Οι καταναλωτές το προτιμούν... αφρίζον

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι καταναλωτές το προτιμούν... αφρίζον

Οι καταναλωτές στρέφονται στις φυσαλίδες και επιβραβεύουν με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τις εταιρείες που εμπορεύονται αφρώδεις οίνους, αλλά και ροζέ οίνο, ενώ την τιμητική τους έχουν για τα επόμενα χρόνια και οι premium ετικέτες.

Σύμφωνα με έρευνα που συντάχθηκε με αφορμή τα διεθνή έκθεση οίνου και οινοπνευματωδών ποτών Vinexpo στο Μπορντώ της Γαλλίας, οι καταναλωτές θα προτιμούν ολοένα περισσότερο τις ελαφριές ποικιλίες κρασιού, και συγκεκριμένα τους αφρώδεις οίνους, τα επόμενα έτη έως το 2019.

Παρότι η κατανάλωση κρασιού αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 1,4% παγκοσμίως για την πενταετία 2015-2019, οι αφρώδεις οίνοι –οι οποίοι αναλογούν στο 8% της συνολικής αγοράς– θα δουν τις πωλήσεις τους να «καλπάζουν» με 7,4%.

Πολύ καλές επιδόσεις έχει και μία ακόμη κατηγορία «ελαφριού» οίνου, το ροζέ κρασί, το οποίο αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 9% και αναμένεται να αναπτυχθεί σε επίπεδο τζίρου κατά 12%.

Το 2014, πάντως, η κατανάλωση ελαφριών ποικιλιών οίνου σημείωσε πτώση 1,2% στα 2,4 δισ. κιβώτια των 9 λίτρων, κυρίως λόγω της μείωσης της κατανάλωσης στις περιοχές της Ευρώπης και της Ασίας-Ειρηνικού, σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία της Vinexpo.

Ιδιαίτερα ευοίωνες είναι οι προοπτικές στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, η οποία θεωρείται ταχέως αναπτυσσόμενη, σε αντίθεση με άλλες περιοχές του πλανήτη όπου η κατανάλωση οινοπνευματωδών περνάει κρίση λόγω της ύφεσης αλλά και της επιβολής αυστηρότερων κανονισμών όσον αφορά στην οδήγηση σε συνδυασμό με την κατανάλωση αλκοόλ .

Σημαντικό πλήγμα στη ζήτηση εκτιμάται ότι έχουν φέρει και οι εκστρατείες σε πολλές χώρες για τις επιπτώσεις του αλκοόλ για την υγεία, όπως για παράδειγμα στη Βρετανία.

«Αυτό που βλέπουμε στη τελευταία έρευνα είναι η ανάδειξη του αφρώδους οίνου σε παγκόσμιο επίπεδο», επισημαίνει στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της Vinexpo, Guillaume Deglise.

«Μάλιστα το prosecco [σ.σ. ποικιλία ιταλικούς αφρώδους οίνου] ηγείται αυτής της τάσης, ενώ αρκετά ισχυρές είναι οι προοπτικές και του ροζέ οίνου», συμπληρώνει.

Σύμφωνα με τον Deglise, η ζήτηση στην Κίνα παρουσιάζει τάσεις ανάκαμψης, μετά την πτώση της ζήτησης ως αποτέλεσμα των μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση στην παροχή εταιρικών δώρων, σε μια προσπάθεια πάταξης της διαφθοράς. Η ανάκαμψη της ζήτησης προέρχεται, ως εκ τούτου, από ιδιώτες και όχι εταιρικούς αγοραστές.

«Η αγορά ανακάμπτει, αλλά με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι πριν», εξηγεί ο Deglise. Φαίνεται ότι οι κινέζοι καταναλωτές είναι “γερά ποτήρια”, γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες για τις εξαγωγικές εταιρείες οίνου», καταλήγει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider