Γιατί τα ιταλικά είδη πολυτελείας ποντάρουν ακόμη στην Κίνα;

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί τα ιταλικά είδη πολυτελείας ποντάρουν ακόμη στην Κίνα;

Παρά την ελεύθερη πτώση που σημειώνουν οι διεθνείς αγορές το τελευταίο χρονικό διάστημα και την ενίσχυση των προβλέψεων για την έλευση της νέας bear market, μια μερίδα ιταλικών επιχειρήσεων από τον κλάδο των ειδών πολυτελείας εξακολουθεί να εναποθέτει ελπίδες στην κινεζική οικονομία.

«Νομίζω ότι κάποιες φορές συμβαίνουν και παρεξηγήσεις. Οι συναλλαγές στο Χρηματιστήριο δεν επηρεάζουν την αγορά καταναλωτικών αγαθών», σημειώνει ο Michele Norsa, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Salvatore Ferragamo, η οποία εδρεύει στη Φλωρεντία και κατασκευάζει oxford shoes των 860 δολαρίων και μεταξωτές γραβάτες των 190 δολαρίων.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πλαίσιο της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο, η οποία διεξάγεται κάθε δύο χρόνια, ο Norsa έδειξε βέβαιος ότι «η διάθεση, αν το δει κανείς από άλλη οπτική και λάβει υπ’ όψιν τις διαφορετικές κατηγορίες πελατών, η αγορά εξακολουθεί να αναπτύσσεται», σημειώνει.

Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του Gian Giacomo Ferraris, Διευθύνοντος Συμβούλου της γνωστής εταιρείας Gianni Versace ο οποίος είπε ότι «Πιστεύουμε ότι ακόμη και αν στην αγορά επικρατεί αστάθεια, θα έχουμε διψήφια ανάπτυξη το 2016» ενώ παράλληλα έκανε λόγο για την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα της μάρκας, την ελλιπή αντιπροσώπευση στις ασιατικές αγορές και μια «απίστευτη δυναμική» που αναπτύσσει το δημιουργικό κομμάτι». O Ferrari εκτίμησε ότι ακόμη και η μεταβλητότητα που παρατηρείται στις διεθνείς αγορές μπορεί να «γυρίσει» σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. «Κάποιοι ανταγωνιστές θα βγουν εκτός, επομένως υπάρχουν απίστευτες ευκαιρίες για εμάς», συμπληρώνει.

Η θεωρία ότι μια «ταλαντευόμενη» οικονομία μπορεί να αποτελεί μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις ειδών πολυτελείας ακόμη και αν αυτές δεν αντιπροσωπεύονται επαρκώς στο εσωτερικό μιας χώρας, αποτελεί έναν «κοινό τόπο» και για άλλους εκπροσώπους του κλάδου.

Στην Κίνα έχουμε ένα πολύ καλό κανάλι διανομής, αναφέρει ο Remo Ruffini, επικεφαλής της εταιρείας Moncler η οποία είναι γνωστή για τα πανωφόρια (μπουφάν κλπ) αξίας 1500 δολαρίων που κατασκευάζει. «Δεν έχουμε μεγάλο αριθμό καταστημάτων στην Κίνα. Είναι γύρω στα 25 γιατί πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να χτίσουμε την επωνυμία μας».

Και οι δηλώσεις αυτές δικαιώνονται από τα αποτελέσματα, τα οποία αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται για τυφλή αισιοδοξία ή πρόθεση δημιουργίας θετικού κλίματος. Άλλες γνωστές μάρκες ανακοίνωσαν αποτελέσματα που ξεπερνούν τις προβλέψεις για το τέταρτο τρίμηνο του 2015. Η Burbbery ανακοίνωσε ότι επέστρεψε σε τροχιά ανάπτυξης κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου ενώ η Richemont, η ιδιοκτήτρια εταιρεία των κοσμημάτων Cartier ανακοίνωσε οριακή πτώση της τάξης του 9% στις πωλήσεις στην Ασία, έναντι του 16% που είχαν προβλέψει οι αναλυτές.

Παρ’ όλα αυτά, οι επικεφαλής των ιταλικών εταιρειών δεν παρέλειψαν να εκφράσουν και τις επιφυλάξεις τους. «Το πρώτο διάστημα του 2016 ήταν αρκετά ασταθές», σημειώνει ο Νorsa προσθέτωντας ότι «είναι δύσκολο να προβλέψουμε το μέγεθος της ανάπτυξης και κυρίως τα μέρη στα οποία θα σημειωνόταν αυτή η ανάπτυξη».

Και ο Ferraris, o επικεφαλής του οίκου Versace ανέφερε ότι «ανησυχώ αλλά δεν χάνω το κουράγιο μου. Επιχειρήσεις τέτοιου μεγέθους όπως είναι η Versace επιδιώκουν σταθερή και αργή ανάπτυξη», σημειώνει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider