Συνεχίζεται η απάντληση των καυσίμων από το «Αγ. Ζώνη ΙΙ»

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Συνεχίζεται η απάντληση των καυσίμων από το «Αγ. Ζώνη ΙΙ»

Το δεξαμενόπλοιο «Siros» επελέγη τελικά για την απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό, νοτιοδυτικά της Αταλάντης, παρά το γεγονός ότι με αρχικό του έγγραφο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε γνωστοποιήσει στον όμιλο «Σπανόπουλου» -που έχει οριστεί υπεύθυνος για τη διαχείριση του ναυαγίου- ότι το «Aegean Breeze I» θα πραγματοποιήσει τη φόρτωση των καυσίμων.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα, ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο που θα μπορούσε να δοθεί στον ιδιοκτήτη του και μετά από επεξεργασία να πωληθεί. Η απόφαση για την άντληση ως κανονικό φορτίο είναι σύμφωνη με την επιθυμία της εταιρείας του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», η οποία ήθελε εξ αρχής το φορτίο του βυθισμένου πλοίου να μην πεταχτεί και να δοθεί προς διύλιση, καθώς είναι υποχρεωμένη, σε κάθε περίπτωση, να πληρώσει δασμούς για το φορτίο αυτό.

Την ίδια ώρα, με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί από το βυθισμένο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» χαρακτηρίστηκαν ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα). Ωστόσο έχουν ληφθεί δείγματα και αν αποδειχθεί ότι τα καύσιμα είναι καθαρά θα μεταφερθούν και αυτά για διύλιση.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» Θεόδωρος Κουντούρης προσήλθε την Παρασκευή στα δικαστήρια Πειραιά και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε ότι κατέθεσε στοιχεία στην Εισαγγελία για ενέργειες που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.

Εν τω μεταξύ, η εκδίκαση από το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά της υπόθεσης του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό και στις δεξαμενές του είχαν εντοπιστεί από το Λιμενικό Σώμα μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά,αναβλήθηκε για τις 28 Σεπτεμβρίου.

Το αίτημα της αναβολής κατέθεσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πλοίου με το αιτιολογικό ότι ακόμα δεν έχει προσδιορισθεί και ογκομετρηθεί από το γενικό χημείο του κράτους η σύσταση του φερόμενου ως παράνομου φορτίου, αλλά δεν υπάρχει και η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών.

Το αίτημα έγινε δεκτό, ενώ οι δύο ναυτικοί, στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, αφέθηκαν ελεύθεροι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider