«Στον πάγο» εδώ και εννιά χρόνια το Μετρό της Αθήνας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Στον πάγο» εδώ και εννιά χρόνια το Μετρό της Αθήνας

Από το 2008, δηλαδή εδώ και εννέα χρόνια, έχει να δημοπρατηθεί νέο έργο του Μετρό της Αθήνας. Το τελευταίο τμήμα που βγήκε σε διαγωνισμό ήταν η επέκταση της γραμμής 3 από το σταθμό της Αγία Μαρίνα προς το κέντρο του Πειραιά.

Η κατασκευή νέων σταθμών του μετρό, όπου πριν από μερικά χρόνια η ανακοίνωση και μόνο του υπό δημοπράτηση έργου έβαζε φωτιά στις τιμές των ακινήτων της περιοχής, έχουν μείνει στα χαρτιά, λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Ειδικότερα, η οικονομική κρίση στην χώρα μας έβαλε φρένο στην ανάπτυξη όλων των μεγάλων έργων υποδομής στην χώρα μας, ενώ ένα ακόμης λόγος, ήταν και οι μεγάλες καθυστερήσεις που υπήρξαν λόγω εμπλοκών.
Ενδεικτικό παράδειγμα, αποτελούν οι η επεκτάσεις προς Ανθούπολη, Ελληνικό και Αγία Μαρίνα, οι οποίες καθυστέρησαν σχεδόν τρία χρόνια, λόγω του σκανδάλου της Siemens, που ήταν ο ανάδοχος της σηματοδότησης των σταθμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα τα στελέχη της Αττικό Μετρό, έχουν μείνει άνευ αντικειμένου, τουλάχιστον επί αθηναϊκού εδάφους (ασχολούνται με το Μετρό Θεσσαλονίκης) και έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά και στην επιβεβαιωμένη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την υλοποίηση της νέας γραμμής 4. Η νέα Γραμμή 4 του Μετρό θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδί.

Σύμφωνα με πληροφορίες προερχόμενες από το Υπουργείο Υποδομών ήδη εκπονούνται οι σχετικές μελέτες, οι οποίες και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες, για την δημοπράτηση του έργου που θα περιλαμβάνει 14 σταθμούς και θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δις. ευρώ.

Από το ποσό αυτό η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αναμένεται να καταβάλει 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους.
Ειδικότερα η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή).

Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Ο χρόνος διαδρομής από το Άλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider