Αγοραστική «φρενίτιδα» για τα μπαχαρικά προκαλεί η νέα στάση ζωής… το hygge

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αγοραστική «φρενίτιδα» για τα μπαχαρικά προκαλεί η νέα στάση ζωής… το hygge

Για τους περισσότερους αποτελεί το μυστικό «όπλο» των Δανών για να βρίσκονται πάντα στην κορυφή της λίστας των πιο ευτυχισμένων χωρών του πλανήτη. Είναι το... hygge! Προφέρεται «χίγκε», ενώ δεν υπάρχει ακριβής μετάφραση. Είναι κάτι που θυμίζει «ζεστασιά» και που πρακτικά σημαίνει να απολαμβάνει κανείς τα πράγματα στη ζωή του σε ένα θερμό και φιλικό περιβάλλον.

Κι όμως εσχάτως το hygge έχει παύσει να αποτελεί προνόμιο μόνο των Δανών, αφού τείνει να καταστεί ο νέος τρόπος ζωής για τους περισσότερους Ευρωπαίους. Μια νέα τάση ζωής η οποία έχει ωθήσει στα ύψη τη ζήτηση για μπαχαρικά όπως η κανέλα, το κάρδαμο και η βανίλια.

Η ραγδαία ενίσχυση της απήχησης του σκανδιναβικού τρόπου ζωής, που περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να προσδώσουν θαλπωρή σε κάθε στιγμή της ζωής ενός ανθρώπου – από το κασμίρι μέχρι τα κεριά – συμπίπτει με την άνοδο της διεθνούς ζήτησης για μπαχαρικά, καθώς οι δύσκολες καιρικές συνθήκες έχουν πλήξει την παραγωγή.

Η παραδοσιακή εποχική ζήτηση για τα περίφημα κέικ με μπαχαρικά των Σκανδιναβών και το κρασί με άρωμα κανέλας έχει αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό που τείνει να ξεπεράσει τον εποχικό της χαρακτήρα. Πλέον η ζήτηση για μπαχαρικά έχει πάρει για τα καλά την ανιούσα, ενώ επεκτείνεται και εκτός του κλάδου των ειδών διατροφής.

«Ολοένα και περισσότεροι είναι πλέον όσοι χρησιμοποιούν τα πλέον αρωματικά μπαχαρικά για να φτιάξουν δώρα ή να διακοσμήσουν τους χώρους στους οποίους κινούνται προκειμένου να αισθανθούν το hygge», σχολιάζει η Tasneem Backhouse, γενική διευθύντρια της EHL Ingredients, μιας βρετανικής αλυσίδας πώλησης και διανομής μπαχαρικών.

«Οι πωλήσεις κανέλας, γαρίφαλου, γλυκάνισου έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Και το αξιοσημείωτο είναι πως η ζήτηση δεν προέρχεται μόνο από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα είδη διατροφής», εξηγεί η ίδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία εμπορευμάτων Mintec, οι τιμές της κανέλας έχουν καταγράψει άνοδο άνω του 20% το τρέχον έτος, ενώ οι τιμές του κάρδαμου έχουν διπλασιαστεί στην Ινδία, καθώς μια μακρά περίοδο ξηρασίας οδήγησε σε μείωση της παραγωγής σε ποσοστό 25%. Αντίστοιχα, τα τελευταία δύο χρόνια οι τιμές της βανίλιας έχουν τριπλασιαστεί.

«Οι αγοραστές δίνουν μάχη για να διασφαλίσουν μερικά κιλά», σχολιάζει ο Alexandre Bleneau της γαλλικής εταιρείας Touton. «Οι τιμές έχουν επιδοθεί σε μια ξέφρενη πορεία», τονίζει.

«Η κανέλα και το κάρδαμο αποτελούν τα βασικά συστατικά των κέικ μας», δηλώνει ο Jonas Aurell, ιδιοκτήτης ενός σκανδιναβικού καφέ – παντοπωλείου στο κεντρικό Λονδίνο. «Από τότε που το hygge μπήκε στη ζωή μας, οι πωλήσεις των κέικ μας έχουν τριπλασιαστεί», σημειώνει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider