Δεν αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δεν αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα

Μετά από αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να πάρει πίσω την ρύθμιση του με βάση την οποία θα αυξανόταν το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 150 χιλιόμετρα την ώρα από 130 που είναι σήμερα.

«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130 χιλιόμετρα ανά ώρα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Κατά της συγκεκριμένης ρύθμισης που περιλαμβανόταν στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου, το οποίο έχει τεθεί σε διαβούλευση και αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή έχει ταχθεί ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων σημειώνοντας ότι «η προτεινόμενη δυνατότητα αύξησης των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους αποτελεί μία πρωτότυπη και σαφώς επιστημονικά αδόκιμη πρόταση, ενάντια σε κάθε λογική οδικής ασφάλειας».

Τι ισχύει στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τα στοιχεία των συγκοινωνιολόγων σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Μοναδική αλλά και αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού.

Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 χιλιόμετρα ανά ώρα, σε 14 κράτη είναι 130 χιλιόμετρα ανά ώρα και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 χιλιόμετρα ανά ώρα ή και χαμηλότερα.

Η ταχύτητα σκοτώνει

Το βασικό πρόβλημα, σύμφωνα με τον Σύλλογο είναι ότι η ρύθμιση αυτή δίνει «ξεκάθαρα ένα πολύ λανθασμένο μήνυμα στους οδηγούς ότι οι υψηλές ταχύτητες δεν αποτελούν απαραίτητα πρόβλημα».

Τα στοιχεία όμως, δείχνουν το αντίθετο. Η ταχύτητα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία.

Οι κρατούσες θεωρίες υποστηρίζουν ότι όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται μόλις κατά 1 χιλιόμετρο ανά ώρα, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. «Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων», αναφέρει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider