Walt Disney… το πιο ισχυρό brand του πλανήτη!

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Walt Disney… το πιο ισχυρό brand του πλανήτη!

Τον τίτλο του πιο ισχυρού «brand» του πλανήτη κερδίζει η Walt Disney, λόγω της μεγάλης επιτυχίας που έχει σημειώσει το νέο Star Wars.

Με την εξαγορά της Lucasfilm το 2012, η Walt Disney έφερε ξανά στο προσκήνιο το ιστορικό sequel επιστημονικής φαντασίας («Ο πόλεμος των Άστρων», για τους παλιότερους), επιβεβαιώνοντας τις υψηλές αποδόσεις που εξασφαλίζει η εταιρεία από τις επενδύσεις της στη μυθοπλασία. Με τις εξαγορές, επίσης, της Pixar και της Marvel, η Walt Disney αναδείχθηκε σε αδιαμφισβήτητο ηγέτη του παραμυθιού παγκοσμίως.

Όπως αποκαλύπτει σε νέο δημοσίευμά του το πρακτορείο Bloomberg, επικαλούμενο σχετική έρευνα της βρετανικής εταιρείας Brand Finance, μόνο η αξία του «brand» του Star Wars εκτιμάται στα 10 δισ. δολάρια. Πως αποτιμάται η ισχύς ενός «brand»; Βάσει ενός συνδυασμού παραγόντων όπως η αναγνωρισιμότητά του, η εμπιστοσύνη που αποπνέει, η προώθηση – προβολή που έχει λάβει, αλλά και οι επενδύσεις που έχουν γίνει σε αυτό.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας της Brand Finance, το τελευταίο Star Wars κέρδισε τον τίτλο της πιο επιτυχημένης ταινίας της Walt Disney, αφού έφτασε σε εισπράξεις το 1 δισ. δολάρια ταχύτερα από κάθε άλλη ταινία. Μόνο η αξία των παιχνιδιών Star Wars που έχουν πωληθεί ξεπερνά μέχρι στιγμής τα 700 εκατ. δολάρια. Τα έσοδα αυτά ήταν αρκετά για να παραγκωνιστεί στη δεύτερη θέση η Lego.

Στη λίστα με τα πιο ισχυρά «brands» του πλανήτη συγκαταλέγονται επίσης εκείνα της L’Oreal, της Nike και της Coca-Cola.

Γιατί όλα έχουν την αξία τους…

Ωστόσο, η Brand Finance διαχωρίζει την ισχύ ενός brand από την οικονομική του αξία. Στη δεύτερη λίστα – εκείνη της καθαρής χρηματοοικονομικής αξίας ενός brand – η Apple διατηρεί τα σκήπτρα της πρωτιάς, με αξία ίση με 146 δισ. δολάρια. Αιτία; Μια ποια άλλη πέραν της μεγάλης επιτυχίας που έχουν σημειώσει τα iPhone 6;

Στη δεύτερη λίστα, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Google – αφού εκτόπισε τη Samsung – με την αξία του «brand» της να εκτιμάται στα 94 δισ. δολάρια. Αισθητή κάνει την εμφάνισή της και η Κίνα, με «brands» υψηλών αποδόσεων όπως εκείνα της Tencent Holdings (αξίας 6,5 δισ. ευρώ) και της Evergrande Real Estate.

Στους καταλόγους Brand Finance «φιγουράρουν» όμως και τα «brands» με τις χειρότερες επιδόσεις, γιατί για μια επιτυχημένη λίστα – όποια κι αν είναι αυτή – χρειάζονται πάντα δύο συστατικά: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι. Στους χαμένους λοιπόν για τη χρονιά που πέρασε πρωτοστατεί το «brand» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, το οποίο δέχθηκε σφοδρότατο πλήγμα από το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η βρετανική Brand Finance, η αξία του «brand» της Volkswagen μειώθηκε κατά 12 δισ. δολάρια, στα 18,9 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider