Τα social media για την ενημέρωσή τους προτιμούν οι Έλληνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα social media για την ενημέρωσή τους προτιμούν οι Έλληνες

«Όχι» στις ειδήσεις και τις ειδησεογραφικές εκπομπές και «ναι» στην ενημέρωση μέσω social media, λέει το 71% των Ελλήνων κάνοντας την χώρα μας την μοναδική στην Ευρώπη που ισχύει αυτός ο κανόνας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της διαΝΕΟσις.

Εν αντιθέσει με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, οι πολίτες των οποίων προτιμούν να ενημερώνονται από τις ιστοσελίδες των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, στην Ελλάδα οι αναγνώστες επιλέγουν, κυρίως, αμιγώς διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης.

Όσον αφορά τα ποια social media, ειδικότερα, εμπιστεύονται οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου, η έρευνα αναδεικνύει πρώτο Facebook, το Youtube ακολουθεί, έπεται το Facebook Messenger, ενώ στη σειρά ακολουθούν Viber, Twitter και Instagram.

Απογοητευτικό είναι το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν πρόσβαση στο Ίντερνετ και ενημερώνονται από εφημερίδες και περιοδικό, αφού φτάνει μόνο το 26% κατατάσσοντας την χώρα μας στην 31η θέση από τις 37 της λίστας

Ένας λόγος γι' αυτό είναι πως η έλλειψη εμπιστοσύνης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλή. Μόνο το 26% των ερωτώμενων απαντά ότι «εμπιστεύονται τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές». Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 37 χώρες της έρευνας, πλην της Νότιας Κορέας. Ενδεικτικά, στις πρώτες χώρες σε εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ (Φινλανδία και Πορτογαλία) το 62% απαντά ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις.

Εμπιστοσύνη

Ενδιαφέρον είναι άλλωστε και το γεγονός ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται ούτε τις ειδήσεις που επιλέγουν να καταναλώσουν οι ίδιοι. Πιο συγκεκριμένα, μόνο το 29% του δείγματος απαντά ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που επιλέγει ο ίδιος/η ίδια. Παράλληλα, το 32% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που βρίσκει στις μηχανές αναζήτησης, ενώ το 22% εμπιστεύεται τις ειδήσεις που βρίσκει στα social media, ποσοστά κοντά στον μέσο όρο όλων των χωρών του δείγματος (34% και 23% αντίστοιχα).

Στο μεταξύ, σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις, το 32% των Ελλήνων χρηστών σχολιάζει ειδήσεις σε ειδησεογραφικές σελίδες ή social media, ενώ σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (το 49%) μοιράζεται ειδήσεις στα social media ή μέσω email. Πάντως, μόνο το 6% των Ελλήνων χρηστών έχει πληρώσει για ειδήσεις στο Διαδίκτυο τον τελευταίο χρόνο, στάση που κατατάσσει την Ελλάδα στην τελευταία θέση ανάμεσα σε 37 χώρες. Στην Ελλάδα, επίσης, παρατηρείται η μεγαλύτερη διάδοση ad-blockers από όλες τις χώρες του δείγματος. Το 42% των Ελλήνων χρηστών του ίντερνετ χρησιμοποιεί κάποιο λογισμικό αποκλεισμού εμφάνισης διαφημίσεων.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα της διαΝΕΟσις εξετάζει παραμέτρους, όπως ποιες πλατφόρμες προτιμούν οι Έλληνες, πόσο εμπιστεύονται τις ειδήσεις που διαβάζουν και τελικά πόσο πρόθυμοι είναι να πληρώσουν για να ενημερωθούν από online Μέσα. Να σημειωθεί ότι η έρευνα διενεργήθηκε από το “Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας” στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σε χρήστες του Διαδικτύου από 37 χώρες. Η έρευνα βασίζεται σε διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος άνω των 2.000 ατόμων ανά χώρα. Στην Ελλάδα, τα αποτελέσματα βασίζονται σε δείγμα 2.014 ατόμων. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του μέρους του πληθυσμού κάθε χώρας που διαθέτει σύνδεση στο Διαδίκτυο. Η φετινή δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2018.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider