Το Foursquare δεν θα γίνει Facebook... όταν μεγαλώσει

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το Foursquare δεν θα γίνει Facebook... όταν μεγαλώσει

Το Foursquare δεν είναι το αυριανό Facebook και γι’ αυτό μου αρέσει, δηλώνει ο συνιδρυτής και πρόεδρος του ιστότοπου δικτύωσης Dennis Crowley.

«Ο παλιός τρόπος αποτίμησης του Foursquare βασιζόταν σε αυτή την ιδέα, ότι δηλαδή κάποια μέρα θα πρέπει να γίνουμε Facebook», ανέφερε ο Crowley στην εκδήλωση Cornell Tech στα κεντρικά του Bloomberg στη Νέα Υόρκη.

Μέχρι πρότινος, η αξία του κοινωνικού δικτύου αποτιμούταν με βάση πόσα άτομα χρησιμοποιούσαν τις εφαρμογές (Foursquare και Swarm) και έβλεπαν τις διαφημίσεις σε ημερήσια βάση, όπως συμβαίνει με το Facebook.

Πλέον το Foursquare, εξηγεί ο Crowley, δεν αποκομίζει κέρδη με βάσει την επισκεψιμότητα αλλά πωλεί στατιστικά στοιχεία (analytics) τοποθεσίας σε επιχειρήσεις, όπως εταιρείες μάρκετινγκ, εκδότες και επωνυμίες. Η εταιρεία χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που αναρτούν οι χρήστες στις πλατφόρμες που κατέχει η ίδια αλλά και στις υπόλοιπες που χρησιμοποιούν την τεχνολογία του Foursquare.

Με την άντληση κεφαλαίων που ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο μήνα, το Foursquare συγκέντρωσε 45 εκατ. δολάρια, γεγονός που υποδεικνύει ότι το κοινωνικό δίκτυο αποτιμάται χαμηλότερα σήμερα απ’ ό,τι στην προηγούμενη χρηματοδότηση, αναφέρει στο Bloomberg άτομο που έχει γνώση του θέματος. Ο Crowley απέφυγε να σχολιάσει την εκτίμηση αυτή και υπογράμμισε ότι η νέα πολιτική εσόδων του Foursquare ήταν αυτή που έπεισε τους επενδυτές να επενδύσουν.

Το βλέμμα των επενδυτών είναι πλέον στραμμένο στα προϊόντα μεταξύ επιχειρήσεων (B2B), τα οποία η εταιρεία ξεκίνησε να διαθέτει πριν από 18 μήνες περίπου, σύμφωνα με τον Jeff Glueck, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο που ανέλαβε μετά την παραίτηση του Crowley.

Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του Foursquare προέρχεται πλέον από αυτά τα προϊόντα, τα έσοδα από τα οποία αυξήθηκαν περισσότερο από 100% τον προηγούμενο χρόνο. Ο τζίρος του Foursquare ανέρχεται πλέον σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, με την εταιρεία να θέτει ως στόχο τα 100 εκατ. δολάρια, για να μην «υπερβάλει», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Glueck.

Στρέφοντας την προσοχή των επενδυτών στο νέο μοντέλο εσόδων, η Foursquare κατόρθωσε να συνδέσει την αποτίμηση της εταιρείας με την επιτυχία των προϊόντων αυτών, παρά με τα στοιχεία μέτρησης της ανάπτυξης, μια στρατηγική που έχει ωφελήσει σημαντικά και το Twitter, εξηγεί ο Glueck.

Ωστόσο, η νέα υπόσχεση του διευθύνοντος συμβούλου του Twitter, Jack Dorsey, να φέρει μεγαλύτερα νούμερα σε όρους επισκεψιμότητας –αντί για όρους εσόδων από διαφημίσεις και δεδομένα– επαναφέρει το Twitter σε ευθεία σύγκριση με το Facebook.

«Οι 1,6 δισ. χρήστες που αριθμεί το Facebook είναι πραγματικά πολύ σκληρό μέτρο σύγκρισης», σημειώνει ο Glueck και προσθέτει: «Ίσως θα έπρεπε να είχαν επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο να προσδιοριστούν σε επίπεδο προσδοκιών».

Τη Δευτέρα, το Foursquare παρουσίασε το Attribution, ένα νέο επιχειρηματικό προϊόν που απευθύνεται σε εταιρικούς χρήστες και μετρά την απήχηση που έχουν οι διαφημίσεις που προβάλλονται σε κινητά τηλέφωνα στη φυσική επισκεψιμότητα των χρηστών σε καταστήματα ή εστιατόρια. Η εφαρμογή παρέχει εκθέσεις σε καθημερινή βάση για τις αθροιστικές αυξήσεις των επισκέψεων που αποδίδονται στις διαφημίσεις.

Ενδεικτικά, μετά το Superbowl, το κορυφαίο αθλητικό γεγονός στις ΗΠΑ, οι μετρήσεις του Attribution ανέδειξαν τη Hyundai –που ήταν ο επίσημος χορηγός οχημάτων στη διοργάνωση– στην πρώτη θέση σε όρους ανάπτυξης.

«Για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε καταναλωτικά προϊόντα, θα πρέπει να διατηρήσουμε την εταιρεία βιώσιμη μέσω της κερδοφορίας της», τονίζει ο Crowley. Το Foursquare πρέπει να συνεχίζει να αναπτύσσει «άλλα προϊόντα B2B, επιχειρηματικές και διαφημιστικές τεχνολογίες που θα εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση της εταιρείας ώστε να συνεχίζουμε να παράγουμε τα εκπληκτικά καταναλωτικά προϊόντα μας», εξηγεί ο πρόεδρος του κοινωνικού δικτύου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider