Χωρίς οδηγό έρχεται η νέα BMW

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χωρίς οδηγό έρχεται η νέα BMW

Όταν η BMW υπόσχεται «οδηγική απόλαυση χωρίς περιορισμούς», εννοεί χωρίς κανέναν περιορισμό. Στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της τη Δευτέρα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το όραμά της για το αυτοκίνητο του μέλλοντος με την ονομασία «BMW Vision Next 100».

Σύμφωνα με τη BMW, τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα «απελευθερώνουν» τον οδηγό από την υποχρέωση της οδήγησης, αλλά ταυτόχρονα θα του δίνουν τη δυνατότητα να πάρει το τιμόνι «στα χέρια του», όταν θέλει να νιώσει την αδρεναλίνη να κυλάει στο αίμα του, όπως παλιά.

«Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης της αυτοματοποιημένης οδήγησης, η οποία συνοδεύεται από μια σειρά από προκλήσεις αλλά ταυτόχρονα φέρνει επανάσταση στη μετακίνηση», δήλωσαν τα στελέχη της BMW. Η συζήτηση για τα αυτοκινούμενα οχήματα δεν βρίσκεται στο «εάν» αλλά στο «πότε», λένε χαρακτηριστικά.

Τα «φουτουριστικά» σχέδια της BMW ίσως έχουν τις ρίζες τους στην πτωτική πορεία που έχουν πάρει πάρει τους τελευταίους μήνες τα κέρδη της, χάνοντας τα σκήπτρα στον κλάδο των πολυτελών αυτοκινήτων για πρώτη φορά μετά το 2005. Υπό την πίεση της δεύτερης θέσης –μετά τη Mercedes-Benz– η BMW παρουσίασε το «concept» μοντέλο της που θα διαθέτει «αυτόματο πιλότο» και θα αναλαμβάνει την οδήγηση όταν ο οδηγός το επιλέγει. Χάρη στο διαδραστικό του παμπρίζ, το νέο αυτοκινούμενο όχημα της BMW θα προειδοποιεί για τα διερχόμενα ποδήλατα, τους πεζούς αλλά και τα εμπόδια στον δρόμο.

«Οι οδηγοί της BMW θα μπορούν να αφήνουν το τιμόνι, αλλά μόνο όταν το επιλέγουν οι ίδιοι», τονίζει η εταιρεία.

Η BMW δεν είναι η μοναδική εταιρεία που σχεδιάζει να εντάξει την τεχνητή νοημοσύνη στα μοντέλα της, στην προσπάθειά της να ηγηθεί στις τάσεις της αγοράς προς τη νέα, ψηφιακή εποχή. Όπως δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Dieter Zetsche, ο ανταγωνισμός αναμένεται να κορυφωθεί στον κλάδο, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη θα δίνει στα αυτοκίνητα του (όχι πολύ μακρινού) μέλλοντος τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, να κινούνται μόνα τους και να διευκολύνουν τους ιδιοκτήτες τους στις καθημερινές μετακινήσεις

Το νέο μοντέλο που σχεδιάζει η BMW αντιπροσωπεύει τις προτεραιότητες του νέου διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Harald Krueger, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον περσινό Μάιο. Στις 16 Μαρτίου, ο Krueger αναμένεται να παρουσιάσει τη νέα στρατηγική της εταιρείας που θα τη φέρει ξανά στο προσκήνιο και θα της δώσει το προβάδισμα έναντι των κυριότερων ανταγωνιστών της, Mercedes και Audi, όπως προανήγγειλε ο ίδιος στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη την προηγούμενη εβδομάδα.

Η βασική στροφή στην πολιτική της αυτοκινητοβιομηχανίας συντελέστηκε το 2007, όταν ο τότε διευθύνων σύμβουλος Norbert Reithofer προχώρησε σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου και τη μαζική χρήση των ανθρακονημάτων στην παραγωγή.

Εννέα χρόνια μετά, ο Krueger –ο νεότερος CEO στον κλάδο– αντιπροσωπεύει τη νέα γενιά μάνατζμεντ που είναι προσανατολισμένη προς τις νέες προκλήσεις που φέρνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία η Apple και η Google, τις οποίες ο ίδιος χαρακτήρισε «ανταγωνίστριες εταιρείες» στις σημερινές του δηλώσεις.

Ήδη από τα τέλη του προηγούμενου έτους, η Google και η Apple έχουν εξαγγείλει τα φιλόδοξα σχέδιά τους για παραγωγή αυτοκινούμενων οχημάτων στο πλαίσιο των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης που έχουν «στα σκαριά».

«Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, τα περισσότερα οχήματα θα είναι αποκλειστικά αυτοκινούμενα, ουσιαστικά θα μετακινούμαστε με τροχοφόρα ρομπότ», προβλέπει η BMW. «Σε αυτό το περιβάλλον, πώς θα δικαιολογήσουμε την παρουσία της BMW, μιας επωνυμίας για την οποία η οδηγική απόλαυση είναι το παν;» διερωτάται η διοίκηση της εταιρείας, ανοίγοντας ένα μεγάλο ζήτημα που θα απασχολήσει σημαντικά τις εταιρείες πολυτελών οχημάτων στο (όχι και τόσο μακρινό) μέλλον.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider