Πόλεμος χαρακωμάτων για τα διόδια στην Αθήνα

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πόλεμος χαρακωμάτων για τα διόδια στην Αθήνα

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει με αφορμή την επιβολή των διοδίων στις παρυφές του αστικού ιστού της πόλης, σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη.

Η εγκατάσταση των διοδίων έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις τόσο των δήμων όσο και των κατοίκων των βορείων προαστίων, καθώς οι τελευταίοι θα κληθούν από τον προσεχή Αύγουστο να πληρώνουν υψηλό αντίτιμο για τις μετακινήσεις τους.

Η επιβολή των διοδίων όμως προκαλεί την οργή και όσων δουλεύουν στις περιοχές αυτές καθώς είναι δεκάδες οι εταιρίες που βρίσκονται εκεί και οι εργαζόμενοι σε αυτές θα επιβαρυνθούν με 22 ευρώ, μηνιαίως για τις μετακινήσεις τους.

Ειδικότερα με βάση τις προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης, οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που εισέρχονται στην εθνική οδό στον κόμβο Αγίου Στεφάνου θα πληρώνουν διόδια 0,80 ευρώ, ενώ στον κόμβο της Βαρυμπόμπης 0,50 ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που κατεβαίνει καθημερινά στην Αθήνα από τον Άγιο Στέφανο για τη δουλειά του θα επιβαρύνεται με περίπου 22 ευρώ τον μήνα, ποσό το οποίο μπορεί να περιοριστεί κοντά στα 15 ευρώ με τις εκπτώσεις για συχνούς χρήστες.

Το θέμα της επιβολής των διοδίων στην Βαρυπόμπη και τον Άγιο Στέφανο ζητήθηκε προ ημερών στο περιφερειακό συμβούλιο μέσα σε κλίμα πρωτοφανούς έντασης και υπό αποδοκιμασίες, με την συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης της βόρειας Αττικής και του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

Αν και ο κ. Σπίρτζης επέμεινε στην άποψη του πως τα πλευρικά διόδια (στους κόμβους) θα λειτουργήσουν το 2018, πληροφορίες αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί καθώς το έργο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας θα πρέπει να παραδοθεί στο σύνολο του (όπως και με τους υπόλοιπους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους) μέχρι τον προσεχή Αύγουστο, ως εκ τούτου θα πρέπει να λειτουργήσουν τα διόδια. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να επιστραφούν τα κονδύλια στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Έβαλαν διόδια για τον δρόμο Ξυνιάδα – Τρίκαλα

Η εγκατάσταση των διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυπόμπη προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον οδικό άξονα Ε65, για το τμήμα που ξεκινάει από τα Τρίκαλα και φτάνει στη…. Ξυνιάδα.

Για το λόγο αυτό άλλωστε υπάρχουν σφοδρές αντιδράσεις, καθώς πολλοί υποστηρίζουν ότι καλούνται να πληρώσουν για ένα δρόμο που πιθανότατα δεν θα χρησιμοποιήσουν ποτέ. Είναι άλλωστε, πρώτη φορά που θα πρέπει να τοποθετηθούν διόδια σε δρόμο για να κατασκευαστεί έργο σε άλλη περιοχή της χώρας.
Υπενθυμίζεται πως με την πρώτη αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης προβλεπόταν πως οι σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν τον Ιούλιο του 2014 για τον Άγιο Στέφανο και τον Ιούλιο του 2015 για την Βαρυπόμπη.

Μάχη με το χρόνο

Τον γόρδιο δεσμό της επιβολής διοδίων και των σφοδρών αντιδράσεων που προκαλεί καλέιται να λύσει ο Υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης και μάλιστα μέσα σε τρεις μήνες, καθώς τον προσεχή Αύγουστο, θα πρέπει αυτά να έχουν εγκατασταθεί. Άλλωστε για κάθε μήνα καθυστέρησης τοποθέτησης των διοδίων, το δημόσιο πληρώνει αποζημίωση στην ανάδοχο κοινοπραξία.

Και μπορεί στη συνεδρίαση που έγινε ο κ. Σπίρτζης να δεσμεύθηκε πως «δεν πρόκειται να εγκατασταθεί κανένας πλευρικός σταθμός διοδίων στον Άγιο Στέφανο και στην Βαρυμπόμπη, γιατί θα εφαρμοστεί ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων εντός του 2018», ωστόσο στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς διαφωνούν.

Και αυτό γιατί, όπως υποστηρίζουν ακόμα και με αναλογικό σύστημα πρέπει να εγκατασταθούν σταθμοί, προκειμένου οι χρήστες να χρεώνονται, έστω με βάση την απόσταση που διανύουν στους οδικούς άξονες. Θεωρούν δε, ότι η εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος δεν μπορεί να γίνει μέσα σε τρεις μήνες όπως υπόσχεται ο υπουργός.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider