Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
22 ΙΑΝ 2016 | 16:27

Οι επιθέσεις στο Παρίσι «χτύπησαν» και τα Starbucks

Οι επιθέσεις στο Παρίσι «χτύπησαν» και τα Starbucks - Κεντρική Εικόνα/Video

Εκτός από τον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού (ξενοδοχειακός κλάδος, αεροπορικές επιχειρήσεις κλπ), οι επιθέσεις το Νοέμβριο του 2015 στο Παρίσι έπληξαν και τον κλάδο του καφέ. Η Starbucks σημείωσε πτώση στις πωλήσεις στην Ευρώπη διαψεύδοντας τις αισιόδοξες προβλέψεις των αναλυτών για την παγκόσμια αγορά και την πτώση αυτή η εταιρεία την αποδίδει εν μέρει και στις επιθέσεις στο Παρίσι.

Ωστόσο, οι πωλήσεις στην «πατρίδα» των Starbucks, στις ΗΠΑ σημείωσαν το προηγούμενο τρίμηνο άνοδο, η οποία ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών ενώ επιβράδυνση σημειώθηκε στις αγορές της Ασίας και της Ευρώπης σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία την Πέμπτη.

Η επώνυμη αλυσίδα καφέ με έδρα το Σιάτλ πρέπει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις μιας κλονισμένης οικονομίας η οποία δυσχεραίνει την προσπάθεια να διατηρηθεί ένα από τα καλύτερα «ράλι» τιμών που σημειώνει η βιομηχανία της εστίασης. Οι μετοχές της επιχείρησης «σκαρφάλωσαν» κατά 46% τον προηγούμενο χρόνο, σημειώνοντας κέρδη για έβδομη συνεχή χρονιά.

 «Υπάρχει μια δραματική πτώση στην καταναλωτική και τουριστική δραστηριότητα στη δυτική Ευρώπη ύστερα από τις επιθέσεις του Νοεμβρίου στο Παρίσι. Σίγουρα αυτό είχε κάποια επίπτωση στις πωλήσεις», σημειώνει ο Kevin Johnson, επικεφαλής των εταιρικών δραστηριοτήτων σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγες ημέρες.

Από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι (χώρος συναυλιών Bataclan,Stade de France και καφετέριες)  σκοτώθηκαν περίπου 130 άτομα στην ευρύτερη περιοχή της γαλλικής πρωτεύουσας. Τα Starbucks, η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ, είχε χτυπηθεί επίσης ένα μήνα νωρίτερα από επίθεση στην Τζακάρτα, κάτι που την ώθησαν να κλείσει προσωρινά τα καταστήματά της σε πάνω από 50 σημεία. Ένα από τα καταστήματά της μάλιστα είχε και παράπλευρες ζημιές από μια έκρηξη με αποτέλεσμα αν τραυματιστούν τέσσερις πελάτες και ένας φρουρός ασφαλείας. Όσον αφορά στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή συνολικά, οι πωλήσεις σημείωσαν οριακή άνοδο η οποία έφθασε μόλις το 1% κατά το πρώτο τρίμηνο ενώ οι προβλέψεις έκαναν λόγο για άνοδο 4,5%.

Παράλληλα, κατέγραψαν άνοδο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες βάσης στην Κίνα και την Ασία αποκλίνοντας ωστόσο από το 6,1% που είχαν προβλέψει οι αναλυτές.

Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν πτώση 4,9% στα 56,11 δολάρια ύστερα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Στην αμερικανική αγορά προγράμματα μέσω mobile marketing όπως η εφαρμογή για κινητά και το πρόγραμμα ανταμοιβής συντέλεσαν στη βελτίωση των αποτελεσμάτων το πρώτο τρίμηνο του λογιστικού έτους (το οποίο έληξε στις 27 Δεκεμβρίου). Οι πωλήσεις εντός των καταστημάτων σημείωσαν άνοδο 9% στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας το 7,7% που προέβλεπαν οι αναλυτές.

Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 12% στα 5,37 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο, ελάχιστα παρακάτω από τις προβλέψεις (5,39 δις. δολάρια).

Οι επενδυτές έχουν υψηλές προσδοκίες για την αλυσίδα, με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα «σκληρό χτύπημα» όταν η επιχείρηση «πέφτει» έστω και λίγο, σημειώνει ο Peter Saleh, αναλυτής της BTIG.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet