Οι οίκοι υψηλής ραπτικής αλλάζουν σελίδα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι οίκοι υψηλής ραπτικής αλλάζουν σελίδα

Η έκπληξη έρχεται αυτή τη φορά από το χώρο της μόδας και δεν είναι άλλη από τη στροφή που σημειώνουν οίκοι υψηλής ραπτικής στα casual και αθλητικά ρούχα ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής για ένα πιο «χαλαρό» στυλ. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί ο οίκος Versace ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε δημιουργίες υψηλής ραπτικής. Με τη συλλογή του «Athletic Couture», εξυπηρετεί το ανδρικό και γυναικείο κοινό που προτιμά το αθλητικό στυλ ενώ την ίδια στρατηγική δείχνουν να ακολουθούν και άλλοι μεγάλοι οίκοι.

Για πολύ καιρό τα σπορ ρούχα ήταν εκτός της λίστας της υψηλής ραπτικής καθώς υπήρχε η εντύπωση ότι δεν «αξίζουν τα λεφτά τους» και αντιμετωπίζονταν ως είδη ανάγκης και όχι ως ενδυματολογικές δημιουργίες. Ήταν δηλαδή χρηστικά και όχι «elegant». Η εντύπωση αυτή βέβαια ενισχυόταν και από το γεγονός ότι τα γυμναστήρια δεν θεωρούνταν κάτι «glamour». Η μόνη εμπλοκή της υψηλής ραπτικής στα σπορ ρούχα ήταν για τις περιπτώσεις που είχαν να κάνουν με ρούχα après ski ή στολές του tennis.Και φυσικά τα ειδικά νάιλον εσώρουχα ή ο ειδικός ρουχισμός από spandex δεν προορίζονταν για πελάτες που θα τα φορούσαν σε κάποια βραδινή έξοδο…

Ωστόσο, η στροφή σε ένα πιο casual στυλ ακολουθεί ανοδική πορεία στον κόσμο της μόδας. Μία εξήγηση είναι ότι το συγκεκριμένο «look» έχει γίνει πλέον αρκετά δημοφιλές για να το αγνοήσει κανείς. Σταδιακά, σπορ ενδύματα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στη γυναικεία και ανδρική μόδα και στις prêt a porter επιδείξεις, μια τάση, η οποία εμφανίζει μεγάλη δυναμική.

Ακολουθώντας αυτή τη λογική, η σειρά «Athleta» της Gap έκανε το «ντεμπούτο» της στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης το 2014 με μια χορογραφία με τραμπολίνο. Την ίδια χρονιά, ο Alexander Wang σύναψε συνεργασία με την H&M και προώθησε δημιουργίες του όπως ήταν κολάν και στολές νεοπρέν ενώ ο Riccardo Tisci από τον οίκο Givenchy, σε μια από τις επιδείξεις του οίκου είχε ως θέμα το μπάσκετ και παρουσίασε συλλογή φούτερ με και σε συνεργασία με τη Nike.

Ο Tory Burch έχει λανσάρει μια σειρά από αθλητικά ρούχα που παρουσίασε ήδη δύο φορές σε επιδείξεις ενώ κάποια κομμάτια της Stella McCartney έκαναν εμφανείς τις επιρροές της Adidas στα σπορ ρούχα της. Και τώρα, με την ενασχόληση του οίκου Versace με τη σπορ μόδα, η σχέση της με την υψηλή ραπτική αναβαθμίζεται.

Η βιομηχανία της μόδας τα ονομάζει «athleisure», καθώς μπορούν να φορεθούν στο γυμναστήριο, το Σαββατοκύριακο ακόμη και στη δουλειά και το γυμναστήριο. Τα ρούχα yoga στα οποία οφείλεται και η επιτυχία της εταιρείας Lululemon έγιναν μόδα, η οποία φυσικά δεν αφορά μόνο στο γυμναστήριο. Άλλες μάρκες όπως η SoulCycle, Flywheel και Pure Barre ακολούθησαν την ίδια λογική αποδεικνύοντας ότι τα κολάν εκτόπισαν τις πωλήσεις των τζιν παντελονιών ενώ επιβεβαίωσαν την άποψη ότι δεν πρόκειται μια περαστική μόδα.

Φυσικά, το ότι πρόκειται για αθλητικά ρούχα δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο για πολυτελείς «πινελιές» καθώς όλο και πιο συχνά βλέπουμε να χρησιμοποιείται ένα μείγμα ακριβών και φθηνότερων υλών από το κασμίρ μέχρι το ζέρσεϊ. Και οι τιμές βέβαια ακολουθούν την αντίστοιχη λογική του ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Μοδάτα καταστήματα όπως το Bergdorf Goodman, έχουν εντάξει τομέα με αθλητικά είδη και προσφέρουν μπουφάν Montreal των 500 δολαρίων και κολάν Lucas Hugh των 250 δολαρίων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider