O Στέλιος Χατζηιωάννου ενισχύει το νεανικό επιχειρείν

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
O Στέλιος Χατζηιωάννου ενισχύει το νεανικό επιχειρείν

Σε μια λιτή τελετή με πολλούς προσκεκλημένους μεταξύ των οποίων και η πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Λούκα Κατσέλη, πραγματοποιήθηκε η τελετή για το Βραβείο «Στέλιος Χατζηιωάννου, Επιχειρηματικό Ξεκίνημα Χρονιάς 2016» στα γραφεία του ομώνυμου Φιλανθρωπικού Ιδρύματος Stelios στην Αθήνα.

Στην εναρκτήρια ομιλία του ο κ. Χατζηιωάννου διευκρίνισε πως τα κριτήρια του συγκεκριμένου θεσμού «χαλάρωσαν» εν μέρει, ώστε το βραβείο να είναι ακόμα πιο ανοιχτό σε νέους επιχειρηματίες. Εξαιτίας αυτού μάλιστα το ίδρυμα δέχτηκε 67 αιτήσεις από νεοφυείς επιχειρήσεις, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από το περσινό. Για το λόγο αυτό κατά την 9η τελετή του ιδρύματος βραβεύτηκαν 8 επιχειρηματίες κι όχι ένας όπως συνηθιζόταν μέχρι πέρυσι, οι οποίοι έλαβαν συνολικά το ποσό των 100.000 ευρώ.

Οι επτά νικητές των «πολλά υποσχόμενων επιχειρήσεων», όπως τις χαρακτήρισε ο sir Στέλιος Χατζηιωάννου, έλαβαν χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ έκαστος, ενώ ο πρώτος νικητής χρηματοδοτήθηκε με 30.000 ευρώ για να προχωρήσει περαιτέρω την επιχειρηματική του ιδέα.

Κάνοντας μια μικρή μνεία στο πρόγραμμα διανομής φαγητού «Φαγητό από Καρδιάς» ο κ. Χατζηιωάννου το χαρακτήρισε ως βαρόμετρο για την ελληνική οικονομική κρίση τονίζοντας πως μαρτυρά ότι το ελληνικό πρόβλημα, δυστυχώς, δεν έχει λυθεί. «Σήμερα το πρωί 2.100 άτομα επισκέφτηκαν το κατώφλι του Stelios Philanthropic Foundation για να πάρουν τα σνακ που δικαιούνται. Το ίδιο πρόγραμμα είχε εφαρμοστεί και στην Κύπρο, όμως εκεί είδαμε ότι ο κόσμος άρχισε να μειώνεται, γεγονός που επιβεβαιώνει πως το πρόβλημα ακόμα κι αν δεν λύθηκε μετριάστηκε. Αντιθέτως στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες τα ποσοστά των ανθρώπων που μας επισκέπτονται ανεβαίνουν. Το ότι το πρόβλημα δεν έχει λυθεί το γνωρίζουμε. Ζητούμενο όμως παραμένει το πώς θα το λύσουμε. Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και οι νέες ιδέες είναι σίγουρα μια από τις λύσεις».

Άλλωστε, όπως ανέφερε ο ίδιος σε συζήτηση που είχε στη συνέχεια με τους δημοσιογράφους, απαραίτητο συστατικό για μια επιτυχημένη επιχείρηση δεν είναι οι πρωτότυπες ιδέες, αλλά η όρεξη και η προσπάθεια να πάρεις κάτι και να το εξελίξεις με τον δικό σου τρόπο, να το εφαρμόσεις σε μια χώρα ώστε να διαπιστώσεις αν έχει περιθώρια εξέλιξης.

Ερωτηθείς για τους φετινούς νικητές διευκρίνισε πως ο κ. Χατζηιωάννου τόνισε πως βλέπει στις επιχειρήσεις μέλλον και προοπτική. «Διατηρώντας αυτά τα οκτώ χρόνια επαφή με τους προηγούμενους νικητές παρατηρεί κανείς πως δύσκολα αποτυγχάνουν καλές και βραβευμένες ιδέες, οι περισσότεροι από αυτούς συνεχίζουν μέχρι σήμερα και μάλιστα με επιτυχία».

Οι πρώτοι νικητές ήταν οι κυρίες Μελίνα Πίσπα και Έλλη Ρούντου με την εταιρεία Sun of a beach, μια επιχείρηση που ιδρύθηκε το 2012 και όπως σημείωσε ο κ. Χατζηιωάννου επελέγη γιατί συνέχισε να αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς εν καιρώ κρίσης, γεγονός που επισφραγίζει την επιτυχία της ιδέας. Μιλώντας στο insider.gr η κ. Πίσπα χαρακτήρισε πολύ σημαντικές τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και διευκρίνισε πως ειδικά στις μέρες μας είναι απαραίτητες τέτοιου είδους επιχειρηματικές ιδέες αφού είναι δύσκολο πλέον να εφεύρουμε κάτι. Όπως εξήγησε οι ίδιες αφού «εντόπισαν το κενό που υπήρχε στην αγορά της μόδας για πετσέτες θαλάσσης αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους brand χαρίζοντας σε αυτό το χρηστικό αντικείμενο ένα πιο fashion χαρακτήρα και ταυτόχρονα τη δική του θέση στην αγορά». Σήμερα όπως τόνισαν οι πετσέτες τους διατίθενται σε πολλές χώρες του εξωτερικού και το εγχείρημά τους χαρακτηρίζεται επιτυχημένο.

Ανάμεσα στις υπόλοιπες εταιρείες που κέρδισαν έκαστη από 10.000 ευρώ ήταν και η εταιρεία Agnotis.com, που πουλά παιδικές πάνες μέσω διαδικτύου. Η επιτυχία της συγκεκριμένης επιχείρησης οφείλεται σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο ιδρυτής και CEO της Jacko Carasso, στον συνδυασμό πολύ καλής ποιότητας και πολύ καλής τιμής και στην καινοτομία του συνδρομητικού μοντέλου σε συνδυασμό με την παράδοση κατ οίκων που υιοθέτησαν. Οι πάνες κατασκευάζονται από εργοστάσια για τους ίδιους, παραγγέλνονται μέσω διαδικτύου και αποστέλλονται στο σπίτι των καταναλωτών. Το μοντέλο τους μπορεί σίγουρα να χαρακτηριστεί επιτυχημένο αφού μέσα σε ένα χρόνο η εταιρεία κατάφερε να καταγράψει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 400%. Το χρηματικό έπαθλο θα συμβάλλει στην επέκταση που σχεδιάζουν με αντίστοιχο μοντέλο στον τομέα των καλλυντικών, όπως ανέφερε ο κ. Carasso.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα επιχειρηματική ιδέα που στέφθηκε νικήτρια ήταν η Mermix.gr μια εταιρεία που θα μπορούσε να περιγραφεί ως η Uber των τρακτέρ. Όπως ανέφερε ο άνθρωπος πίσω από την ιδέα, ο αγρότης και CEO της isostevia.gr κ. Χρήστος Σταμάτης, η πλατφόρμα διαμοιρασμού αγροτικών μηχανημάτων ξεκίνησε εδώ και ενάμιση χρόνο με στόχο την πλήρη εκμετάλλευση των αγροτικών μηχανημάτων. Μέσα από αυτή οι αγρότες όλης της Ελλάδας νοικιάζουν ή ανταλλάσσουν υπηρεσίες και μηχανήματα, μιας και το κόστος ειδικά του αγροτικού εξοπλισμού αποδεικνύεται τεράστιο και χρησιμοποείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η Μermix.gr ως ενδιάμεσος παίρνει κάποια προμήθεια επί της συναλλαγής. «Αξίζει να αναφέρουμε πως το κόστος της αρχικής επένδυσης για αγροτικό εξοπλισμό αγγίζει τα 200.000 ευρώ, άρα το να τα μοιραστείς σίγουρα σε βοηθά να ξεκινήσεις», τονίζει στο insider.gr ο κ. Σταμάτης.

Στις νικήτριες επιχειρήσεις συγκαταλέγονται και δύο εταιρείες digital marketing, η Apifon.com και η Sleed. Σύμφωνα με τον κ. Στέλιο Ελιάκη, γενικό διευθυντή της Sleed.com, το digital marketing που είναι το μέλλον πέρα από την τεχνογνωσία απαιτεί και αλλαγή της ηθικής και της εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ των εταιρειών και των διαφημιζόμενων. «Αυτή ακριβώς την ξεχωριστή σχέση αναπτύσσει η εταιρεία μας με τους πελάτες της και αυτή αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά της με τα λοιπά digital marketing agencies», εξηγεί ο κ. Ελιάκης. Τα τελευταία τρία χρόνια η εταιρεία αναπτύσσεται συνεχώς με αποτέλεσμα από μια startup των δύο ατόμων να φτάσει να απασχολεί 30 άτομα.

Στη λίστα των νικητών βρέθκε και το Glowbox.gr μια επιχείρηση την οποια ο κ. Χατζηιωάννου εξήρε για την εμπιστοσύνη που της δείχνουν οι πελάτες της. Πρόκειται για ένα συνδρομητικό κουτί με προϊόντα ομορφιάς το οποίο παραλαμβάνουν 6.000 και πλέον συνδρομητές μέσα σε ένα χρόνο.

Τέλος, στη λίστα με τους βραβευμένους επιχειρηματίες προστέθηκε και η εταιρεία Finestroots.com, αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μοντέρνα ελληνικά λικέρ με τις βαθιές «ρίζες» στον χρόνο. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2013, όταν οι αδελφοί Μάνος και Νικόλας Σμυρλάκης, αποφάσισαν να ασχοληθούν επιχειρηματικά με τα αλκοολούχα ποτά, και δη τα παραδοσιακά αποστάγματα, στα οποία θέλησαν να δώσουν τη δική τους σύγχρονη οπτική/αισθητική, χωρίς όμως να αλλοιώσουν και τον αυθεντικό παραδοσιακό τους χαρακτήρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider