Στον Ιβάν Σαββίδη ο ΟΛΘ

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στον Ιβάν Σαββίδη ο ΟΛΘ

Με τίμημα σχεδόν 232 εκατ. ευρώ η κοινοπραξία των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners, Belterra Investments του ομίλου Ιβαν Σαββίδη και Terminal Link, αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Αυτό αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ που αποσφράγισε σήμερα Δευτέρα τις βελτιωμένες προσφορές που ζήτησε και έλαβε την προηγούμενη Παρασκευή από τους τρεις υποψηφίους που είχαν υποβάλει αρχικές προσφορές: Την Dubai Ports World, την κοινοπραξία της γερμανικής Deutsche Invest Equity Partners της γαλλικής CGA CGM και του ομίλου Σαββίδη, και τέλος την Φιλλιπινέζικη International Container Terminal Services (ICTS).

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι από την προσφορά δεδομένου πως το τίμημα αντιστοιχεί σε premium 68% από την τιμή της μετοχής του ΟΛΘ που έκλεισε στα 20,5 ευρώ την προηγούμενη Παρασκευή. Βάσει του σημερινού κλεισίματος της μετοχής η κεφαλαιοποίηση του ΟΛΘ φτάνει τα 206,74 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά που υπέβαλε το εν λόγω σχήμα προβλέπει την καταβολή τιμήματος 231.926.000 ευρώ, για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΘ Α.Ε. Πάντα σύμφωνα με το Ταμείο, η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

Εκτός του τιμήματος ο νέος μεγαλομέτοχος του ΟΛΘ θα πρέπει να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ έως το 2021 και να αυξήσει τον όγκο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000 TEU μέσα σε εννέα χρόνια.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider