Η καινοτομία που «λύνει τα χέρια» των ξενοδόχων

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η καινοτομία που «λύνει τα χέρια» των ξενοδόχων

Το κοινό τους όραμα για ένα προϊόν που θα αναπτύσσει τον ξενοδοχιακό κλάδο της χώρας μοιράστηκαν δύο εταιρείες «νέας γενιάς» του ελληνικού τουρισμού, η Nelios και η Axia Hopsitality, παρουσιάζοντας την καινοτόμα υπηρεσία που ακούει στο όνομα Hands Free Hotelier.

Πρόκειται στην ουσία, όπως αναφέρουν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών κ. Δημήτρης Σερίφης και κ. Γιάννης Κυρίτσης στο Insider.gr για λύση που φιλοδοξεί να απελευθερώσει τα χέρια των ξενοδόχων, δηλαδή για ένα ολοκληρωμένο πακέτο πωλήσεων και μάρκετινγκ ξενοδοχείων μέσω διαδικτύου που επιτρέπει στον ξενοδόχο να ασχοληθεί και να αναβαθμίσει την δουλειά του, που δεν είναι άλλη από την φιλοξενία.

Όπως εξηγούν με το Hands Free Hotelier, τα εξειδικευμένα στελέχη των δύο εταιρειών φροντίζουν για τη διαδικτυακή παρουσία του ξενοδοχείου αναμορφώνοντας την ιστοσελίδα του, προωθώντας το προϊόν μέσω ίντερνετ και ρυθμίζοντας ταυτόχρονα την τιμολογιακή πολιτική του ξενοδοχείου, την οποία επικοινωνούν και διαδικτυακά. Ποιοτικός στόχος, φυσικά, η αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης των δωματίων καθώς και η αύξηση των απευθείας κρατήσεων.

Κάπως έτσι προσφέρουν στον ξενοδόχο ένα πλήρες τμήμα πωλήσεων, μάρκετινγκ και διαχείρισης κρατήσεων και εσόδων, αντίστοιχο με εκείνα διεθνών κορυφαίων τουριστικών αλυσίδων, το οποίο, ο ίδιος, δεν θα μπορούσε πιθανότατα να συντηρήσει. Εχέγγυο πως θα παρέχουν σε κάθε ξενοδόχο τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα αποτελεί και η αμοιβή τους, η οποία καθορίζεται ως ποσοστό επί των πωλήσεων.

Οι δύο εταιρείες γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν εν μέσω οικονομικής κρίσης. Η Nelios, που ειδικεύεται στην ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω διαδικτύου, ιδρύθηκε το 2008, ενώ η Axia Hospitality, που εξειδικεύεται στην διαχείριση κρατήσεων και εσόδων, δημιουργήθηκε μόλις το 2012.

Η ιδέα της σύμπραξης, όπως αναφέρουν στο Ιnsider.gr, γεννήθηκε από την ανάγκη. «Ήταν μια φυσική εξέλιξη της καθημερινότητάς μας αφού η κάθε εταιρεία ερχόταν αντιμέτωπη με συγκεκριμένες δυσκολίες που είχαν όμως κοινή βάση».

«Ο δικός μου ο “πόνος” ήταν ότι ενώ εμείς ήμασταν αποτελεσματικοί στο digital, οι ξενοδόχοι είχαν λάθος τιμολογιακή πολιτική. Μπορεί να συναντούσες διαφορετική τιμή στην ιστοσελίδα τους και διαφορετική σε άλλα websites με τα οποία διατηρούσαν στενότερη συνεργασία, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προωθήσουμε αποτελεσματικά τις απευθείας κρατήσεις. Επιπλέον είχαμε περιπτώσεις ξενοδόχων που έβγαζαν μια προσφορά εν αγνοία μας, με αποτέλεσμα να μην την επικοινωνούμε στα social media για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» αναφέρει ο κ. Σερίφης.

Όσο για το «πρόβλημα» του κ. Κυρίτση, όπως εξηγεί «ήταν κυρίως η συνεργασία με ξενοδοχεία που δεν έχουν ηλεκτρονική ταυτότητα και παρουσία. Στις μέρες μας αν δεν υπάρχει ένα καλό website, με συνοχή στο περιεχόμενό του, με σωστή μηχανή κρατήσεων, booking button και παρουσία στα social media, είναι δύσκολο να προωθήσεις την στρατηγική σου».

Πλέον, με το Hands Free Hotelier «οι στρατηγικές δημιουργούνται και επικοινωνούνται από κοινού με αποτέλεσμα να έχουμε καλύτερη διαχείριση των καναλιών πωλήσεων, πιο οργανωμένο marketing, άρα περισσότερες κρατήσεις και μεγιστοποίηση του κέρδους».

Πρόκειται, μάλιστα, όπως διευκρινίζουν, για την πρώτη φορά παγκοσμίως όπου οι πωλήσεις και το marketing ενός ξενοδοχείου συνεργάζονται δομημένα.

Τα τελευταία τρία χρόνια, οι δύο εταιρείες διατηρούσαν πιο διακριτή συνεργασία, διαθέτοντας πάνω από 15 κοινούς πελάτες. Η γνωριμία τους βέβαια κρατάει από το 2006, τότε που ο κ. Κυρίτσης ως διευθυντής ενός ξενοδοχείο στη Σαντορίνη απευθύνθηκε στον κ. Σερίφη για την κατασκευή της online ταυτότητας του καταλύματος. «Κάπως έτσι είδα επί του πρακτέου τα αποτελέσματα της σωστής ηλεκτρονικής παρουσίας στον τομέα του τουρισμού».

Ειδοποιός διαφορά τους με τις εταιρείας management είναι, όπως μας λένε, η εξειδίκευση. «Το θέμα των πωλήσεων και του marketing τα τελευταία χρόνια συνίσταται σε πολλά διαφορετικά πράγματα. Πλέον έχουμε online travel agents, παραδοσιακούς travel agents, tour operators, flash deals, booking engines, metasearch και καθημερινά προκύπτουν και καινούργια. Δεδομένου αυτού, σίγουρα απαιτείται εξειδίκευση και εμπειρία για να αυξήσεις τις κρατήσεις και τα έσοδά σου, και εκεί βρίσκεται και η διαφορά μας με τις εταιρείες management» συμπληρώνουν.

Η Axia Hospitality αντιπροσωπεύει σήμερα 48 τουριστικά καταλύματα και ξενοδοχεία σε 18 περιοχές της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας. Από την πλευρά της, η Nelios έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της on-line στρατηγικής εγχώριων και διεθνών ξενοδοχειακών ομίλων και άλλων τουριστικών επιχειρήσεων. Από το 2013 όπου και συνεργάζονται διπλασιάζουν τα ετήσια έσοδά τους φθάνοντας από κοινού το 2015 το 1,3 εκατ. ευρώ.

Κάθε μια εταιρεία απασχολεί σήμερα 20 στελέχη υψηλής εξειδίκευσης στους τομείς των νέων τεχνολογιών, του μάρκετινγκ και των πωλήσεων και είναι από τις ελάχιστες στις μέρες μας που αυξάνουν διαρκώς το προσωπικό τους.

Όσο για τα δυνητικά ωφέλη του προϊόντος, αρκεί να αναφέρουμε τα στατιστικά. «Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα συνολικά 43.000 καταλύματα (9.500 ξενοδοχεία και 33.000 καταλύματα διαφόρων τύπων) και μόλις το 7%, δηλαδή 3.000, προσφέρουν τη δυνατότητα κρατήσεων μέσω διαδικτύου», την ώρα που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 49%. Στην Ελλάδα όπου μόλις το 10% των αφίξεων προέρχεται από το διαδίκτυο, λόγω της χαµηλής διαδικτυακής παρουσίας των επιχειρήσεων, μια αύξηση της τάξης του 10%, σύμφωνα με µελέτη της Oxford Economics θα δημιουργούσε έως και 100.000 θέσεις απασχόλησης και θα αύξανε το ΑΕΠ της χώρας έως και 3%...

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider