Υπό παρακολούθηση Uber και Beat με σχέδιο νόμου 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπό παρακολούθηση Uber και Beat με σχέδιο νόμου 

Σημαντικούς περιορισμούς στη λειτουργία εταιρειών, όπως η Uber και η Beat, θέτει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή.

Η πιο σημαντική ρύθμιση που επηρεάζει την λειτουργία των συγκεκριμένων εταιρειών είναι αυτή που προβλέπει η παράγραφος 1 του άρθρου 12. Εκεί ορίζεται ότι αν οι εταιρείες αυτές επηρεάζουν την τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς, άμεσα ή έμμεσα μέσω εκπτώσεων ή επιδοτήσεων κομίστρου όπως κάνουν σήμερα, τότε δεν λογίζονται ως εταιρείες διαμεσολάβησης αλλά ως εταιρείες με κύρια δραστηριότητα την μεταφορά των επιβατών. Το ίδιο συμβαίνει αν αυτές οι εταιρείες θέτουν προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα με τα οποία συνεργάζονται εκτός από τις νόμιμες, αν για παράδειγμα χρησιμοποιούν κάποιο σύστημα αξιολόγησης όπως επίσης κάνουν σήμερα οι εταιρείες που λειτουργούν στη χώρα μας.

Οι εταιρείες που έχουν ως κύρια δραστηριότητα την μεταφορά επιβατών θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση για άδεια στο υπουργείο Υποδομών και να εγγραφούν σε ειδικό μητρώο όπου θα καταχωρούν τους όρους χρήσης της υπηρεσίας διαμεσολάβησης και τα στοιχεία των οδηγών ή ιδιοκτητών ή τις συμβάσεις που θα έχουν υπογράψει μαζί τους. Μάλιστα, τα οχήματα που συνεργάζονται με τις εταιρείες διαμεσολάβησης θα πρέπει να φέρουν ειδικό σήμα τόσο στο εσωτερικό τους όσο και εξωτερικά.

Ακόμη, οι συγκεκριμένες εταιρείες θα πρέπει να έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην χώρα μας και να φορολογούνται για το μεταφορικό έργο εδώ. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμη πως οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα εκδίδουν διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον καταναλωτή και διαφορετικά προς τους εκμισθωτές ΕΙΧ με οδηγό.

Τα πρόστιμα

Σε περίπτωση που μια εταιρεία λειτουργεί χωρίς άδεια προβλέπεται τσουχτερό πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ και η απαγόρευση ίδρυσης άλλου φορέα διαμεσολάβησης για δύο χρόνια. Σε περίπτωση που με την εταιρεία συνεργάζεται ιδιοκτήτης ή οδηγός και τα στοιχεία του δεν έχουν καταχωρηθεί στο μητρώο τότε επιβάλλεται πρόστιμο 5.00 ευρώ την πρώτη φορά και 10.000 ευρώ τη δεύτερη. Στην τρίτη φορά ανακαλείται η άδεια για δύο μήνες και την τέταρτη για δύο χρόνια. Πρόστιμα καλούνται να πληρώσουν και οι οδηγοί/ιδιοκτήτες που συνεργάζονται με εταιρεία που δεν έχει άδεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider