Το τελευταίο «κόλπο» του Έλον Μασκ αξίζει 82 δισ. δολάρια

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το τελευταίο «κόλπο» του Έλον Μασκ αξίζει 82 δισ. δολάρια

Ένα τρελό tweet χτύπησε τη Wall Street ακριβώς στις 12:48 το πρωί της Τρίτης και από τότε τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο τρελά. Τελείως ξαφνικά ο Έλον Μασκ είπε ότι μπορεί να κατεβάσει την Tesla από το ταμπλό σε μια τιμή που θα της έδινε αποτίμηση 82 δισ. δολαρίων, ένα εξωφρενικό ποσό που άφησε πολλούς επενδυτές να αναρωτιούνται: Μήπως είναι κάποιου είδους αστείο;

Δεν ήταν.

Ο Μασκ, ο αντισυμβατικός επιχειρηματίας της Tesla και της SpaceX έχει πάει πολλές φορές κόντρα στις πιθανότητες κατά το παρελθόν. Όμως το χθεσινό κόλπο – που εξελίχθηκε σε μια σειρά από tweets που κράτησε 2 ώρες και 40 λεπτά – άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην πιο θυελλώδης επιχειρηματική ιστορία του καιρού μας.

Ακόμη και οι υποστηρικτές του επιχειρηματία εμφανίζονται αβέβαιοι για το πως θα μπορούσε ο Μασκ να το καταφέρει αυτό. Μόλις πριν από μια εβδομάδα η εταιρεία που θεωρητικά διαθέτει μια ισχυρή βάση πιστών αλλά και πολλούς επικριτές παρουσίασε για άλλη μια φορά τεράστιες ζημιές αφού «έκαψε» εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.

«Καλύτερο περιβάλλον»

Το tweet του Μασκ που έγινε μισή ώρα αφότου έγινε γνωστό πως το κρατικό fund του Σαουδικής Αραβίας είχε χτίσει ένα ποσοστό αξίας 2 δισ. δολαρίων στην Tesla, ήταν η τελευταία σε μια σειρά ανορθόδοξων κινήσεων.

Ο ίδιος δεν έχει κρύψει τον εκνευρισμό που του προκαλούν οι επικριτές του. Τον Μάιο κατά την διάρκεια ενημέρωσης αναλυτών ο Μασκ δήλωσε ότι αν οι επενδυτές ανησυχούν για την μετοχή της Tesla, τότε καλύτερα θα ήταν να μην έχουν μετοχές της εταιρείας.

«Ο λόγος για τον οποίον το έκανα αυτό ήταν για να δημιουργήσω ένα περιβάλλον στο οποίο η Tesla θα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα», έγραψε στη συνέχεια ο Μασκ σε ένα email προς του εργαζόμενους της εταιρείας. Έγραψε ακόμη ότι οι μεγάλες μεταβολές στην τιμή της μετοχής αποτελούν «σημαντική αποδιοργάνωση» στου εργαζομένους που είναι όλοι και μέτοχοι. Το ότι η εταιρεία βρίσκεται στο χρηματιστήριο «πιέζει σημαντικά την Tesla στο να πάρει αποφάσεις που μπορεί να είναι σωστές για ένα τρίμηνο αλλά όχι απαραίτητα οι καλύτερες μακροπρόθεσμα».

Σε μια άλλη εξέλιξη η Tesla που έχει διαλέξει τη Σαγκάη για το νέο της μέγα-εργοστάσιο, στηρίζεται στην τοπική κυβέρνηση για να λάβει δάνεια από τις μεγαλύτερες κινεζικές τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν τις νέες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Τουλάχιστον τέσσερις τράπεζες έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία αποτίμησης δήλωσαν τα ίδια άτομα που ζήτησαν να μην κατονομαστούν. Κάποιες τράπεζες έχουν υπογράψει συμφωνίες εμπιστευτικότητας με την κυβέρνηση της Σαγκάης και με την Tesla και βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις.

Η μεγαλύτερη εξαγορά της ιστορίας

Για να κάνει την Tesla ιδιωτική ο Μασκ θα πρέπει να προχωρήσει στην μεγαλύτερη εξαγορά της ιστορίας. Και η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν καλύπτει το τυπικό προφίλ μιας εταιρείας που μπορεί να συγκεντρώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτήσει μια τέτοια συμφωνία.

Η Tesla χάνει συνεχώς χρήματα κάθε χρόνο από τότε που μπήκε στο Χρηματιστήριο και «καίει» δισεκατομμύρια στην προσπάθεια της να ξεπεράσει τα προβλήματα παραγωγής του νέου της Model 3. Ο Μασκ δεν εξηγεί πουθενά το πως θα μπορούσε η εταιρεία να τα πληρώσει όλα αυτά.

Η μετοχή της Tesla έκλεισε χθες στα 379,57 δολάρια καταγράφοντας άνοδο 11%. Υπό μια διαφορετική οπτική όμως η μετοχή έκλεισε 10% κάτω από την τιμή των 420 δολαρίων που είπε ο Μασκ ότι θα πληρώσει για να την κάνει ιδιωτική. Αυτό σύμφωνα με τους αναλυτές υπογραμμίζει τις αμφιβολίες που επικρατούν σχετικά με τις δυνατότητες που έχει ο Μασκ να κάνει πραγματικότητα αυτό που είπε.

«Η αγορά δεν πιστεύει σε αυτό», δήλωσε ο Ντέιβιντ Κούντλα, διευθύνων σύμβουλος της Mainstay Capital Management που στοιχηματίζει εναντίον της Tesla. «Η αξιοπιστία του βρίσκεται υπό αμφισβήτηση. Θα περίμενε κανείς πως η μετοχή θα έκλεινε πιο κοντά στα 420 δολάρια».

«Η εύρεση χρηματοδότησης ύψους 50 δισ. δολαρίων για μια εταιρεία με αρνητικές ροές θα είναι δύσκολη αν όχι αδύνατη», σχολίασε ο Τζόελ Λέβινγκτον, αναλυτής του Bloomberg Intelligence.

Το να γίνει η Tesla ιδιωτική εταιρεία «βγάζει νόημα» από την οπτική του Μασκ, δήλωσε ο Τζιν Μούνστερ, διευθύνων εταίρος στην εταιρεία Loup Ventures. Αν και ακόμη ο ίδιος -που είναι από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της Tesla- δίνει λίγες πιθανότητες στην ολοκλήρωση της συμφωνίας. «Ο Μασκ δεν θέλει να διευθύνει μια δημόσια εταιρεία», δήλωσε ο Μούνστερ. «Πιστεύουμε ότι η πιθανότητα να το πετύχει αυτό είναι μία στις τρεις».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider