Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
13 ΣΕΠ 2017 | 09:59

Ποιοι θα κερδίσουν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι

Ποιοι θα κερδίσουν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι - Κεντρική Εικόνα/Video

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αναμένεται σήμερα να δώσει τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι. Ο μοναδικός άλλος διεκδικητής, το Λος Άντζελες, θα αναλάβει τους Αγώνες του 2028.

Για να γιορτάσει το γεγονός, το Παρίσι σχεδιάζει ανοιχτή συναυλία και εκδηλώσεις κοντά στον Πύργο του Άιφελ. Αλλά και οι γαλλικές εταιρείες έχουν ιδιαίτερα εορταστική διάθεση, έχοντας το βλέμμα τους στα περίπου 6,6 δισ. ευρώ που αναμένεται να ξοδέψει η πόλη για το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός στον κόσμο.

«Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη», σημειώνει ο Martin Bouyges, διευθύνων σύμβουλος της Bouyges, δεύτερης μεγαλύτερης κατασκευαστικής στη χώρα και σπόνσορα της υποψηφιότητας του Παρισιού. «Οι αγώνες είναι μια ευκαιρία να αναβαθμιστούν οι υπάρχουσες υποδομές και να αναπτυχθούν καινούργιες».

Συνολικά 2,7 δισ. ευρώ θα επενδυθούν σε νέες εγκαταστάσεις, με τα περισσότερα χρήματα να προέρχονται από ιδιωτικές χορηγίες, τη ΔΟΕ και τις πωλήσεις εισιτηρίων. Μία μελέτη που έγινε για λογαριασμό της πόλης εκτιμά ότι οι Αγώνες θα αποφέρουν μέχρι 10,7 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσουν 247.000 θέσεις εργασίας.

«Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι ένα έργο για όλη την κοινωνία, που ενώνει όλους τους τομείς», δήλωσε χθες η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo. Ξορκίζοντας τα φαντάσματα των εγκαταλελειμμένων γηπέδων και εγκαταστάσεων από την Αθήνα μέχρι το Ρίο ντε Τζανέιρο, επιμένει ότι στη Γαλλία δεν θα συμβεί το ίδιο και ότι θα συνεργαστεί με εταιρείες προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η διοργάνωση δεν θα ξεφύγει από τον προϋπολογισμό της. Ο τελευταίος είναι μικρότερος από τον μισό του Ρίο και συμπεριλαμβάνει μια συνεισφορά 1,5 δισ. ευρώ από το γαλλικό κράτος.

Οι περισσότερες εγκαταστάσεις υπάρχουν ήδη, επισημαίνει. Ό,τι απομένει θα τονώσει τη δραστηριότητα των εγχώριων κατασκευαστικών όπως η Bouygues, η Vinci, η Eiffage και η Cie de Saint-Cobain, που παρασκευάζει, ανάμεσα σε άλλα, γυαλί και γυψοσανίδες. Τόνισε επίσης ότι μία πισίνα που σχεδιάζεται για το προάστιο του Σεν Ντενί θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό μετά το τέλος των Αγώνων ενώ οι χώροι φιλοξενίας των αθλητών και των δημοσιογράφων θα μετατραπούν σε κατοικίες για χαμηλόμισθους.

Και άλλοι δήμαρχοι, άλλων πόλεων, έχουν επιχειρήσει το ίδιο, αλλά έχουν αποτύχει. Οι θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν εκτοξεύσει τους προϋπολογισμούς τους κατά περίπου 176% ανάμεσα στο 1968 και το 2016, σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Το κόστος της επόμενης διοργάνωσης, εκείνης στο Τόκιο έχει σχεδόν διπλασιαστεί από τον αρχικό σχεδιασμό του, φτάνοντας τα 12,6 δισ. δολάρια.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον Alexandre Delaigue, οικονομολόγο στο Πανεπιστήμιο της Λιλ, είναι ότι οι επίδοξοι διοργανωτές υποεκτιμούν επίτηδες το κόστος για να κάνουν πιο ελκυστική την υποψηφιότητά τους. Ένα πρότζεκτ που αναμένεται να ξεπεράσει το αναμενόμενο κόστος είναι το Grand Paris, μία μεγάλη αναβάθμιση των συγκοινωνιών για την οποία έχει ήδη ξεκινήσει αγώνας δρόμου προκειμένου μέρος της να είναι έτοιμο για τους αγώνες. «Επίσης, υποδομές που λειτουργούν για τους αθλητές των Αγώνων μπορεί να μην είναι συμβατές με την καθημερινή ζωή των πολιτών».

O Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει δεσμευτεί να παύσει τις επενδύσεις σε μεγάλα έργα υποδομής, αλλά το Grand Paris δεν θα επηρεαστεί καθώς κρίνεται απαραίτητο για τους αγώνες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Eiffage Benoit de Ruffray. Αναλυτές εκτιμούν ότι η εταιρεία του θα είναι από τους μεγάλους κερδισμένους των αγώνων λόγω της κυρίαρχης θέσης της στη γαλλική αγορά.

Ο προϋπολογισμός δεν καλύπτει το κόστος της ασφάλειας, που θα μπορούσε επίσης να ωφελήσει τους κατασκευαστές καμερών, drones και άλλου εξοπλισμού παρακολούθησης, όπως η εταιρεία Thales. Ενώ η Aeroports de Paris, διαχειρίστρια των βασικών αεροδρομίων της πόλης, επίσης θα κερδίσει από τη σχεδιαζόμενη σύνδεση με τρένο εξπρές του αεροδρομίου Σαρλ Ντε Γκολ με το κέντρο της πόλης.

Η πόλη σχεδιάζει επίσης τον καθαρισμό του Σηκουάνα για αγώνες κολύμβησης και τριάθλου δίπλα στον Πύργο του Άιφελ. Οι Αγώνες θα αποτελέσουν ευκαιρία ανάπτυξης και για τη γαλλική start-up Seabubbles που κατασκευάζει «ιπτάμενα» ταξί για ποτάμια. Θα έχει τη δυνατότητα να δείξει τη δουλειά της και να βρει επενδυτές για να βάλει τα ταξί της σε λειτουργία, δήλωσε η Αν Ινταλγκό. Η δήμαρχος αναφέρει το Σίδνεϊ, το Λονδίνο και τη Βαρκελώνη ως θετικά παραδείγματα διοργάνωσης Ολυμπιακών Αγώνων και καταλήγει: «Κάθε ευρώ θα είναι χρήσιμο. Θα αποδείξουμε ότι οι Αγώνες δεν είναι πεταμένα λεφτά».

Best of Internet