Ο επόμενος Σέρλοκ Χολμς θα είναι... ρομπότ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο επόμενος Σέρλοκ Χολμς θα είναι... ρομπότ

Οι εργαζόμενοι του 21ου αιώνα φοβούνται ότι τα ρομπότ θα τους κλέψουν τις δουλειές –και ο Σέρλοκ Χολμς δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η Ravn, μια βρετανική start-up τεχνητής νοημοσύνης, δημιούργησε ένα ρομπότ που κάνει διαλογή, ταξινόμηση και ανακεφαλαίωση των εγγράφων της αστυνομίας, βοηθώντας στην εξιχνίαση των μυστηρίων σε χρόνο dt και χωρίς τον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».

Η βρετανική υπηρεσία σημαντικών υποθέσεων απάτης (SFO) κατόρθωσε χάρη στον «ρομποτικό επιθεωρητή» να επιλύσει μια μεγάλη υπόθεση δωροδοκίας και διαφθοράς στη Rolls-Royce, η οποία αναγκάστηκε να ομολογήσει την εμπλοκή της σε δίκτυο διαφθοράς τον Ιανουάριο.

Το λογισμικό που έχει κατασκευάσει η Ravn βοήθησε την ομάδα των 7 αστυνομικών να διατρέξουν 30 εκατ. έγγραφα, με ρυθμό 600.000 έγγραφα/ημέρα. Το ρομπότ βοήθησε τους δικηγόρους και τους ερευνητές ξεχωρίζοντας αρχικά τα έγγραφα σε «υψίστης προτεραιότητας» και «χαμηλότερης προτεραιότητας».

Η αποτελεσματικότητά του στις έρευνες της αστυνομίας είχε ως αποτέλεσμα η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να έρθει σε συμβιβασμό με τις αρχές τον προηγούμενο μήνα. Όπως είναι φυσικό, η βρετανική υπηρεσία δεν σκοπεύει να χάσει τον πολύτιμο βοηθό και ήδη τον έχει εντάξει σε νέες έρευνες.

Χάρη στους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Ravn μπορεί να ταξινομήσει δεδομένα, όπως email ή παρουσιάσει σε PowerPoint, αξιοποιώντας μια τεράστια βάση δεδομένων σε ελάχιστο χρόνο. Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, το ρομπότ εξάγει συμπεράσματα και πολύτιμα στοιχεία –όπως πίνακες ή φωτογραφίες– απευθείας από τα έγγραφα ή άλλης μορφής στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση των αρχών.

Όπως εξηγεί ο Ντέιβιντ Λούμσντεν, το λογισμικό της Ravn μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως από εταιρείες και οργανισμούς. «Για παράδειγμα, οι εταιρείες θα μπορούσαν να ταξινομήσουν υλικό σε διάφορες γλώσσες και με διαφορετικό περιεχόμενο, όπως λέξεις, πίνακες, νομίσματα, αριθμούς και φωτογραφίες». Αναφέρει, χαρακτηριστικά, ότι αν μια υπηρεσία θέλει να εξάγει τους αριθμούς διαβατηρίου από τα έγγραφα 10.000 εργαζομένων, το ρομπότ μπορεί να το κάνει αυτόματα, εξάγοντας τους αριθμούς από τις φωτογραφίες. Σε διαφορετική περίπτωση, η συλλογή των στοιχείων θα έπρεπε να γίνει χειρόγραφα.

Μέχρι στιγμής, η Ravn –που μετρά επτά χρόνια λειτουργίας– έχει 60 πελάτες, μεταξύ των οποίων μεγάλες βρετανικές και αμερικανικές νομικές εταιρείες, τέσσερις κολοσσούς στον κλάδο της λογιστικής και μερικές από τις μεγαλύτερες βρετανικές τράπεζες. Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί 47 εργαζομένους και κατέγραψε έσοδα 3 εκατ. δολαρίων το 2016. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της, φέτος θα διπλασιάσει τα έσοδά της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider