Ο μύθος καταρρίπτεται: Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο μύθος καταρρίπτεται: Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι

Οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί δεν είναι πια «επικίνδυνοι» όταν κρατούν τιμόνι. Είναι μάλιστα πολύ πιο ασφαλείς έναντι των νεότερων ηλικιακά οδηγών.

Στο εν λόγω συμπέρασμα καταλήγει βρετανική έρευνα, ανατρέποντας την πεποίθηση που εδώ και χρόνια έχει παγιωθεί, σύμφωνα με την οποία οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν μπορούν να εγγυηθούν καμία ασφάλεια στους δρόμους.

«Όσο θα αυστηροποιούνται οι κανόνες περί απόσυρσης των ηλικιωμένων από το… σπορ της οδήγησης, τόσο θα αυξάνονται οι ασθένειες και τα κρούσματα κατάθλιψης στη συγκεκριμένη ομάδα οδηγών. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα γίνονται και πιο ασφαλείς οι δρόμοι», επισημαίνεται στην έρευνα που διεξήγαγε πρόσφατα το βρετανικό πανεπιστήμιο Swansea.

«Ακόμη κι αν η κοινή γνώμη εκτιμά πως οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί είναι και πιο επικίνδυνοι, αυτό δεν ισχύει. Εάν τους πάρουμε γρηγορότερα τα διπλώματα από τα χέρια, δεν σημαίνει πως αυτόματα οι δρόμοι θα γίνουν πιο ασφαλείς», διαμηνύουν οι καθηγητές του πανεπιστημίου που διεξήγαγαν τη συγκεκριμένη έρευνα.

Για να καταλήξουν σε αυτά τα συμπεράσματα, συνέλεξαν στοιχεία από σχεδόν κάθε γωνιά του πλανήτη, προκειμένου να συγκρίνουν δύο βασικές παραμέτρους: Την οδική συμπεριφορά των μεγαλύτερης ηλικίας οδηγών και τι είδους ατυχήματα σημειώνονται διεθνώς. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως τα στοιχεία της έρευνας δεν αφορούν μόνο σε ηλικιωμένους οδηγούς αυτοκινήτων, αλλά και σε οδηγούς μηχανών.

«Οι στατιστικές πως οι ηλικιωμένοι οδηγοί μηχανών είναι πιο επικίνδυνοι από τους νεότερους μπορεί να είναι παραπλανητικές», τονίζεται, μεταξύ άλλων, στα συμπεράσματα της ίδιας έρευνας.

Οι αριθμοί άλλωστε μιλούν από μόνοι τους. Είναι ενδεικτικό το γεγονός πως ο μέσος όρος θανάτων οδηγών από τροχαία ατυχήματα είναι το ίδιο υψηλός για τους οδηγούς ηλικίας 45 ετών, αλλά και για εκείνους ηλικίας 75 ετών.

Και μάλιστα, παρά το γεγονός πως, η ηλικία των 45 ετών «φημίζεται» ως η πιο ασφαλής, σε όρους οδικής συμπεριφοράς. Το ίδιο ακριβώς ποσοστό συγκεντρώνουν αυτές οι δύο ομάδες οδηγών (ηλικίας 45 και 75 ετών) και σε ό,τι αφορά τον μέσο όρο σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.

«Οι άντρες οδηγοί έως την ηλικία των 21 ετών είναι – κατά πέντε φορές περισσότερο – πιο πιθανό να προκαλέσουν τροχαίο ατύχημα έναντι των οδηγών που έχουν πατήσει… τα 70», σημειώνεται, επίσης, στην ίδια έρευνα.

Εκείνο το σημείο στο οποίο φαίνεται πως «χάνουν» οι οδηγοί μεγαλύτερης ηλικίας αφορά στα αντανακλαστικά τους και δη στην ικανότητά τους να μειώνουν εγκαίρως την ταχύτητα του οχήματός τους, όταν αυτό απαιτηθεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτόματα πως είναι και η πιο επικίνδυνη ομάδα οδηγών.

«Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν κάνουν σοβαρά λάθη κατά τη διαδικασία οδήγησης, εκτός βέβαια αν δεχθούν πίεση – ή βρεθούν σε δύσκολη θέση – από άλλους οδηγούς», αναφέρει, ακόμη, η έρευνα του βρετανικού πανεπιστημίου.

Σε ό,τι αφορά το ισχύον καθεστώς στη Μεγάλη Βρετανία, οι οδηγοί μηχανών ηλικίας άνω των 70 ετών υποχρεούνται από το νόμο να ανανεώνουν την άδεια οδήγησης κάθε τρία χρόνια, προκειμένου να επιβεβαιώνεται ότι είναι ακόμη σε θέση να οδηγήσουν.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών, περί τα 4,5 εκατομμύρια άνθρωποι ηλικίας 70 ετών και άνω, διαθέτουν άδεια οδήγησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider