Κουρουμπλής: Το κοντινότερο πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κουρουμπλής: Το κοντινότερο πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα

Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής απάντησε στις επικρίσεις που δέχεται για ολιγωρία από τις ελληνικές αρχές όσον αφορά το αίτημα προς τον EMSA για συνδρομή στις προσπάθειες απορρύπανσης του Σαρωνικού.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε πως το πιο κοντινό πλοίο του EMSA στην Ελλάδα βρισκόταν στην Μάλτα. Παράλληλα για ακόμα μία φορά επανέλαβε πως ήταν «ατυχία για τη χώρα μας», που η βύθιση του δεξαμενόπλοιου έγινε νύχτα και υποστήριξε πως το πλοίο της EMSA ήταν δεσμευμένο με άλλη σύμβαση.

Όπως εξήγησε ο υπουργός Ναυτιλίας, το πλοίο της EMSA που βρισκόταν στην Ελλάδα αποδεσμευόταν την Τρίτη, δηλαδή την ίδια ημέρα που εμφανίστηκε και η πρώτη κηλίδα στον Πειραιά. «Δεν φαινότανε αυτό το πράγμα την Κυριακή», είπε.

Το πλοίο από τη Μάλτα ταξίδευε με 10 κόμβους και θα χρειαζόταν τρεισίμισι ημέρες για να φτάσει στην χώρα μας καθώς «το πλοίο δεν είναι αεροπλάνο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση για το αν οι επαγγελματίες ψαράδες μπορούν να ξαναρχίσουν το ψάρεμα στις πληγείσες περιοχές, ο κ. Κουρουμπλής τους ζήτησε να «κάνουν λίγη υπομονή». «Το ατύχημα έγινε ξημερώματα Κυριακής στις 10 του μηνός και στις 12 υποβάλαμε αίτημα», συνέχισε ο υπουργός.

EMSA: 16 αντιρρυπαντικά είναι πάντοτε διαθέσιμα

Η εκπρόσωπος Τύπου του Οργανισμού δήλωσε πως υπάρχει πάντα διαθέσιμο πλοίο από το στόλο των 16 αντιρρυπαντικών που μπορεί να συνδράμει εντός 24 ωρών από την αποστολή του αιτήματος.

Εδώ και 11 μέρες τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας όσο και ο υφυπουργός, Νεκτάριος Σαντορινιός, υποστηρίζουν πως δεν κατέθεσαν για τρεις μέρες μετά το ναυάγιο αίτημα λέγοντας ότι το ΑΚΤΑΙΑ του EMSA δεν ήταν διαθέσιμο επειδή επιχειρούσε στην Ίο και κατατέθηκε το σχετικό αίτημα μόλις αποδεσμεύτηκε. Σύμφωνα με τον EMSA, αίτημα μπορεί να γίνει οποτεδήποτε και να υπάρξει διαθέσιμος στόλος μέσα σε 24 ώρες.

Η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA Ραντίνα Ρούσεβα ξεκαθάρισε στο skai.gr ότι οι ελληνικές αρχές κατέθεσαν επίσημο αίτημα για συνδρομή του αντιρρυπαντικού στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ (ξημερώματα 13 Σεπτεμβρίου) ενώ από την πρώτη στιγμή αν είχε γίνει αίτημα μπορούσε να έχει φτάσει στην περιοχή ένα από τα 16 πλοία που υπάρχουν στο στόλο της εντός 24 ωρών.

Η Ελλάδα κατέθεσε αίτημα μέσω του μηχανισμού Thesis της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας στις 12 Σεπτεμβρίου, ημέρα Τρίτη και έφτασε στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα τα ξημερώματα της ίδιας μέρας. Σύμφωνα με την ίδια, η υπογραφή του συμβολαίου με την Ελλάδα έγινε στη 01.17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11.00 π.μ. (ώρα Ελλάδος).

Το ναυάγιο σημειώθηκε ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου, ενώ από τις πρώτες πρωινές ώρες η ρύπανση είχε εμφανιστεί στη Σαλαμίνα. Όταν το πλοίο ξεκίνησε -καθυστερημένα- τις εργασίες απορρύπανσης, οι πρώτες πετρελαιοκηλίδες έκαναν την εμφάνισή τους στην Πειραϊκή. Πολλοί εικάζουν ότι λόγω του ειδικού εξοπλισμού που διαθέτει (μεγάλους βραχίονες απορρύπανσης και ραντάρ ανίχνευσης πετρελαίου στο νερό) ίσως η ρύπανση να μην εξαπλωνόταν σε τέτοιο βαθμό, αν είχε δράσει από την πρώτη στιγμή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider