Ξεκίνησε η ανέλκυση του μοιραίου Mirage 2000

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ξεκίνησε η ανέλκυση του μοιραίου Mirage 2000

Ξεκίνησε σήμερα, Παρασκευή, η επιχείρηση ανέλκυσης των συντριμμιών του Mirage 2000-5, που συνετρίβη την Πέμπτη 12 Απριλίου στη Σκύρο, όπου βρήκε τον θάνατο ο σμηναγός, Γιώργος Μπαλταδώρος.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία ανέλκυσης ήταν προγραμματισμένη για την Πέμπτη αλλά οι δυνατοί άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή δεν επέστρεψαν στο σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) να καταπλεύσει στην περιοχή.

Η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών στην περιοχή σήμερα, επέτρεψε στο σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ να ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες.

Πώς έπεσε το Μirage

Το Mirage 2000-5 του Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο, και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί της Πέμπτης, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Όταν το ζεύγος των ελληνικών Mirage 2000-5 έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range, κάτι που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων).

Τα δύο τουρκικά μαχητικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο F-4 της γείτονος στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Μιράζ είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν μέχρι περίπου τη Ρόδο.

Κατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Mirage 2000-5 πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ πραγματοποίησε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου Mirage 2000-5. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1», που εν προκειμένω ήταν ο Μπαλταδώρος, ως εκ τούτου απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί προκειμένου το δεύτερο αεροσκάφος να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Mirage 2000-5 σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider