Στο e-shopping για οικονομικά δώρα στρέφονται οι Έλληνες

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο e-shopping για οικονομικά δώρα στρέφονται οι Έλληνες

Τα χριστουγεννιάτικα ψώνια «στρεσάρουν» ιδιαίτερα τους Έλληνες, οι οποίοι αγωνιούν να μην ξεπεράσουν τις οικονομικές τους δυνατότητες λόγω των αυξημένων εξόδων στις γιορτές.


Σύμφωνα με την έρευνα Christmas Shopping Inconveniences που πραγματοποίησαν η PayPal και η Kantar Millward Brown σε 10 ευρωπαϊκές χώρες, τα 2/3 των Ελλήνων ζουν στιγμές μεγάλου άγχους τα Χριστούγεννα, καθώς φοβούνται ότι τα δώρα και τα κοινωνικά έξοδα των ημερών θα τους εκτροχιάσουν από τον προϋπολογισμό τους.

Από τη μία, οι Έλληνες εστιάζουν στην εύρεση των πιο ξεχωριστών δώρων, από την άλλη, όμως, προσπαθούν δεν θέλουν να… ξεφύγουν. Για να αποφύγουν τις «κακοτοπιές», οι 7 στους 10 καταναλωτές δράττουν τις χριστουγεννιάτικες προσφορές που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα αυτές τις ημέρες.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες και το άγχος για τα έξοδα, οι Έλληνες εξακολουθούν να αγοράζουν δώρα στα αγαπημένα τους πρόσωπα, διαθέτοντας περίπου 240 ευρώ συνολικά, έναντι 340 ευρώ που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Δώρα που ξεχωρίζουν ή «χαλινάρι» στα έξοδα;

Οι Έλληνες φαίνεται να δίνουν μεγάλη σημασία στη μοναδικότητα των δώρων, αφού μόλις το 47% ανησυχεί για την εύρεση του πλέον κατάλληλου δώρου και το 51% αγοράζει δώρα από μικρούς εμπόρους, καθώς συχνά διαθέτουν ασυνήθιστα και ξεχωριστά είδη.

Εντούτοις, ενώ οι Έλληνες επιθυμούν να προσφέρουν στους αγαπημένους τους κάτι αληθινά προσωπικό και σπανίως καταφεύγουν σε τετριμμένες ή κλασικές επιλογές (27%), η νοοτροπία της «τελευταίας στιγμής» που είναι χαρακτηριστικό του λαού μας, σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση και τους αργοπορημένους μισθούς, αναγκάζει το 80% να κάνει τα ψώνια του το τελευταίο μόλις δεκαπενθήμερο πριν από τα Χριστούγεννα -εξ ου και ο συνωστισμός στα καταστήματα αυτές τις ημέρες.

Όσον αφορά στα μέσα πληρωμής, το 58% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κάνει χρήση πιστωτικών καρτών και το 24% χρησιμοποιεί PayPal, ένα σημαντικό ποσοστό που δεν διαφέρει πολύ από τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Επίσης, πέντε στους δέκα Έλληνες χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές τους για να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τα είδη που επιθυμούν να αγοράσουν, το 38% κάνει την έρευνά του με σκοπό να εντοπίσει τις καλύτερες τιμές online, ενώ το 21% θα πραγματοποιήσει εντέλει τις αγορές του μέσω κινητών.

«Το e-shopping κάνει τα ψώνια πιο διασκεδαστικά»

Το e-shopping γίνεται ολοένα πιο δημοφιλές στους Έλληνες, με τους 6 στους 10 να δηλώνουν ότι η online αγορά των χριστουγεννιάτικων δώρων κάνει την αναζήτησή τους μια πολύ πιο διασκεδαστική, ανέμελη και λιγότερο δαπανηρή διαδικασία. Οι εν λόγω ερωτηθέντες επεσήμαναν τα πολλά πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών, όπως ότι είναι εύκολο να εντοπίσεις ελκυστικότερες προσφορές (74%), καθώς και μοναδικά, δυσεύρετα ή και μη διαθέσιμα είδη στη χώρα μας, και βέβαια, δεν ξεχνάμε την δυνατότητα να αποφύγεις τα πολυσύχναστα καταστήματα (82%) τις τελευταίες δύο εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα, κατά τις οποίες όλος ο κόσμος συνωστίζεται έξω στους δρόμους για ψώνια και βόλτες.

«Ένα πράγμα που έχω μάθει σχετικά με την έντονη αυτή περίοδο, είναι το ότι πρέπει να κάνεις online τα χριστουγεννιάτικα ψώνια σου», σχολιάζει ο Ματ Κομορόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της PayPal στην Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη. «Για εμένα προσωπικά, είναι ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να τα κάνεις όλα όπως τα έχεις στο μυαλό σου, από το να βρίσκεσαι να περιμένεις σε ατέλειωτες ουρές, περικυκλωμένος από νευρικούς πελάτες σε συνωστισμένα εμπορικά κέντρα. Με λίγα μόνο κλικ, μπορείς όντως να απαλλαγείς από την εορταστική φρενίτιδα και να κρατήσεις μόνο την απαραίτητη δόση της αληθινής χαράς και μαγείας των Χριστουγέννων», καταλήγει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider