Πώληση ή αγορά μετοχών της Amazon; Ιδού το δίλημμα…

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώληση ή αγορά μετοχών της Amazon; Ιδού το δίλημμα…

Oι αυξημένες προσδοκίες για τα αποτελέσματα τριμήνου της Amazon.com εν μέσω του θετικού κλίματος που είχαν δημιουργήσει οι προβλέψεις των αναλυτών και η διάψευσή τους στη συνέχεια απογοήτευσαν τους επενδυτές με αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής να σημειώσει πτώση της τάξης του 10%. Και όμως τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου έδειξαν διπλάσια καθαρά κέρδη σε σχέση με το προηγούμενο έτος τα οποία έφθασαν τα 482 δολάρια. Τα έσοδα σημείωσαν άνοδο κατά 22% φθάνοντας τα 35,7 δισ. δολάρια ενώ τα έσοδα από τις υπηρεσίες cloud (μόνο) αυξήθηκαν κατά 69% στα 4,2 δισ. δολάρια.

Αν και πρόκειται για αστρονομικά ποσά, αυτά δεν ήταν αρκετά για να ικανοποιήσουν τους επενδυτές. Ίσως γιατί όπως συμβαίνει συχνά, σε αυτές τις περιπτώσεις, αυτό που κυρίως μετράει είναι οι προσδοκίες.

Αλλά ας ανατρέξουμε λίγο πίσω στο χρόνο, στο τέταρτο τρίμηνο του 2014 όπου η Amazon εξέπληξε τους επενδυτές ανακοινώνοντας κέρδη. Κάποιος όμως που γνωρίζει τον εσωτερικό τρόπο λειτουργίας της εταιρείας θα μπορούσε εύλογα να πει ότι θα ήταν καλύτερα να είχε εμφανίσει ζημιές. Και θα μπορούσαμε να καταλάβουμε αυτό το συλλογισμό αρκεί να παρατηρήσουμε πως λειτουργεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης, Jeff Bezos, ο οποίος εδώ και δύο δεκαετίεςαντί να διανείμει τα κέρδη, τα επανεπενδύει στην ίδια την επιχείρηση.

Aυτή η σθεναρή άρνηση να κυνηγήσει το κέρδος ωστόσο, δεν έχει δείξει να πλήττει την επιχείρηση ή την τιμή της μετοχής της και η χρηματιστηριακή αξία της Amazon (η οποία τώρα φθάνει στα 275 δισ. δολάρια) πέρυσι ξεπέρασε εκείνη της Wal-Mart. Όλη η ρευστότητα της επιχείρησης πήγε σε επενδύσεις στις υποδομές, τα logistics, την τεχνολογία, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, την είσοδο σε νέες αγορές, την τοποθέτηση σε νέες αγορές λιανικής και όλα αυτά έγιναν ενώ η εταιρεία αποκτούσε ένα σημαντικό κομμάτι της online αγοράς.

Η Amazon αντιπροσωπεύει το 22% των online πωλήσεων αλλά η δύναμή της είναι πολύ μεγαλύτερη. Από το Νοέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο η Amazon πήρε το 39,9% της δαπάνης στο e-commerce. Την Cyber Monday (η πρώτη Δευτέρα μετά τις Ευχαριστίες) κατείχε το 36% όλων των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Πρόκειται για τεράστια μεγέθη, αλλά εδώ ακριβώς κρύβεται και ο λόγος της απογοήτευσης.

Η επιστροφή στην κερδοφορία το 2014 προσέλκυσε νέους επενδυτές οι οποίοι περίμεναν ότι η επιχείρηση θα έμπαινε σε μια φάση ωριμότητας και κερδών. Αυτή η προσδοκία εκτόξευσε τη μετοχή της Amazon το 2015 κατά 118% κάνοντας την να εμφανίζει την καλύτερη επίδοση στο δείκτη S&P 500. Όμως έκαναν λάθος. Υπολόγισαν σε κέρδη αλλά έλαβαν κάτι τελείως διαφορετικό, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολο να μπορέσει κανείς να αποσαφηνίσει τη συμπεριφορά της επιχείρησης. Σίγουρα πάντως πρόκειται για ένα τεράστιο «εργαστήριο» λιανικής όπου συντελούνται διάφορα πειράματα. Ο Bezos δεν φοβάται την επιτυχία και αυτό αποτελεί ένα προτέρημα των μεγάλων επιχειρηματιών.

Τουλάχιστον μέχρι τώρα, οι επιτυχίες της εταιρείας όπως είναι το Kindle, το Amazon Prime, η παράδοση την ίδια μέρα, το video streaming και οι υπηρεσίες cloud οφείλονται στα ρίσκα που πήρε ο επικεφαλής της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider