Νέο σύστημα αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νέο σύστημα αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης

Kαταργείται το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και θεσπίζεται νέο σύστημα αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης με σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για τις νέες δομές της εκπαίδευσης, που δόθηκε προς διαβούλευση.

Η αξιολόγηση αυτή θα ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το νομοσχέδιο περιγράφει το νέο σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις περίπου 20.000 θέσεις στην πυραμίδα της εκπαιδευτικής διοίκησης, με κριτήρια την επιστημονική συγκρότηση, τη διοικητική και διδακτική εμπειρία, τη διοικητική και εκπαιδευτική επάρκεια και την προσωπικότητα και γενική συγκρότηση.

Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στη βαθμίδα αυτή, οι οποίοι έχουν ασκήσει για οκτώ τουλάχιστον έτη διδακτικά καθήκοντα στην πρωτοβάθμια ή/και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνολικά.

Από τα οκτώ αυτά έτη άσκησης διδακτικών καθηκόντων, τα τρία τουλάχιστον πρέπει να έχουν ασκηθεί σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας, συμπληρώνοντας σε αυτά τουλάχιστον το 50% του υποχρεωτικού τους ωραρίου.

Νέο στοιχείο είναι ότι για την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αποτελούν την κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης, θεσμοθετείται Κεντρικό συμβούλιο επιλογής θα μετέχει ένα μέλος του ΑΣΕΠ, ο οποίος ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης ως πρόεδρος.

Επίσης, θα μετέχουν τρεις πανεπιστημιακοί, ένας εκπρόσωπος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, δύο εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας, καθώς και δύο ή τέσσερις αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών.

Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

Εξάλλου, όσον αφορά στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αυτή αναφέρεται στο νομοσχέδιο ως «ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων» και περιγράφεται ως «μια συνεχής δυναμική, συμμετοχική διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων και των αναγκών του σχολείου, που στηρίζεται σε εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας».

Σύμφωνα με τα όσα προτείνονται, στο τέλος κάθε σχολικού έτους, ο σύλλογος διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη του και τις απόψεις του σχολικού συμβουλίου, προβαίνει σε ανατροφοδοτική αποτίμηση της υλοποίησης του συλλογικού προγραμματισμού και συντάσσει σχετική έκθεση σχετικά με την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης του σχολείου και τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση αυτών των εκπαιδευτικών στόχων. Παράλληλα, διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος.

Οι σχετικές εκθέσεις εν τέλει «θα πέφτουν στα χέρια» του ΙΕΠ, το οποίο μετά από σχετική μελέτη των εκθέσεων των σχολικών μονάδων θα εισηγείται προς τον υπουργό Παιδείας τρόπους βελτίωσης των διαδικασιών του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης.

Το νομοσχέδιο θα βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι τις 26 Μαρτίου 2018.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider