι όπως είχε ισχυριστεί στην αρχή η κρίση δεν θα υπονόμευε της ετήσιες προβλέψεις της. Επιπλέον, ο ιρλανδικός μεταφορέας χαμηλού κόστους μείωσε τις προβλέψεις και για την κίνηση του επόμενου οικονομικού έτους που λήγει τον Μάρτιο του 2019 από 142 εκατ. στα 138 εκατ.σημειώνοντας πως η καθήλωση 25 αεροσκαφών στο έδαφος το φθινόπωρο θα επηρεάσει την κυκλοφορία στο σύνολο του έτους της τρέχουσας οικονομικής περιόδου από τα 131 εκατ. στα 129 εκατ.Η Ryanair ανέφερε ότι οι κρατήσεις ήταν 2% πάνω, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά με χαμηλότερες τιμές.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία παρουσίασε αυξημένα αποτελέσματα το πρώτο εξαμήνο του έτους και παρά την φθινοπωρινή φιλονικία με το πλήρωμα της που την άφησε χωρίς πιλότους, οι μετοχές της Ryanair κατέγραψαν αύξηση 4,9% φτάνοντας τα 16,58 ευρώ στις πρώτες πρωινές συναλλαγές.

Ωστόσο το διοικητικό στέλεχος της εταιρείας, Michael O'Leary παραδέχτηκε την Τρίτη πως «θα έπρεπε να είχε ανταποκριθεί νωρίτερα σε μια τόσο αυστηρή αγορά αποσαφηνίζοντας πως η εταιρεία προχώρησε σε περίπου 900 προσλήψεις πιλότων φέτος».

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, από άποψη αριθμού επιβατών, ανέφερε ότι οι ακυρώσεις πτήσεων δεν θα επηρεάσουν τα κέρδη κατά το φετινό έτος καθώς η ίδια συνεχίζει να αυξάνει τα έσοδά της από πρόσθετα κόστη κατά τις πτήσεις και την πτώση της τιμής των καυσίμων. «Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε τις προβλέψεις για το σύνολο των ετήσιων κερδών μετά φόρων σημείωσε ο κ. O'Leary διευκρινίζοντας πως αυτά υπολογίζονται περίπου από 1,4 δισ. ευρώ έως 1,45 δισ. ευρώ», δήλωσε ο κ. O'Leary. Η Ryanair έχει επενδύσει τόσο σε νέες υπηρεσίες όσο και στην διεύρυνση της πιλοτικής και διευθυντικής της βάσης.

«Η δοκιμασία οποιασδήποτε ομάδας διαχείρισης είναι η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα με την οποία ανταποκρίνεται σε περιόδους κρίσεων και οι ακυρώσεις του Σεπτεμβρίου ήταν μια τέτοια κρίση. Ανταποκριθήκαμε σχετικά έγκαιρα για την αντιμετώπιση της κρίσης που προέκυψε και καταφέραμε να αποτρέψουμε περαιτέρω ακυρώσεις πτήσεων. Πλέον πρέπει να επενδύσουμε χρόνο, χρήμα και εργατικό δυναμικό για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναληφθεί ποτέ».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κέρδη μετά φόρων κατά το πρώτο εξάμηνο σημείωσαν αύξηση 11% φτάνοντας τα 1,29 δισ. ευρώ ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7% φτάνοντας τα 4,43 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο αερομεταφορέας συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών του κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών και η κρίση παρουσιάστηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου. Τα καθαρά περιθώρια κέρδους της εταιρείας φτάνουν το 29%, 1 ποσοστιαία μονάδα υψηλότερο από το προηγούμενο έτος ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 16% φτάνοντας στα 1,07 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Ryanair προχώρησε στις ακυρώσεις πτήσεων αφού είχε αποφασίσει να ναυλώσει 25 αεροσκάφη λιγότερα για την περίοδο αυτή, από έναν στόλο 400 αεροσκαφών, εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλοί πιλότοι της δεν είναι διαθέσιμοι καθώς βρίσκονται σε άδεια. Η «φούσκα» του φθινοπώρου προκάλεσε την ακύρωση 20.000 από τις 800.000 πτήσεις της μεταξύ Σεπτεμβρίου και Μαρτίου, εξαγριώνοντας τόσο τους επιβάτες όσο και τις ρυθμιστικές αρχές.

Στην δυσχέρεια αυτή συνετέλεσε βέβαια και η απώλεια πιλότων οι οποίοι προσελήφθησαν σε ανταγωνίστριες εταιρείες όπως η Norwegian. Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα η Ryanair προχώρησε σε προσλήψεις νέων πιλότων αυξάνοντας μάλιστα και την αμοιβή των ήδη απασχολούμενων στην εταιρεία.

«Πλέον προσφέρουμε μισθούς αυξημένου κατά 205 γεγονός που μας καθιστά ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον εργασίας και καλύτερες προοπτικές σταδιοδρομίας, βελτιωμένο πρόγραμμα καθηκόντων και καλύτερη ασφάλεια από ό, τι η Norwegian» συμπλήρωσε ο κ. O'Leary.

«Αναμένουμε ότι τα μέτρα αυτά, εάν και εφόσον γίνουν δεκτά από όλες τις πιλοτικές βάσεις μας, θα αυξήσουν κατά 45 εκατ. ευρώ τα έξοδα του πληρώματος και κατά 100 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους, χωρίς ωστόσο να αλλάξουν σημαντικά τα περιθώρια κέρδους και το πλεονέκτημα του κόστους που έχουμε έναντι των ανταγωνιστικών αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ».

Ωστόσο η προσφορά της αεροπορικής θα πρέπει να γίνει αποδεκτή από το σύνολο του πληρώματος. Μέχρι στιγμής οι πιλότοι του Stansted, στη μεγαλύτερη δηλαδή βάση της Ryanair, έχουν ήδη ψηφίσει κατά της νέας πρότασης. Όπως διευκρίνισε ο κ. O'Leary οι πιλότοι έχουν την ευκαιρία να επανεξετάσουν την πρόταση και να ψηφίσουν εκ νέου ανά πάσα στιγμή, ωστόσο η εταιρεία, η οποία δεν αναγνωρίζει τα συνδικάτα, δεν θα επαναδιαπραγματευτεί με ομάδα εκπροσώπων εργαζομένων.

Ο διευθύνων σύμβουλος απέρριψε τις εικασίες σχετικά με τους πιλότους που σχεδιάζουν να λάβουν δραστικά μέτρα ισχυριζόμενος ότι οι σχέσεις της διοίκησης με τους πιλότους παραμένουν «εξαιρετικές». Προσέθεσε ωστόσο πως αν οι αντιδράσεις κλιμακωθούν θα υπάρξουν και συνέπειες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider