Έπιασαν δουλειά οι «εκπαιδευτές» ηλεκτρονικού εισιτήριου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έπιασαν δουλειά οι «εκπαιδευτές» ηλεκτρονικού εισιτήριου

Ειδικούς «εκπαιδευτές» που κατευθύνουν το επιβατικό κοινό στην αγορά του κατάλληλου ηλεκτρονικού εισιτηρίου επιστράτευσε ο ΟΑΣΑ σε μια προσπάθεια να μαζέψει το… αλαλούμ που έχει προκληθεί τους τελευταίους μήνες.

Υπάλληλοι εταιρείας marketing που υπέγραψε σύμβαση με τον ΟΑΣΑ θα βρίσκονται στους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και σε κομβικές στάσεις λεωφορείων, φορώντας ειδικά μπλουζάκια και μπουφάν και θα εκπαιδεύουν τους επιβάτες στο πώς εκδίδεται και πώς ακυρώνεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο αλλά και στην εφαρμογή έκδοσης του. Επιπλέον θα διανέμεται ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο για το κοινό. Το κόστος αυτής της υπηρεσίας που θα παρέχεται συνολικά σε 70 σημεία ανέρχεται σε 19.800 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Ένα ποσό διόλου ευκαταφρόνητο αλλά σχετικά μικρό σε σχέση με τα έσοδα που υπολογίζεται ότι χάνει κάθε ημέρα ο Οργανισμός διότι καθυστερεί το κλείσιμο των πυλών σε όλο το δίκτυο του μετρό.

Τα ανοιχτά «μέτωπα»

Κανονικά οι πύλες θα έπρεπε να είχαν κλείσει μέσα στον Δεκέμβριο. Πλέον τα επίσημα χείλη λένε για τα τέλη Ιανουαρίου αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να υπάρξει και επιπλέον παράταση. Για να σταματήσει αυτή η «οικονομική αιμορραγία» του ΟΑΣΑ θα πρέπει το κοινό να εξοικειωθεί με τη νέα κατάσταση, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη. Θα πρέπει επίσης να ολοκληρωθούν τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στις εκδόσεις προσωποποιημένων καρτών για τις ειδικές κατηγορίες πολιτών που πληρώνουν μειωμένο (πολύτεκνοι, υπερήλικες κλπ) η και καθόλου (φαντάροι, άνεργοι) εισιτήριο.

Η εξοικείωση του επιβατικού κοινού με το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελεί προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ. Και αυτό γιατί ειδικά σε κομβικούς σταθμούς όπως Μοναστηράκι, Σύνταγμα, Ομόνοια, Αττική είναι πολύ πιθανό να προκληθούν προβλήματα από τον συνωστισμό. Κομβικό ζήτημα είναι να συνηθίσει ο κόσμος να επαναφορτίζει το ηλεκτρονικό εισιτήριο και να μην το χρησιμοποιεί για μια και μόνη διαδρομή. Αν επιτευχθεί αυτός ο στόχος τότε θα μειωθούν και οι ουρές που παρατηρούνται εκδοτήρια αλλά και τα έξοδα του Οργανισμού. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ο κόσμος ολοένα και περισσότερο επιλέγει το «πακέτο» των 10+1 εισιτηρίων που κατεβάζει το κόστος της μίας διαδρομής στα 1,23 ευρώ (από 1,4 ευρώ). Ένα άλλο ανοιχτό «μέτωπο» που κρατά τις πύλες ανοιχτές είναι η προστασία από επιθέσεις και βανδαλισμούς. Κάτι το οποίο αναμένεται να επιτευχθεί με την φρούρηση των σταθμών από την αστυνομία.

Πότε θα κλείσουν οι πύλες

Λόγω των παραπάνω προβλημάτων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ προσανατολίζονται στα να κλείσουν σταδιακά τις πύλες στου σταθμούς. Αυτή τη στιγμή οι σταθμοί που έχουν κλειστές πύλες είναι οι εξής: Άγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Άγιος Δημήτριος και Αιγάλεω. Θα ακολουθήσουν μέσα στον Ιανουάριο και άλλοι σταθμοί και στο τέλος θα κλείσουν και οι πύλες στους κεντρικούς σταθμούς του Συντάγματος και της Ομόνοιας. Εκτός, όμως, από το μετρό και τον ηλεκτρικό υπάρχουν και τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και εκεί τα μηνύματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Εκεί οι ακυρώσεις είναι ελάχιστες, ενώ οι έλεγχοι παραμένουν ανύπαρκτοι. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να διορθωθεί αν δεν υπάρξουν προσλήψεις επιπλέον ελεγκτών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider