Στις εξαγωγές υπολογίζει ο κλάδος της εστίασης

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στις εξαγωγές υπολογίζει ο κλάδος της εστίασης

Οι εξαγωγές είναι η διέξοδος στην οικονομική κρίση για την πορεία προς την ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής και τις νέες επενδύσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου της εστίασης, όπως σημειώθηκε στο συνέδριο 3RD FOOD FOR SUCCESS, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα, υπό την αιγίδα του Ε.Β.Ε.Α., του Σ.Β.Β.Ε. και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος Αθανάσιος Σαββάκης, αναφέρθηκε στο ζήτημα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας η οποία μπορεί να υπάρξει με την κατά προτεραιότητα υποστήριξη της μεταποιητικής δραστηριότητας και ειδικά του κλάδου τροφίμων και ποτών. Ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ, εξήρε τον ρόλο των ελληνικών υγιών επιχειρήσεων, οι οποίες κόντρα στην κρίση επενδύουν, παράγουν προϊόντα τυποποιημένα και με αυστηρές προδιαγραφές και προσπαθούν να διεθνοποιηθούν καθημερινά ολοένα και περισσότερο.

Από τη μεριά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Green Cola Hellas A.E. Περικλής Βενιέρης, σημείωσε πως η εταιρεία πλέον είναι κερδοφόρα με το τζίρο να φτάνει τα 17 εκατ. ευρώ, τονίζοντας ότι γίνονται εξαγωγές σε 18 χώρες και σε λίγο καιρό θα κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής στην Αγγλία. Υποστήριξε πως υπάρχει θέληση να προχωρήσει η οικονομία της χώρας η οποία κινείται στο χώρο του λιανεμπορίου, ενώ πιστεύει πως σε μία δεκαετία οι 4 μεγάλες αλυσίδες του συγκεκριμένου χώρου θα ελέγχουν το 80% των προϊόντων της αγοράς.

Ο γενικός διευθυντής της «Μπουτάρη Οινοποιητική» Δρ. Ιωάννης Βογιατζής, υποστήριξε ότι πριν την κρίση του 2009, οι Έλληνες ζούσαν σε μία φούσκα, σε μία προβληματική κατάσταση. Το επίπεδο των τραπεζών ήταν διαφορετικό, καθώς στις μέρες μας η αγορά έχει αλλάξει πλήρως αφού δεν υπάρχουν πολλές επισφάλειες καθώς και οι χρονολογημένες επιταγές είναι λιγότερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τόνισε την ανάγκη βοήθειας των επιχειρηματιών από το κράτος, αφού ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στέκεται εμπόδιο στην παραγωγή των προϊόντων.

Ο Wholesale & Affiliate Retail Director στο Retail Operations Department της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, Δημήτρης Παπαχρυσάνθου επισήμανε αναφορικά με τους προμηθευτές, ότι πρέπει να αλλάξει το χρονικό περιθώριο των πιστώσεων σε 30 μέρες, διότι παλαιότερα η άνεση που υπήρχε ήταν αρκετά μεγάλη.

Ο διαχειριστής Εταίρος της «Ιάσων Σκουζός & Συνεργάτες», Θεόδωρος Σκουζός αναφέρθηκε στο προχωρημένο πρόβλημα που υπάρχει στο θέμα της πτώχευσης των εταιρειών. Το σύστημα δικαιοσύνης είναι αργό και αναχρονιστικό είπε με συνέπεια να μη διασφαλίζει τους προμηθευτές από μία εταιρεία που βρίσκεται σε πτωχευτική διαδικασία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου A.E. (Enterprise Greece), Βελισσάριος Δότσης επικαλούμενος στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, υποστήριξε πως οι εξαγωγές τροφίμων αυξήθηκαν 5% συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη που έχουν μειωθεί 8% το οποίο αποτελεί επιτυχία και σημείωσε ότι η εταιρεία συμβάλλει στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων κυρίως μέσα από διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια τα οποία είναι τα βασικά όπλα για την προβολή των ελληνικών εταιρειών αλλά και να προσκαλεί ξένες επιχειρήσεις να επενδύσουν στη χώρα μας μέσω της δράσης "invest in taste".

Ο διευθύνων σύμβουλος της DK Consultants Manager, Δημήτρης Καραβασίλης εστίασε στους Ευρωπαίους καταναλωτές οι οποίοι επιζητούν από τα προϊόντα που θα αγοράσουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως προστιθέμενη αξία, ποιότητα και φυσικά συστατικά. Το 56% των Ευρωπαίων καταναλώνουν τρόφιμα και ποτά που ενισχύουν την υγεία τους με αποτέλεσμα να υπάρχει πτώση στην κατανάλωση κρέατος, καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει φρούτα και λαχανικά σε εβδομαδιαία βάση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της foodstandard, Στέλιος Δρυς ανέφερε πως τα επόμενα τρία χρόνια το νούμερο των εξαγωγών μας πρέπει να διπλασιαστεί και η παραγωγή μας να αυξηθεί τουλάχιστον 50%, τονίζοντας ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχει γίνει μεγάλη αποεπένδυση. Η πρότασή του είναι να καθιερωθεί ο θεσμός του εγκεκριμένου εμπόρου, ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να εφαρμοστεί στον κλάδο των τροφίμων.

Στην τοποθέτησή του, ο γενικός διευθυντής της Μεσογειακής Θρέψης, Διονύσης Ευαγγελάτος σημείωσε πως οι Έλληνες μπορούν να εξάγουν τεχνογνωσία, καθώς βρίσκονται στο σωστό δρόμο για να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος και μέτοχος του Ομίλου Μέγας Γύρος, Νίκος Λούστας σημείωσε πως η πολιτεία είναι αδύνατο να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις, εξαιτίας της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα, ενώ οι περιοριστικές εμπορικές συναλλαγές και συνέργειες δυσκολεύουν το έργο των επιχειρήσεων. Αναφερόμενος στην εταιρεία του, τόνισε τη σημασία παραμονής του εργοστασίου στην Ελλάδα, το οποίο από 17 εργαζομένους που είχε τα πρώτα χρόνια τώρα απασχολεί 210.

Ο πρόεδρος της TITAN FOODS Inc. Κώστας Μάστορας, υποστήριξε ότι οι Έλληνες έχουν την τεχνογνωσία και μπορούν να την εξάγουν σε πολλές χώρες. Το ποσοστό πώλησης πρώτης ύλης είναι μεγάλο, καθώς σύμφωνα με τον κ. Μάστορα τα ελληνικά προϊόντα είναι ποιοτικά με συνέπεια η τιμή τους να είναι αντίστοιχη της ποιότητας, αλλά όχι τόσο ανταγωνιστική συγκριτικά με προϊόντα άλλων χωρών.

Ο γενικός διευθυντής της Information Systems Impact A.E. Βίλλιαμ Δράκος, αναφέρθηκε στη σημασία των ηλεκτρονικών συναλλαγών με το μέλλον να είναι η χρηματοδότηση τιμολογίων, καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε κεφάλαια, καθιστώντας τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ως μία διευκόλυνση στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εταιρειών VIVA WALLET Χάρης Καρώνης, σημείωσε πως η εταιρεία έχει 22.000 εμπόρους οι οποίοι χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της, ενώ προσπαθεί να ισχυροποιηθεί στο εξωτερικό με τα γραφεία σε Λονδίνο και Βρυξέλλες ήδη σε λειτουργία και πρόσθεσε ότι η εφαρμογή των capital controls βοήθησε στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Με τη σειρά της, η Chief Executive & Chief Financial Officer της Client IQ Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, υποστήριξε πως οι τράπεζες φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη, αφού έπεισαν τους καταναλωτές ότι το μόνο πλαστικό χρήμα είναι η κάρτα. Κι εκείνες όμως, τα τελευταία χρόνια, ανακάλυψαν, όπως είπε, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και πλέον το μόνο εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξή τους είναι ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, το οποίο δε θέλει να καταγραφεί ηλεκτρονικά.

Ο γενικός διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε. 'Αλκης Βασιλειάδης, σημείωσε πως η αγορά είναι δύσκολη, ειδικά στις μέρες της οικονομικής κρίσης, καθώς είναι ρευστή χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την κατάσταση που επικρατεί στον Μαρινόπουλο. Στην αρχή της κρίσης, ο Έλληνας στράφηκε στα ελληνικά προϊόντα, τα οποία όμως επηρεάζονται από την τιμή τους, έχοντας δυσανάλογα υψηλές τιμές με τα αντίστοιχα προϊόντα του εξωτερικού.

Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή της ΚΑΒΙΝΟ Α.Ε. Δημήτρη Γκουράβα, το 80% του τζίρου της εταιρείας είναι οι πωλήσεις στο εξωτερικό, ισχυροποιώντας τη θέση της. Το μεγάλο εμπόδιο για επένδυση στην Ελλάδα είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης με συνέπεια η αγορά του κρασιού να είναι σε μεγάλη διακύμανση.

Ο διευθυντής πωλήσεων και Marketing της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. Κωνσταντίνος Σεπετάς, τόνισε πως η κρίση στη χώρα μας έχει επηρεάσει το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο με τον ανταγωνισμό να είναι πολύ μεγάλος και υπογράμμισε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να παράγει στη χώρα μας και η ιδιοκτησία θα παραμείνει σε ελληνικά χέρια. Αναφορικά με την αγορά νερού, εκτιμά ότι θα έρθουν ξένοι επενδυτές, καθώς υπάρχει κινητικότητα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider