Η ασύρματη φόρτιση είναι το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η ασύρματη φόρτιση είναι το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Την περασμένη εβδομάδα στο Παρίσι η αμερικανική εταιρεία Qualcomm παρουσίασε μία τεχνολογία που ξεφεύγει από το πεδίο των τσιπ για υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα στο οποίο ειδικεύεται – έναν ασύρματο φορτιστή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σε μία δοκιμαστική πίστα 100 μέτρων η εταιρεία επέδειξε πώς δύο αυτοκίνητα Renault Kangoo μπορούσαν να φορτιστούν απευθείας από υπόγεια καλώδια χωρίς να σταματήσουν να κινούνται. Πρόκειται για μία επαναστατική τεχνολογία που μπορεί να αλλάξει εντελώς τα οικονομικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις αυξάνονται καθώς οι κατασκευαστές συστήνουν συνεχώς νέα μοντέλα, με μεγαλύτερη αυτονομία. Αλλά η έλλειψη υποδομών φόρτισης και η υψηλή τιμή εξακολουθούν να εμποδίζουν τη μαζική υιοθέτηση από τους καταναλωτές.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα απογειωθούν όταν το κόστος τους έρθει περίπου στο ίδιο επίπεδο με εκείνο ενός συμβατικού αυτοκινήτου, πιθανόν μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια. Και η βιομηχανία προετοιμάζεται ήδη για την εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους θα είναι τόσα πολλά που δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από τους σταθμούς φόρτισης όπως τους γνωρίζουμε σήμερα.

«Κάποια στιγμή θα γίνει μεγάλη στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και πρέπει να βρούμε νέες λύσεις. Να προετοιμαστούμε γι' αυτό που θα έρθει σε 10-15 χρόνια», εκτιμά ο Εντουάρντ Φισέρ, διευθυντής στην εταιρεία Sanef που διαχειρίζεται τις εθνικές οδούς της Γαλλίας. Αφού εγκατέστησαν σταθμούς φόρτισης κάθε 80 χλμ σε 2.000 χλμ εθνικών οδών, πέρυσι διαπίστωσαν αύξηση 250% στον αριθμό των αυτοκινήτων που τους χρησιμοποιούσαν.

Υπόγεια καλώδια

Όταν οι σταθμοί αυτοί δεν θα είναι πια αρκετοί για να εξυπηρετήσουν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένα σύστημα υπόγειων καλωδίων κάτω από τους δρόμους θα μπορεί να διατηρεί την ισχύ της μπαταρίας του οχήματος σε σταθερά επίπεδα. Έτσι, ένα αυτοκίνητο θα βγαίνει από την εθνική οδό με την ίδια ενέργεια που είχε όταν μπήκε σε αυτή, πιθανότατα εκατοντάδες χιλιόμετρα πριν. Κάτι που ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που δεν θα χρειάζεται να διακόψουν τα μεγάλα ταξίδια για φόρτιση της μπαταρίας.

Τα τελευταία χρόνια σημειώνονται συνεχώς εξελίξεις στον τομέα της ασύρματης φόρτισης, με εταιρείες όπως η BMW και η Daimler να διαθέτουν φορτιστές που μοιάζουν με «χαλάκια», πάνω από τα οποία το αυτοκίνητο μπορεί να σταματήσει και να φορτίσει χωρίς να χρειαστεί καλώδιο – ένα σύστημα που παρουσίασε ως πρωτότυπο η Nissan το 2010.

Ωστόσο, αν και η συγκεκριμένη τεχνολογία λειτουργεί καλά μέσα σε ένα γκαράζ, η εφαρμογή της στο δρόμο με το αυτοκίνητο εν κινήσει είναι πολύ πιο δύσκολη. Οι αισθητήρες κάτω από το δρόμο πρέπει να αντιλαμβάνονται το αυτοκίνητο και να το φορτίζουν πριν αυτό τους προσπεράσει, δηλαδή να έχουν χρόνο απόκρισης νανοδευτερολέπτων. Η Qualcomm ισχυρίζεται ότι το νέο σύστημά της μπορεί να προλάβει δύο αυτοκίνητα στην ίδια ευθεία που κινούνται σε ταχύτητες εθνικών οδών.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη λωρίδα για τα οχήματα που μπορούν να φορτιστούν με αυτόν τον τρόπο, διαφορετικά οι αισθητήρες θα πρέπει να είναι σε θέση να διακρίνουν αν το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό ή συμβατικό. Επίσης, τα αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρώνουν για την ισχύ που λαμβάνουν, που σημαίνει ότι θα πρέπει να διαθέτουν συστήματα αυτόματης πληρωμής.

Τέλος, το κόστος του ξηλώματος λωρίδων προκειμένου να τοποθετηθούν καλώδια και αισθητήρες είναι αστρονομικό – μιλάμε για πολλές δεκάδες δισεκατομμυρίων μόνο για την Ευρώπη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider