Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
16 ΜΑΡ 2016 | 10:46

Τα τρία έργα που αλλάζουν την Αττική

Τα τρία έργα που αλλάζουν την Αττική - Κεντρική Εικόνα/Video

Στα «σκαριά» βρίσκονται τρία μεγάλα έργα που με την ολοκλήρωση τους θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της Αττικής. Ο λόγος για την ζεύξη Σαλαμίνας, την νότια επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού και το λιμάνι του Λαυρίου σε συνδυασμό με την σύνδεση του με την Αττική Οδό και την επέκταση του προαστιακό.

Το πρώτο έργο βρίσκεται στη φάση της δημοπράτησης με τρία σχήματα να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όπως αποκάλυψε την Τρίτη το insider.gr, ενώ αρμόδιες πηγές αναφέρουν πως και τα άλλα δύο βρίσκονται στην τελική ευθεία. Οι μελέτες έχουν προχωρήσει και τα έργα ωριμάζουν αλλά ανοιχτό παραμένει το θέμα της χρηματοδότησης. Τα σενάρια είναι πολλά καθώς θα γίνουν προσπάθειες κάποια από αυτά να ενταχθούν στο «πακέτο Junker» και στο νέο ΕΣΠΑ. Ανοιχτό παραμένει το θέμα του αν θα προχωρήσουν με σύμβαση παραχώρησης ή με ΣΔΙΤ.

Το έργο της μόνιµης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας - Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 350 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά την σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και στη συνέχεια με την παραλιακή, αυτή θα γίνει με μια σήραγγα μήκους 3 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από την περιοχή του στρατοπέδου Σακέτα και θα καταλήγει στη Βουλιαγμένης μεταξύ των σταθμών Μετρό «Άγιος Δημήτριος» και «Ηλιούπολη». Θα υπάρχουν διόδια στις εισόδους της σήραγγας, ενώ οι πληρωμές θα αρχίσουν από την νέα σύμβαση της Αττικής Οδού το 2024. Το εν λόγω σχέδιο, το οποίο είναι πολύ περιορισμένο σε σχέση με άλλα που είχαν εξαγγελθεί παλαιότερα , θεωρείται ότι είναι βιώσιμο αν και εκκρεμούν μελέτες σχετικά με πιθανές εμπλοκές που μπορεί να έχει με τις γραμμές του Μετρό.

Σημαντικά μεγαλύτερος είναι ο προϋπολογισμός της ανάπλασης του Λαυρίου που ουσιαστικά περιλαμβάνει τρία διαφορετικά έργα. Την ανακατασκευή του συμπλέγματος λιμένων Λαυρίου, την επέκταση του προαστιακού από το Κορωπί στο λιμάνι μήκους 32 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ και την επέκταση της Αττικής Οδού με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ. Τα τρία αυτά έργα εξετάζονται συνολικά από το υπουργείο Υποδομών και θα συμπεριληφθούν σε ένα ενιαίο master plan. Δεν αποκλείεται μάλιστα οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Προαστιακού να δοθούν σε ένα ενιαίο πακέτο παραχώρησης. Βασικό θέμα που πρέπει να διευθετηθεί είναι ο «χαρακτήρας» που θα πάρει το λιμάνι του Λαυρίου. Παλαιότερα υπήρχε η σκέψη το τοπικό λιμάνι να φιλοξενήσει πολυτελή μαρίνα, αλλά δεν αποκλείεται και να μεταφερθούν εκεί οι ακτοπλοϊκές γραμμές του Βορείου Αιγαίου.

Κρίσιμο το «πακέτο Junker»

Καθοριστικός παράγοντας για το αν τα έργα αυτά θα μείνουν στα «χαρτιά» ή αν τελικά θα προχωρήσουν είναι η ένταξη τους στο πακέτο Juncker, που προβλέπει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 35 δισ. ευρώ την περίοδο 2014-2020 μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).  Μέχρι στιγμής διάφοροι οργανισμοί έχουν ανακοινώσει πολλά έργα που θα διεκδικήσουν χρηματοδότηση από την συγκεκριμένη πηγή. Υπουργεία και δημόσιοι φορείς έχουν μέχρι τις 30 Μαρτίου να υποβάλλουν μια λίστα με 25 προτάσεις επενδύσεων κατάλληλων για το πακέτο το οποίο χρηματοδοτεί έργα σύμπραξης δημοσίου-ιδιωτικού τομέα είτε με συμβάσεις παραχώρησης είτε με ΣΔΙΤ.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet