Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
20 ΑΠΡ 2017 | 18:49

Η Google «κόβει» τις διαφημίσεις από τον Chrome

Η Google «κόβει» τις διαφημίσεις από τον Chrome - Κεντρική Εικόνα/Video

Το ενδεχόμενο να εισάγει ένα νέο εργαλείο αποκλεισμού διαφημίσεων (ad-blocking) στον Chrome, το ευρέως χρησιμοποιούμενο πρόγραμμα διαδικτυακής περιήγησης της , εξετάζει η Google σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα που στηρίζονται σε πηγές. H κίνηση, βέβαια, αυτή της εταιρείας εγείρει ερωτηματικά σχετικά με την εξουσία που θα ασκήσει έναντι των αντιπάλων της στον ψηφιακό διαφημιστικό κόσμο αφού το πρόγραμμα περιήγησής της έχει ηγετική θέση

Μια τέτοια απόφαση για παρεμπόδιση ορισμένων μορφών διαφήμισης από την μεγαλύτερη εταιρεία ψηφιακής διαφήμισης ενδέχεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον των ρυθμιστικών αρχών ανταγωνισμού, δεδομένου ότι θα οδηγούσε το διαδικτυακό όμιλο σε θέση να διακόψει τα έσοδα ορισμένων αντιπάλων του.

Η υιοθέτηση της δυνατότητας αποκλεισμού διαφημίσεων από τον Chrome, κίνηση που επιβεβαιώθηκε από ένα άτομο με γνώση των συζητήσεων της εταιρείας, έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης μεταξύ χρηστών του διαδικτύου μέσω smartphones.

Εδώ και καιρό άλλωστε η εξάπλωση των ad-blockers έχει δημιουργήσει πανικό μεταξύ των εταιρειών που εξαρτώνται από την οnline διαφήμιση και έχει οδηγήσει στην αναζήτηση νέων προτύπων στον κλάδο των online διαφημίσεων με στόχο να εξαλειφθούν οι τύποι διαφήμισης που ενοχλούν περισσότερο τους χρήστες.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Chrome έχει σχεδόν το 60% της αγοράς διαδικτυακής περιήγησης , σύμφωνα με το NetMarketShare. Το ποσοστό αυτό από μόνο του θέτει την Google σε πλεονεκτικότερη θέση έναντι των υπολοίπων αφού μπορεί να καθορίσει τους τύπους διαφημίσεων που μπορούν να περάσουν στους χρήστες. Μάλιστα η πρόσφυση της εταιρείας στην διαδικτυακή αναζήτηση έχει αυξηθεί με τη στροφή των καταναλωτών προς τα smartphones, χάρη στο ευρέως χρησιμοποιούμενο λογισμικό Android, το οποίο περιλαμβάνει τον Chrome.

Βέβαια σε μια τέτοια περίπτωση το πλήγμα θα είναι μεγάλο και για την ίδια την Google. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κολοσσός της αναζήτησης τοποθετεί περίπου το 50% της ψηφιακής διαφήμισης είτε στους δικούς της ιστότοπους είτε μέσω του δικτύου διαφημίσεών της, γεγονός που σημαίνει ότι θα υποφέρει περισσότερο από την ευρεία απόρριψη της ψηφιακής διαφήμισης από χρήστες του διαδικτύου. Βέβαια το υψηλό μερίδιο αγοράς που συγκεντρώνει αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπλοκάρει μόνο τον τύπο των παρεμβατικών διαφημίσεων, οι οποίες δεν βλάπτουν την δική της επιχείρηση.

Το Chrome διαθέτει ήδη την δυνατότητα να αποκλείει τις αναδυόμενες διαφημίσεις, περιορίζοντας την ικανότητα άλλων εταιρειών διαφημίσεων να κερδίζουν χρήματα από χρήστες του προγράμματος περιήγησης. Ωστόσο, ένας ακόμα μηχανισμός αποκλεισμού διαφημίσεων θα επέκτεινε το εργαλείο αυτό και σε διαφημίσεις αυτού του τύπου που εμφανίζονται εντός των ιστοτόπων.

Για να μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο, φημολογείται πως η εταιρεία σκέφτεται να εφαρμόσει τον αποκλεισμό διαφημίσεών επί ίσους όρους έναντι του δικού της διαφημιστικού δικτύου και του ξένου. Αυτό θα μείωνε την πεποίθηση των ρυθμιστικών αρχών και της διαφημιζόμενης κοινότητας  ότι στοχεύει σκόπιμα να πλήξει τους ανταγωνιστές της αφού θα φιλτράρει τις ακατάλληλες διαφημίσεις από την ίδια με τα ίδια φίλτρα που θα εξετάζει αυτές των ανταγωνιστών.

Εξίσου πιθανό θεωρείται και το γεγονός να προσπαθήσει να εγκαταστήσει το νέο εργαλείο με την ευρεία υποστήριξη της εν λόγω βιομηχανίας. Ο Συνασπισμός για Καλύτερες Διαφημίσεις (Coalition for Better Ads), μια πρωτοβουλία με μέλη την Google και την Facebook, καθώς και η News Corp αλλά και  διαφημιζόμενοι όπως οι Unilever και Procter & Gamble, εργάζονται σκληρά για να διαμορφώσουν τους όρους για αποδεκτές μορφές διαφήμισης.

Με την υιοθέτηση των προτύπων αυτής της ομάδας, η Google θα μπορούσε να διεκδικήσει την υποστήριξη κι από άλλους φορείς της διαδικτυακής διαφημιστικής βιομηχανίας - αν και θα παρέμενε εκτεθειμένη από τα επιχειρηματικά δίκτυα που δεν έχουν οικειοποιηθεί τις συγκεκριμένες θέσεις.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet