Απάτη στο Facebook με δωροεπιταγές σούπερ μάρκετ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Απάτη στο Facebook με δωροεπιταγές σούπερ μάρκετ

Έναν νέο τρόπο για την συλλογή προσωπικών δεδομένων εφηύραν οι επιτήδειοι του διαδικτύου δημιουργώντας έναν ψεύτικο διαγωνισμό με δωροεπιταγές από τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος.

Συγκεκριμένα, το παρακάτω post που εμφανίζεται στο Facebook προτρέπει τους χρήστες να κλικάρουν έναν συγκεκριμένο σύνδεσμο ώστε να οδηγηθούν στην σελίδα του διαγωνισμού, η οποία ουδεμία σχέση έχει με τις επίσημες ιστοσελίδες των σούπερ μάρκετ. Εκεί αφού απαντήσουν σε τρεις ερωτήσεις (αν έχουν επισκεφτεί ένα κατάστημα Σκλαβενίτη στο παρελθόν, αν έχουν επισκεφτεί την επίσημη ιστοσελίδα του ΑΒ Βασιλόπουλος κι αν θα πρότειναν το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη σε κάποιο φίλο) οδηγούνται στην υποτιθέμενη φόρμα συμμετοχής. Για να ολοκληρώσουν την διαδικασία και να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό για την δωροεπιταγή των 100 ευρώ, υποχρεώνονται να κοινοποιήσουν την συμμετοχή τους στο Facebook, αναπαράγοντας κατ αυτόν τον τρόπο την απάτη, γράφοντας μάλιστα στη δημοσίευσή τους «Ευχαριστώ Σκλαβενίτη», να στείλουν την προσφορά σε 10 φίλους και να πατήσουν έναν σύνδεσμο για να παραλάβουν το δώρο τους.

Τόσο οι χρόνοι που αναφέρονται στον ιστότοπο όσο και οι συμμετοχές που απομένουν είναι ψευδείς. Για παράδειγμα αν επισκεφτεί κανείς δύο φορές το website θα διαπιστώσει ότι την δεύτερη φορά δείχνει να έχουν συμμετάσχει στο διαγωνισμό λιγότεροι άνθρωποι σε σχέση με την πρώτη. Επιπλέον το σύνολο των δημοσιεύσεων στο Facebook ξεπερνά ήδη τα 1.000 άτομα στα οποία και θα έπρεπε να λήγει ο διαγωνισμός αφού υπήρχαν προς διάθεση 1.000 δωροεπιταγές. Τέλος η ηλεκτρονική διεύθυνση play4rewards.net από την οποία συμμετέχει κανείς στο διαγωνισμό δεν αντιστοιχεί σε καμία νόμιμη εταιρεία και φυσικά δεν σχετίζεται με τις προαναφερθείσες εταιρείες λιανεμπορίου.

Κύκλοι των εταιρειών, επιβεβαίωσαν στο insider.gr πως οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν διοργανώσει και δεν γνωρίζουν κάτι σχετικά με τον διαγωνισμό ενώ διευκρίνισαν πώς τόσο οι δωροεπιταγές όσο και τα κουπόνια που προσφέρονται από αυτές στο κοινό ανακοινώνονται επισήμως από τα μέσα ενημέρωσης και αναφέρονται στην επίσημη ιστοσελίδα τους.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα σε μια ημέρα - ο διαγωνισμός ξεκίνησε το πρωί της Τρίτης - ο διαγωνισμός απάτη εξαπλώθηκε ραγδαία. Εκατοντάδες μέλη του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου έπεσαν θύματα των δωροεπιταγών και κοινοποιώντας το σχετικό σύνδεσμο στο προφίλ τους συμπαρέσυραν όλο και περισσότερους διαδικτυακούς φίλους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider