Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
19 ΙΟΥΝ 2017 | 13:25

H Uber χάνει έδαφος καθώς η Lyft «ανεβάζει ταχύτητες»

H Uber χάνει έδαφος καθώς η Lyft «ανεβάζει ταχύτητες» - Κεντρική Εικόνα/Video

H Uber χάνει έδαφος στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της καθώς είχε να αντιμετωπίσει μια σειρά από κρίσεις συμπεριλαμβανομένης και της προσωρινής απομάκρυνσης του διευθύνοντα συμβούλου της.

H ανταγωνίστρια εταιρεία Lyft, η οποία εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο,  της «παίρνει τα ηνία» και το μερίδιο αγοράς της Uber πέφτει από το 84% όπου βρισκόταν στην αρχή του έτους στο 77% στο τέλος Μάη, σύμφωνα με στοιχεία της  εταιρείας ερευνών Second Measure, η οποία χρησιμοποιεί ανώνυμα στοιχεία πιστωτικών καρτών.

Οι διεθνείς πωλήσεις της Uber εξακολουθούν να αυξάνονται με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,4 δις. δολάρια το πρώτο τρίμηνο και να έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης στις ΗΠΑ επιβραδύνεται και οι επενδυτές δείχνουν να ανησυχούν ύστερα από μια περίοδο κρίσης, η οποία έφερε ανατροπές στην πρωτοκαθεδρία της επιχείρησης.  Αν και η Uber είχε κυριαρχήσει για πολύ καιρό στις ΗΠΑ όπου και εδρεύει, αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό από άλλους «παίχτες» του εξωτερικού όπως είναι η Ola in India και Grab στη Νότια Ασία.

Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία βασίζεται στην ύπαρξη δικτύου, το να διαθέτει περισσότερους οδηγούς δημιουργεί ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα και προσδίδει συγκριτικό πλεονέκτημα για να καταστεί κάποιος ο μεγαλύτερος παίχτης σε μια δεδομένη αγορά.

Την προηγούμενη εβδομάδα η Uber της οποίας η αξία εκτιμάται στα 62,5 δις. δολάρια, προσπάθησε να καθησυχάσει τους επενδυτές διαδίδοντας νέες προβλέψεις ανάπτυξης, σύμφωνα με σχετικές πηγές.

«Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η Uber μπορεί να αυτοκαταστρέφεται μέχρι κάποιο βαθμό», ανέφερε ο Santosh Rao, επικεφαλής έρευνας στην Manhattan Venture Partners. «Με μια τόσο υψηλή αξία, θα περίμενε κανείς την τελειότητα», προσθέτει.

Διάφορα σκάνδαλα στην Uber συμπεριλαμβανομένων και καταγγελιών για σεξουαλική παρενόχληση και του κακού χειρισμού ιατρικών αρχείων σχετικών με περίπτωση βιασμού από οδηγό της εταιρείας αλλά και μιας δίκης για κλοπή εμπορικών μυστικών από την Google έχουν πλήξει την εικόνα της εταιρείας και οδήγησαν σε απολύσεις ανώτερων στελεχών.

Ο Τράβις Καλάνικ, διευθύνων σύμβουλος αναγκάστηκε σε προσωρινή αποχώρηση την προηγούμενη εβδομάδα χωρίς να αναφερθεί η αντικατάστασή του. Το μόνο που έγινε ήταν μια ανακοίνωση μετά από μια έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στην οποία αναφερόταν ότι κατά την απουσία του θα αναλάμβαναν τα ηνία της εταιρείας 14 στελέχη, πολλά από τα οποία είναι νέα στην επιχείρηση.

Η ετήσια ανάπτυξη της Uber στις ΗΠΑ σημείωσε πτώση στο 40% στο τέλος Μάη, από το 55% τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία του Second Measure.

Η μείωση του μεριδίου της αγοράς της εταιρείας ενισχύθηκε από την καμπάνια #DeleteUber στο τέλος Ιανουαρίου, η οποία ενθάρρυνε τους χρήστες να σταματήσουν τη χρήση της εταιρείας εξαιτίας του ρόλου που διαδραμάτισε ο κ. Καλάνικ στο επιχειρηματικό συμβούλιο του Ντόναλντ Τραμ. Η καμπάνια είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο στη Νέα Υόρκη, τη Βοστόνη και το Σαν Φρανσίσκο, αγορές οι οποίες συγκαταλέγονται στις 10 μεγαλύτερες της επιχείρησης.

Η Lyft, η οποία τον Απρίλιο συγκέντρωσε κεφάλαια ύψους 600 εκατομμυρίων δολαρίων, επεκτάθηκε σε 150 νέες πόλεις φέτος και είδε τον αριθμό των χρηστών της να αυξάνεται μετά την πτώση της Uber.

Η Lyft παραμένει σε «δεύτερη μοίρα» με τα έσοδά της πέρυσι να φθάνουν τα 708 εκατομμύρια δολάρια ,  το ένα ένατο δηλαδή της Uber. Ωστόσο, κατάφερε να βασιστεί στα κέρδη από τα μερίδια αγοράς της από τότε που «έτρεξε» η καμπάνια #DeleteUber campaign. Ένας εκπρόσωπος της Lyft είπε ότι τα στοιχεία της Second Measure υποτίμησαν την ανάπτυξή της στο θέμα των ακαθάριστων κρατήσεων οι οποίες όπως ανέφερε η εταιρεία τον Απρίλιο διαμορφώθηκαν στο 135% .

Οι υπολογισμοί του Matei Zatreanu, ιδρυτή της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών System2 αναφέρουν ότι τα ακαθάριστα έσοδα ήταν 1,1 δις. δολάρια κατά το πρώτο τετράμηνο του χρόνου.Όπως εκτιμά ο κ. Zatreanu, τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης θα μπορούσαν να φθάσουν τα 4,5 δις. δολάρια την ίδια περίοδο στις ΗΠΑ.

Η Lyft σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία στην πόλη όπου εδρεύει, το Σαν Φρανσίσκο, όπου το μερίδιό της έφθασε το 40%, σύμφωνα με την Second Measure. Στην ίδια πόλη εδρεύει και η Uber.

Οι έρευνες καταναλωτών καταδεικνύουν ότι οι εσωτερικές αναταραχές στην Uber είχαν αντίκτυπο στους καταναλωτές-το ένα τέταρτο των καταναλωτών έχουν αρνητική αντίληψη για την εταιρεία ενώ το 4% έχει σταματήσει να χρησιμοποιεί την εφαρμογή σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής επιχείρησης cg42.

Ο Stephen Beck, συνεργάτης της cg42 σημειώνει ότι μια από της προκλήσεις για τις επιχειρήσεις του κλάδου είναι η ευκολία με την οποία οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν εταιρεία. «Δεν υπάρχει απόλυτη πιστότητα. Δεν υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη διαφορά στις υπηρεσίες που προσφέρουν οι εταιρίες», σημειώνει.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet