Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
12 ΣΕΠ 2017 | 16:27

Και η Adobe μπαίνει στα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα

Και η Adobe μπαίνει στα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα - Κεντρική Εικόνα/Video

Η Adobe Systems έχει βοηθήσει πολλές εταιρείες να εκμεταλλευτούν το ψηφιακό μάρκετινγκ σε υπολογιστές και smartphones. Τώρα στρέφεται στην επόμενη συσκευή-κλειδί: το αυτοκίνητό μας.

Η εταιρεία παρουσίασε χθες νέες υπηρεσίες με τις οποίες θα βοηθά τις επιχειρήσεις να αναλύουν δεδομένα από αυτοκίνητα συνδεδεμένα στο Ίντερνετ. Γεγονός που την καθιστά ανταγωνίστρια με εταιρείες όπως η Google, που διαθέτει λογισμικό για αυτοκίνητα.

Η Adobe θα παρέχει αναλύσεις, στοιχεία μάρκετινγκ και θα βοηθήσει στην αυτοματοποίηση των ηχητικών διαφημίσεων, στηριζόμενη στη λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζει Sensei. Η κίνηση αυτή τοποθετεί την Adobe στο επίκεντρο των προσπαθειών να συγκεντρώσει την πληθώρα πληροφοριών που παράγεται από τις συσκευές που δέχονται φωνητικές εντολές, τις εφαρμογές ψυχαγωγίας και, σύντομα, τα αυτοκίνητα με αυτόνομη οδήγηση.

Αυτό το είδος ανάλυσης μόλις ξεκινά για τα αυτοκίνητα, καθώς κατασκευαστές όπως η Daimler και η BMW επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να συλλέγουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, με δικτύωση που φέρνει τα οχήματά τους πιο κοντά στη λειτουργία των κινητών τηλεφώνων, όπως σχολιάζει ο Μάικλ Ράμσεϊ, αναλυτής της Gartner. «Είναι ακόμη σε εμβρυακό στάδιο – και δεν πλησιάζει καν τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αυτά στο τηλέφωνο», διευκρινίζει. «Αλλά το σχέδιο είναι αυτό».

Με τις υπηρεσίες μάρκετινγκ η Adobe προσπαθεί να απλωθεί παραπέρα από τα παραδοσιακά γκάτζετ. Αφού ξόδεψε περίπου 500 εκατ. δολάρια σε μια start-up βιντεοδιαφήμισης, την TubeMogul, η εταιρεία στη συνέχεια ανέλαβε την ανάλυση στοιχείων από την Alexa, την ψηφιακή βοηθό της Amazon, και άλλες παρόμοιες υπηρεσίες. «Σκεφτείτε μόνο το χρόνο που περνούν οι άνθρωποι στα αυτοκίνητά τους», επισημαίνει ο Αμίτ Αχούτζα, αντιπρόεδρος της Adobe. «Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι τεράστιο».

Παρόμοιες κινήσεις έχει κάνει και η Ford, η οποία τον Ιανουάριο είχε ανακοινώσει συμφωνία με την Amazon για κάποιες υπηρεσίες σχετιζόμενες με την Alexa. Η συνεργασία προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στα αυτοκίνητά τους από τα σπίτια τους και να ενεργοποιούν υπηρεσίες από το όχημά τους μέσω της Alexa.

Οι προκλήσεις

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν καθυστερήσει να υιοθετήσουν πλήρως συνδεδεμένα στο Ίντερνετ οχήματα, εν μέρει επειδή το κόστος είναι σημαντικό. Ωστόσο, όλο και περισσότερες εταιρείες θα υιοθετήσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία στο μέλλον. 

Υπάρχουν και άλλες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής – πόσα πολλά στοιχεία θέλουν να δώσουν στις εταιρείες οι καταναλωτές. Ενώ οι τελευταίοι μπορεί να μην ενθουσιαστούν με τις διαφημίσεις που θα γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους. Η Adobe δηλώνει ότι η ιδιωτικότητα αποτελεί βασικό ζήτημα, προσθέτοντας ότι «η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και η διαφάνεια χρησιμεύουν ως κατευθυντήριες αρχές για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και την προσφορά νέων υπηρεσιών». 

Με τις νέες υπηρεσίες της Adobe, οι εταιρείες μπορούν να εντοπίσουν ενδείξεις συμπεριφοράς εντός του αυτοκινήτου, όπως οι επιλογές τραγουδιών ή οι φωνητικές εντολές στα συστήματα ψυχαγωγίας. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να παρέχουν πιο στοχευμένες υπηρεσίες, όπως π.χ. μια προσφορά για ένα εστιατόριο βασισμένη σε στοιχεία από το GPS. Ή να μεταδίδουν ειδήσεις και μουσικό περιεχόμενο από την οθόνη του αυτοκινήτου.

Best of Internet