H Uber πατάει «γκάζι» και προσπερνάει τα ταξί

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Uber πατάει «γκάζι» και προσπερνάει τα ταξί

«Νικήτρια» στον «πόλεμο» αποτελεσματικότητας με τα συμβατικά ταξί αναδεικνύεται η Uber, μια εφαρμογή ιδιωτικής μετακίνησης που, κατά τους ορκισμένους εχθρούς της, απειλεί να… αφανίσει τα παραδοσιακά ταξί όλου του πλανήτη!

Σε όρους μετακίνησης, για τους ιδιοκτήτες ταξί όλου του κόσμου, το μεγάλο στοίχημα είναι ένα: Πόσο συχνά υπάρχει πελάτης στο πίσω κάθισμα, πρόθυμος να μεταφερθεί στον προορισμό του. Κάθε σύγκριση όμως με την Uber αποδεικνύεται μοιραία, καθώς η εταιρεία πατάει «γκάζι» και αναδεικνύεται η απόλυτη πρωταθλήτρια.

Όπως προκύπτει από νέα έρευνα του National Bureau of Economic Research, την οποία παρουσιάζει το πρακτορείο Bloomberg, οι μοναδικές υπηρεσίες που προσφέρει η Uber, συνδυάζοντας με έναν τρόπο εκπληκτικό την τεχνολογία και την ευέλικτη εργασία, σίγουρα την καθιστούν πρώτη επιλογή για τους πελάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Μετρώντας – και συγκρίνοντας – τον χρόνο που απαιτείται για τα συμβατικά ταξί, ώστε να βρουν πελάτη, αλλά και τον χρόνο που χρειάζονται για να οδηγήσουν τον εν λόγω πελάτη στον προορισμό του, προκύπτει ότι τα ποσοστά επιτυχίας της Uber έναντι των παραδοσιακών ταξί είναι υψηλότερα κατά 38%.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας με σημείο αναφοράς το Λος Άντζελες. Εκεί, τα συμβατικά ταξί έχουν πελάτη για το 40,7% επί του συνόλου των χιλιομέτρων που διανύουν σε καθημερινή βάση. Αντίστοιχα, οι οδηγοί της Uber έχουν πελάτη για το 64,2% επί του συνόλου των αποστάσεων που διανύουν.

Παρόμοια είναι και η εικόνα στο Σιάτλ, καθώς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, εκεί οι οδηγοί της Uber εμφανίζονται κατά 41% πιο παραγωγικοί από έναν συνάδελφό τους που οδηγεί ένα συμβατικό ταξί.

Σε όρους χρόνου, οι οδηγοί της Uber σε Βοστόνη, Σαν Φρανσίσκο και Νέα Υόρκη μεταφέρουν πελάτη για το 50% περίπου της συνολικής τους βάρδιας. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα παραδοσιακά ταξί, καθώς, βάσει των ίδιων στοιχείων, μεταφέρουν πελάτη για το 32% επί του συνόλου της βάρδιας τους στη Βοστόνη και για το 49,5% της βάρδιάς τους στη Νέα Υόρκη.

Όπως επιβεβαιώνει περίτρανα η έρευνα, η ευρεία χρήση του Internet συμβάλλει τα μέγιστα σε κάθε προσπάθεια της Uber για αύξηση της αποτελεσματικότητάς της. Άλλωστε, αυτό εξηγείται και βάσει λογικής: Είναι πάντα πιο εύκολο να καλείς ταξί λίγα λεπτά πριν το χρειαστείς από το νέο σου smartphone από το να περιμένεις στη μέση του δρόμου, ψάχνοντας το επόμενο άδειο ταξί που θα περάσει από μπροστά σου.

Γιατί συμφέρει να είσαι οδηγός της Uber

Η Uber επιτρέπει στους οδηγούς της να επιλέγουν τη βάρδια που τους βολεύει, γεγονός που δύναται να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα σε όρους προσφοράς και ζήτησης.

Οι οδηγοί της Uber έχουν τη διακριτική ευχέρεια να μειώσουν έως και κατά 28% το κόστος για τη μεταφορά του πελάτη, κατορθώνοντας όμως την ίδια στιγμή να «κερδίζουν» ανά ώρα όσα ακριβώς και ένας οδηγός ενός συμβατικού ταξί.

Αν αναλογιστεί κανείς τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η εταιρεία, μέσω των υπηρεσιών που προσφέρει, δεν είναι τυχαίο γιατί οι επενδυτές «ψηφίζουν» φανατικά Uber, εκτινάσσοντας την κεφαλαιοποίησή της στα 62,5 εκατ. δολάρια το 2015, επίπεδα υψηλότερα έναντι αυτοκινητοβιομηχανιών – κολοσσών όπως η Ford.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider