Τι «μαγειρεύει» η Amazon και τρομάζει τις UPS και FedEx;

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι «μαγειρεύει» η Amazon και τρομάζει τις UPS και FedEx;

«Φουντώνουν» τελευταία τα σενάρια που θέλουν την Amazon να «μπαίνει» δυναμικά στον κλάδο διεθνών μεταφορών και των logistics βάζοντας «στο μάτι» τα μερίδια αγοράς κολοσσών όπως η UPS και η FedEx.

Όπως αποκαλύπτει έκθεση που είχε κατατεθεί στην ανώτατη διοίκηση της Amazon ήδη από το 2013, η εταιρεία ετοιμάζεται να επεκτείνει τη δραστηριότητά της μέσω της υπηρεσίας Fulfillment By Amazon (FBA), η οποία παρέχει αποθήκευση, συσκευασία και αποστολή στους ανεξάρτητους εμπόρους που διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω του amazon.com.

Η έκθεση, στην οποία έχει πρόσβαση το Bloomberg, εισηγείται τη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου αποστολών, το οποίο θα ελέγχει τη ροή των προϊόντων από τα εργοστάσια στην Ινδία και την Κίνα μέχρι το κατώφλι των πελατών στην Ατλάντα, τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Φαίνεται πως η έκθεση έπιασε τόπο αφού, σύμφωνα με εταιρικές πηγές που επικαλείται το διεθνές πρακτορείο, η Amazon βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης του project «Dragon Boat» .

Σύμφωνα με τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας, στόχος είναι να κερδίσει μια ισχυρή, ανταγωνιστική θέση δίπλα στη FedEx και τη UPS, αλλά και να έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με την κινεζική Alibaba. Τόσο η Amazon όσο και η Alibaba διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αναμένεται έως το 2020 να διογκωθεί στο 1 τρισ. δολάρια και να εξυπηρετεί 900 εκατ. καταναλωτές, σύμφωνα με την έκθεση της Accenture and AliResearch –τον ερευνητικό βραχίονα της Alibaba– τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Bloomberg, τα νέα σχέδια της Amazon συμπληρώνει ένα ακόμη νέο εγχείρημα, μια παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ( «Global Supply Chain by Amazon»), το οποίο μάλιστα θα ξεκινήσει εντός του έτους. Η νέα επιχειρηματική δραστηριότητα αναμένεται να τοποθετήσει την Amazon στην κορυφή του κλάδου logistics, στον οποίο μέχρι σήμερα «βασιλεύουν» οι FedEx και UPS.

Το σχέδιο της Amazon είναι να κλέψει τη μερίδα του λέοντος από τους δύο κολοσσούς, συγκεντρώνοντας τα αποθέματα χιλιάδων εμπόρων από όλον τον κόσμο, και στη συνέχεια να αγοράσει χώρο σε φορτηγά, αεροσκάφη και πλοία σε μειωμένες τιμές. Οι έμποροι θα μπορούν να κλείνουν χώρο για τα φορτία τους ηλεκτρονικά ή μέσω φορητών συσκευών και να επωφεληθούν από αυτό που η ίδια εταιρεία ονομάζει «διεθνείς εμπόριο και μεταφορές με ένα κλικ».

«Οι έμποροι δεν θα κάνουν πλέον κράτηση στη DHL, τη UPS ή τη FedEx, αλλά θα κάνουν απευθείας κρατήσεις στην Amazon», αναφέρει η έκθεση του 2013. «Αυτή η διαδικασία από-διαμεσολάβησης χάρη στη διαφάνεια και την ευκολία της είναι επαναστατική και θα προσελκύσει μαζικά τους εμπόρους στη FBA λόγω των ανταγωνιστικών τιμών», συμπληρώνει.

Για να χτίσει το παγκόσμιο δίκτυό της, η Amazon θα συνεργαστεί με τρίτους και σταδιακά θα τους παραγκωνίσει, όταν δηλαδή θα έχει αποκτήσει επαρκείς όγκους για να διαχειρίζεται όλα τα στάδια της δραστηριότητας.

Η εν λόγω στρατηγική συνάδει με τις κινήσεις της εταιρείας με στόχο τις υπηρεσίες cloud, τις οποίες ανέπτυξε αρχικά σε εσωτερικό επίπεδο και σταδιακά τις επέκτεινε στην αγορά, «χτίζοντας» έναν ολόκληρο επιχειρηματικό βραχίονα που σήμερα αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο και πιο κερδοφόρο τομέα του ομίλου. Κολοσσοί όπως οι Hewlett Packard, Dell και Microsoft αψήφησαν αρχικά την απειλή και τώρα… τρέχουν και δεν φτάνουν για να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

«Αυτή είναι η κλασική τακτική της Amazon», σχολιάζει ο Colin Sebastian από την Robert W. Baird & Co, ο οποίος εκτιμά ότι η δραστηριότητα logistics θα αποφέρει στην Amazon έως και 400 δισ. δολάρια. «Αυτό που κάνει είναι να προχωρά με μικρά και αθόρυβα βήματα σε φιλόδοξα μονοπάτια, ξεγελώντας έτσι τους μεγάλους παίκτες που υποτιμούν την απειλή και βρίσκονται σε φάση άρνησης. Σπάνια η Amazon θα κάνει ένα μεγάλο, εντυπωσιακό βήμα που θα σοκάρει την αγορά», εξηγεί, ρίχνοντας φως στο success story της εταιρείας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider